از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

اولویت بندی انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 – نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته آزاد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

اولویت بندی انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

دانشگاه آزاد مثل سایر دانشگاه ها دانشجویان خود را از طریق کنکور سراسری پذیرش می کند و در بخش زیادی از رشته های تحصیلی خود پذیرش بدون کنکور هم دارد. این دانشگاه تمامی مراحل ثبت نام و انتخاب رشته خود را در سایت azmoon.org انجام می دهد و داوطلبانی که می خواهند به روش بدون کنکور یا با کنکور در رشته های دانشگاه آزاد قبول شوند باید به این سایت مراجعه کرده و فرم انتخاب رشته را تکمیل نمایند. تعداد انتخاب های داوطلبان محدود است به همین دلیل باید فرم انتخاب رشته هوشمندانه چیده شود تا بیشترین شانس قبولی وجود داشته باشد. ما در این مطلب می خواهیم نحوه اولویت بندی انتخاب رشته دانشگاه آزاد را آموزش دهیم. همراه ما باشید.

اگر می خواهید با توجه به رتبه ای که کسب کرده اید ، در بهترین رشته و دانشگاه قبول شوید ، انتخاب رشته خود را به مشاوران ما بسپارید همچنین می توانید سوالات خود را درباره نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته ، از مشاوران بپرسید. 

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

نحوه اولویت بندی انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1402

کنکور سراسری هر ساله توسط سازمان سنجش برگزار می شود و دانشگاه ها از جمله دانشگاه های روزانه ، شبانه ، پردیس خودگردان ، آزاد و … از طریق این آزمون دانشجویان خود را پذیرش می کنند. انتخاب رشته تمام دانشگاه ها در سایت سازمان سنجش انجام می گیرد اما نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت جداگانه است و متقاضیان باید به سایت azmoon.org مراجعه نمایند. در این سامانه یک فرم انتخاب رشته در اختیار داوطلب قرار داده می شود که با 100 کد رشته محل می توان آن را تکمیل کرد. کد رشته های مورد نیاز برای تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ، در دفترچه راهنمای انتخاب رشته موجود هستند و شما باید از این دفترچه کد رشته های مورد علاقه خود را پیدا کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  انتخاب رشته دانشگاه آزاد تبریز ، راهنمای انتخاب رشته آزاد تبریز

نحوه اولویت بندی انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد در شانس قبولی شما موثر است و شما باید کد رشته ها را طوری بچینید که در رشته یا رشته های مورد علاقه تان بیشترین شانس قبولی را داشته باشید. اهمیت این موضوع به دلیل محدود بودن تعداد انتخاب های شماست و همانطور که گفته شد ، حداکثر می توانید 100 کد رشته را از گروه آزمایشی خود انتخاب نمایید.

مرتبط بخوانید : آیا اولویت انتخاب رشته در قبولی تاثیر دارد – اهمیت اولویت بندی انتخاب رشته بر اساس علاقه

انتخاب های خوش بینانه

روال اصولی تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد بدین صورت است که 10 تا 20 درصد اول فرم باید به انتخاب های خوش بینانه اختصاص داده شود. انتخاب های خوش بینانه ، رشته هایی هستند که شانس قبولی شما در آنها کم و رویایی است اما به این رشته ها علاقه دارید پس منطقی است که آنها را در فرم انتخاب رشته بگنجانید.

انتخاب های واقع بینانه

50 تا 60 درصد بعدی فرم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد اختصاص به رشته های واقع بینانه دارد یعنی رشته هایی که شانس قبولی شما در آنها وجود دارد و با توجه به رتبه ای که کسب کرده اید ، می توانید به قبولی در این رشته ها امیدوار باشید. برای مثال داوطلبی با رتبه کشوری 40 هزار تجربی شانس قبولی در رشته های پیراپزشکی همچون پرستاری ، مامایی ، اتاق عمل و … را دارد پس می تواند این رشته ها را در بخش واقع بینانه فرم انتخاب رشته قرار دهد.

احتمالا این را هم بپسندید  دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد هنر 1401 - با آزمون و بدون آزمون

انتخاب های بد بینانه

بخش آخر فرم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد باید با رشته هایی تکمیل شود که شانس قبولی در این رشته ها بسیار زیاد است تا اگر احیانا داوطلب در رشته های واقع بینانه قبول نشد ، بتواند در این رشته ها پذیرفته شود. با همان مثال رتبه 40 هزار کشوری تجربی ، شانس قبولی در رشته هایی همچون میکروبیولوژی ، زیست شناسی و … بسیار زیاد است و این رشته ها در بخش آخر فرم انتخاب رشته قرار داده می شوند.

نحوه اولویت بندی انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402

برای انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد نیز نحوه اولویت بندی رشته ها مهم است و ترتیب رشته ها طوری باشد که در رشته مورد علاقه تان بیشترین شانس قبولی داشته باشید. اگر سوابق تحصیلی متوسط رو به بالایی دارید ، در همان انتخاب اول فرم انتخاب رشته تان پذیرفته می شوید پس حتما انتخاب اولتان را از رشته و دانشگاهی انتخاب کنید که حتما به آن علاقه مند هستید اما اگر معدل شما پایین است ، شاید در انتخاب اولتان قبول نشوید و اولویت های دوم و سوم فرم انتخاب رشته شما بررسی شود.

سوالات شما

  • آیا نحوه اولویت بندی انتخاب رشته دانشگاه آزاد در شانس قبولی تاثیر گذار است ؟

بله ، فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید هوشمندانه و اصولی تکمیل شود تا بیشترین شانس قبولی در رشته محل های مورد علاقه وجود داشته باشد.

  • فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد را چگونه تکمیل کنیم ؟

راهنمای تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد را می توانید در این مطلب مطالعه کنید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد انسانی

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد انسانی 1401 – با آزمون و بدون آزمون

  دانشگاه آزاد در رشته های انسانی هم به صورت با کنکور و هم به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر