از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تراز کنکور چیست؟ منظور از تراز قبولی در کنکور چیست ؟

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تراز کنکور چیست؟

 

تراز کنکور چیست؟ مهم ترین نمره ای که برای داوطلبان در کارنامه کنکور درج می شود ، تراز کنکور است و معمولا داوطلبان تفاوت بین تراز و رتبه را نمی دانند و به اشتباه فکر می کنند که رتبه و تراز یکی هستند. اما باید بدانید که عاملی که رتبه نهایی داوطلبان را تعیین می کند ، تراز در کنکور است و در واقع تراز کنکور مشخص می کند که ارزش نتیجه کنکور داوطلب چقدر است.

منظور از تراز در کارنامه کنکور چیست؟

حدود یک ماه پس از برگزاری کنکور سراسری و حضور داوطلبان در جلسه کنکور کارنامه ای برای داوطلبان منتشر می شود که در این کارنامه رتبه و تراز مشخص شده است. در واقع دلیل اصلی انتشار کارنامه اولیه کنکور اعلام وضعیت مجاز به انتخاب رشته بودن داوطلبان و همچنین اعلام نمرات و ترازی است که در آزمون کسب کرده اند و با استفاده از رتبه و تراز اکتسابی خود برای انتخاب رشته اقدام کنند.

معمولا بیشتر داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت می کنند با مفهوم تراز کنکور آشنایی کامل ندارند و نمی دانند که تراز چه تاثیری در انتخاب رشته دارد. اگر بخواهیم یک تعریف کلی از تراز کنکور داشته باشیم ، نمره کل یا تراز ، تابعی از اختلاف نمره داوطلب با میانگین جامعه آماری است ، در واقع با بررسی تراز هر یک  از داوطلبان می توان وضعیت علمی آنها را در میان سایر داوطلبان به دست آورد.

تراز کنکور چیست؟ کاربردی که تراز دارد ، این است که سطح علمی افراد را با یکدیگر مقایسه می کند ، بدین صورت که با محاسبه  تعداد و ارزش سوالاتی که داوطلبان پاسخ می دهند ، به آن ها امتیاز داده می شود که به این امتیاز ، تراز یا نمره علمی می گویند.

احتمالا این را هم بپسندید  تراز کنکور چیست - چرا تراز کنکور مهم است ؟

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه رتبه و تراز قبولی رشته های مختلف و اطلاع از درصد دروس لازم برای قبولی در هر یک از رشته ها و دانشگاه ها و هم چنین بهره مندی از مشاوره انتخاب رشته کنکور ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

بهترین تراز کنکور

بهترین تراز کنکور چیست؟ سقف تراز کنکور چقدر است ؟ برای انتخاب رشته کنکور تراز مهم است یا رتبه ؟ احتمالا این سوالات به ذهن شما هم خطور کرده است و جواب آنها را نمی دانید. در پاسخ به این سوالات باید بدانید که  ملاک سازمان سنجش برای قبولی داوطلبان تراز در زیرگروه است و داوطلبان باید با توجه به تراز اکتسابی در هر زیر گروه از میزان شانس قبولی خود در رشته های مختلف مطلع شوند.

اگر کارنامه کنکور خود را بررسی کرده باشید حتما دیده اید که برای هر زیر گروه یک نمره تراز جداگانه درج شده است و در قسمت پایین کارنامه نیز یک نمره تراز نهایی وجود دارد. شما برای انتخاب رشته کردن باید تراز های اکتسابی در زیر گروه ها را بررسی کنید و برای ارزیابی شانس قبولی خود در رشته ها و دانشگاه های مختلف نیز باید تراز قبولی پذیرفته شدگان سال های گذشته را بررسی کنید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

3 نظر

  1. سلام ببخشید معدل کل من بالای ۱۴ هست میخواستم بدونم شایط قبولی دردانشگاه فرهنگیان رودارم

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله شما از شرط معدل دانشگاه فرهنگیان برخوردار هستید.

  2. ممنون فهمیدم ک تراز کنکور چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر