از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

آیا اولویت انتخاب رشته در قبولی تاثیر دارد – اهمیت اولویت بندی انتخاب رشته بر اساس علاقه

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

آیا اولویت انتخاب رشته در قبولی تاثیر دارد

 

پس از مشخص شدن نتایج اولیه کنکور داوطلبان باید بر اساس رتبه و ترازی که به دست آورده اند ، انتخاب رشته را انجام دهند. در فرم انتخاب رشته کنکور دانشگاه های سراسری امکان انتخاب حداکثر 150 کد رشته محل وجود دارد و برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز به داوطلب اجازه انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل داده می شود. بنابراین می توان گفت تعداد انتخاب ها محدود است و داوطلب باید طوری انتخاب رشته کند که در رشته محل های مورد علاقه خود بیشترین شانس قبولی را داشته باشد. بسیاری از داوطلبان کنکوری سوال می کنند که آیا اولویت انتخاب رشته در قبولی تاثیر دارد که ما در پاسخ به این سوال می گوییم بله قطعا تاثیر دارد اما نحوه تاثیر گذاری اولویت ها در افزایش شانس قبولی چگونه است ؟ اگر شما هم این سوال را دارید و می خواهید اطلاعات کاملی به دست آورید ، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه اولویت بندی فرم انتخاب رشته کنکور ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

آیا اولویت انتخاب رشته در قبولی تاثیر دارد

داوطلبان برای انتخاب رشته کنکور سراسری با یک فرم انتخاب رشته روبرو هستند که باید در این فرم کد رشته محل های مورد علاقه خود را وارد کنند. فرم انتخاب رشته کنکور برای تمام دانشگاه ها مشترک است به جزء دانشگاه آزاد که فرم مجزا دارد. داوطلبان در زمان تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور باید اولویت بندی خود را مد نظر قرار دهند و هر رشته محلی که به آن علاقه دارند را در بالای لیست بگذارنند.

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 - بهترین مشاوره انتخاب رشته

دلیل اهمیت اولویت بندی در انتخاب رشته کنکور به این علت است که فرم انتخاب رشته از شماره یک به ترتیب بررسی می شود و در هر رشته ای که داوطلب دارای رتبه مورد نیاز باشد ، در آن رشته قبول می شود و دیگر انتخاب های بعدی مورد بررسی قرار نمی گیرند. اگر بخواهیم این موضوع را با ذکر یک مثال توضیح دهیم ، فرض کنید داوطلبی از کنکور تجربی با رتبه کشوری 3500 علاقه مند به قبولی در رشته داروسازی است. این داوطلب اگر کد رشته های مربوط به داروسازی را در ابتدای فرم انتخاب رشته خود قرار دهد ، شانس قبولی بیشتری خواهد داشت زیرا دارای رتبه لازم هم می باشد اما اگر قبل از داروسازی ، رشته هایی مثل فیزیوتراپی یا بینایی سنجی را قرار دهد ، احتمال قبولی در این رشته ها را هم دارد و در نتیجه شانس قبولی در رشته داروسازی را از دست می دهد.

پس شما در اولویت بندی انتخاب رشته کنکور ابتدا باید رشته هایی را قرار دهید که بیشترین علاقه را به آنها دارد و سپس طبق اولویت بندی خود به سراغ سایر رشته ها بروید. تعداد انتخاب های شما در فرم کنکور سراسری حداقل یک و حداکثر 150 رشته است و شما می توانید به هر تعداد کد رشته محل که می خواهید ، فرم را تکمیل نمایید.

اولویت بندی انتخاب رشته کنکور چگونه باید باشد

آیا اولویت انتخاب رشته در قبولی تاثیر دارد

نحوه اولویت بندی فرم انتخاب رشته کنکور در افزایش شانس قبولی تاثیر گذار است و اگر می خواهید فرم را هوشمندانه تکمیل کنید تا با توجه به رتبه ای که کسب کرده اید ، مناسب ترین نتیجه را بگیرید ، روش زیر را انجام دهید :

انتخاب های خوش بینانه

بخش ابتدایی فرم انتخاب رشته کنکور شما باید از انتخاب های خوش بینانه تکمیل شود. منظور از انتخاب های خوش بینانه این است که شما به تحصیل در این رشته ها بسیار علاقه مندید اما با در نظر گرفتن رتبه ای که دارید ، شانس قبولی تان کم است. برای مثال داوطلبی با رتبه 10 هزار کشوری تجربی ، در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی شانس قبولی کمی دارد اما ابتدای فرم را به این رشته ها اختصاص می دهد.

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره انتخاب رشته کنکور در کرج | بهترین مشاوره انتخاب رشته

انتخاب های واقع بینانه

بیشتر از 50 درصد فرم انتخاب رشته کنکور باید با رشته های واقع بینانه تکمیل شود یعنی رشته هایی که شانس قبولی در آنها زیاد است. شما باید در زمان انتخاب رشته کنکور ، رتبه قبولی رشته ها و دانشگاه های مختلف را به دست اورید و سپس با در نظر گرفتن علاقه خود ، رشته هایی که در آنها شانس قبولی واقع بینانه ای دارید ، تکمیل کنید.

انتخاب های بدبینانه

انتخاب های بدبینانه مربوط به رشته هایی است که شانس قبولی شما در آنها بسیار زیاد است ولی علاقه چندانی به قبولی در آنها ندارید و فقط می خواهید در انتهای فرم قرار دهید تا اگر در رشته های خوش بینانه و واقع بینانه قبول نشدید ، در این رشته ها حتما پذیرفته شوید. در انتخاب رشته بدبینانه حتما توجه داشته باشید که اگر دانشگاه روزانه را انتخاب کنید و پذیرفته شوید ، به مدت یکسال از انتخاب دانشگاه روزانه محروم خواهید شد.

سوالات شما

  • آیا اولویت انتخاب رشته در قبولی تاثیر دارد ؟

بله ، نحوه اولویت بندی رشته ها در فرم انتخاب رشته کنکور در شانس قبولی موثر است.

  • فرم انتخاب رشته کنکور را چگونه اولویت بندی کنیم ؟

فرم انتخاب رشته کنکور باید با انتخاب های واقع بینانه ، خوش بینانه و بدبینانه تکمیل شود که در این مطلب به طور کامل توضیح داده ایم.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

خرید کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد

خرید کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 📞 راهنمای پرداخت هزینه انتخاب رشته کنکور آزاد

داوطلبانی که پس از اعلام نتایج کنکور سراسری متقاضی شرکت در انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر