از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تاثیر معدل در کنکور 1400 – راهنمای کامل تاثیر معدل در کنکور 1400

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تاثیر معدل در کنکور 1400 - راهنمای کامل تاثیر معدل در کنکور 1400

 

تاثیر معدل در کنکور یکی از سوالات متداول داوطلبان کنکور سراسری می باشد. میزان تاثیر معدل در کنکور 1400 به صورت اطلاعیه در سایت سازمان سنجش sanjesh.org منتشر خواهد شد. این اطلاعیه تا به امروز منتشر نشده است که با توجه به تغییرات بسیار در خصوص تاثیر معدل در سال های اخیر ، تا منتشر نشدن اطلاعیه سازمان سنجش نمی توان در این رابطه به طور حتمی نظر داد.

طبق دفترچه انتخاب رشته سراسری 99 ، تاثیر سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور سراسری حداکثر 30 درصد و به صورت مثبت می باشد.

با توجه به تغییرات سال های گذشته ، احتمال دارد در کنکور 1400 این تاثیر به صورت مثبت و حداقل 30 درصد در نظر گرفته شود.

تاثیر معدل در کنکور 1400

تاثیر معدل در کنکور بر اساس تراز داوطلبان می باشد ، نمرات امتحان نهایی و درصد های کنکور سراسری داوطلبان را به تراز تبدیل می کنند تا بتوانند نمرات نهایی آنها را محاسبه و رتبه های کنکور را تعیین کنند ، یعنی نمرات کتبی امتحانات نهایی و رتبه کنکور به تراز تبدیل خواهد شد.

نحوه تاثیر معدل در سال های اخیر مثبت و به میزان 25 درصد سوابق تحصیلی سال سوم دانش آموزان و 5 درصد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی بوده است و در کنکور 99 نیز میزان تاثیر سوابق تحصیلی حداکثر 30 درصد و به صورت مثبت خواهد بود.

داوطلبانی که مشمول طرح تاثیر 5 درصد مثبت معدل در کنکور می شوند

داوطلبانی که دارای مدرک فارغ التحصیلی علوم تجربی ، علوم انسانی و علوم معارف انسانی ، ریاضی فیزیک و هنر بوده و مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را از سال 91-90 اخذ کرده اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی برگزار شده است ، مشمول اعمال تاثیر معدل در کنکور 1400 و سوابق تحصیلی به میزان 5 درصد و به صورت مثبت خواهند بود.

داوطلبانی که مشمول طرح تاثیر 25 درصد مثبت معدل در کنکور می شوند

داوطلبانی که دارای مدرک علوم تجربی ، ریاضی فیزیک و علوم انسانی و علوم معارف اسلامی بوده و دیپلم خود را از سال 84 تا 97 در نظام آموزشی قدیم گرفته اند (پایه سوم متوسطه نظام قدیم) ، مشمول اعمال سوابق تحصیلی به میزان 25 درصد و به صورت مثبت خواهند بود.

داوطلبانی که مشمول طرح تاثیر 30 درصد مثبت معدل در کنکور می شوند

داوطلبانی که دارای مدرک علوم تجربی ، ریاضی فیزیک و علوم انسانی و علوم معارف اسلامی بوده و دیپلم خود را سال 98 یا 99 در نظام آموزشی جدید اخذ نموده اند و امتحانات سال دوازدهم آنها به صورت نهایی و سراسری برگزار شده است ، مشمول اعمال سوابق تحصیلی به میزان 30 درصد و به صورت مثبت خواهند بود.

تاثیر معدل در کنکور 1400 برای دیپلمه های غیر مرتبط

تاثیر معدل در کنکور 1400 برای داوطلبانی که دیپلم غیر مرتبط دارند نیز به صورت مثبت خواهد بود اما باتوجه به دیپلم آن ها میزان تاثیر سوابق تحصیلی متفاوت است و فقط معدل نهایی دروس مشترک که به صورت نهایی برگزار شده باشد ، محاسبه می شود.

برای مثال داوطلبی که دیپلم تجربی دارد و قصد شرکت در کنکور انسانی را داشته باشد فقط نمرات دروس عمومی که مشترک بین دو رشته است ، تاثیر مثبت دارد و تاثیر دروس اختصاصی مانند زیست شناسی ، ریاضی ، فیزیک و شیمی در کنکور انسانی محاسبه نخواهد شد.

تاثیر معدل در کنکور 1400 برای داوطلبان دارای دیپلم فنی حرفه ای

داوطلبانی که دارای مدرک رشته های فنی حرفه ای و کاردانش هستند ، می توانند در هر یک از کنکور های شاخه نظری ( ریاضی ، انسانی و تجربی) شرکت کنند اما این دسته از داوطلبان مشمولتاثیر معدل در کنکور 1400 نخواهند شد. این افراد برای آنکه مشمول تاثیر مثبت معدل در کنکور شوند ، باشد در امتحانات نهایی رشته مورد نظر خود شرکت کنند.

ترمیم معدل کنکور 1400

از آنجا که تاثیر معدل در کنکور 1400  افزایش یافته ، داوطلبان در صورت تمایل به افزایش معدل خود می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام ترمیم معدل دانش آموزان ، معدل خود را تغییر دهند.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما با اطلاع دقیق از شرایط و قوانین ترمیم معدل از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی می توانند پاسخگوی سوالات شما باشند.

برای ارتباط با مشاوران و پرسیدن سوالات خود می توانید همین حالا تماس بگیرید.

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

در واقع ، موضوع ترمیم نمره نهایی می باشد نه ترمیم معدل. فرآیند ترمیم نمره بدین صورت می باشد که تمامی فارغ التحصیلان تنها می توانند یک بار در این آزمون شرکت کنند و از میان دروس نهایی ، تعدادی را انتخاب کرده و مجدد امتحان دهند ،  که تاثیر این آزمون مثبت خواهد بود.

ثبت نام در این سامانه دارای هزینه بوده و رایگان نمی باشد . در حال حاضر برای تمامی افراد دارای مدرک پیش دانشگاهی و افراد دارای مدرک دیپلم نظام جدید ( سال دوازدهم) ، امکان ترمیم معدل وجود دارد.

در این مطلب اطللاعات جامعی در رابطه با تاثیر معدل در کنکور 1400 در اختیار داوطلبان کنکور سراسری قرار داده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تاثیر معدل در کنکور 1400 و مشاوره و برنامه ریزی کنکور تجربی با مشاوران ارشد مرکز تلفنی پاسخ با ما “ تماس بگیرید.

احتمالا این را هم بپسندید  برنامه ریزی برای کنکور انسانی 1401 - هر آنچه باید بدانید

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

مدارک لازم برای ثبت نام غیر حضوری پیام نور - لیست مدارک و راهنمای ثبت نام

مدارک لازم برای ثبت نام غیر حضوری پیام نور – لیست مدارک و راهنمای ثبت نام

  دانشگاه پیام نور هر ساله در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه اقدام …

2 نظر

  1. سلام و خسته نباسید
    من دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی و کاردانی فنی(علمی کاربردی) دارم(97) و دیپلم آزاد فنی حرفه ای هم دارم
    اگر از تطبیق استفاده کنم یکماهه دیپلم کاردانش میگیرم (99)
    با این دیپلم(کاردانش) و کاردانی میتونم کنکور تجربی شرکت؟
    (نظر به اینکه دیپلم برای امسال و کاردانی برای 2 سال پیش بوده)
    ممنون.

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای شرکت در کنکور رشته های نظری مثل رشته تجربی ، یا باید دیپلم نظام جدید ارائه دهید ، یا مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم و یا مدرک کاردانی در صورت فارغ التحصیلی در رشته های فنی حرفه ای و کاردانش. در نتیجه شما با داشتن مدرک کاردانی ، مجاز به شرکت در کنکور تجربی می باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر