از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

انصراف از دانشگاه و سربازی – شرایط و هزینه ها – راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

انصراف از دانشگاه و سربازی

 

بسیاری از دانشجویان آقا که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند ، در رابطه با ادامه تحصیل و قوانین نظام وظیفه سوالاتی دارند. همانطور که می دانید دانشجویان آقا تا پایان دوره تحصیلات خود در هر یک از مقاطع کاردانی تا دکتری تخصصی ، می توانند با گرفتن معافیت تحصیلی از رفتن به خدمت سربازی به صورت موقت معاف شوند اما برای دانشجویانی که قصد انصراف از تحصیل و ادامه تحصیل در رشته و دانشگاه دیگری را دارند ، شرایط معافیت تحصیلی متفاوت تری وجود دارد.

در این مطلب می خواهیم در مورد انصراف از دانشگاه و سربازی اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم تا پس از آگاهی کامل نسبت به انصراف از دانشگاه اقدام کنید. در صورت داشتن سوالات بیشتر ، مشاوران ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

راهنمای انصراف از دانشگاه و سربازی

با توجه به قوانین نظام وظیفه عمومی ، دانشجویان آقا که از معافیت تحصیلی برای ادامه تحصیل استفاده می کنند ، در صورت تمایل به انصراف از دانشگاه تنها یکبار مجاز هستند که در طول مدت تحصیل خود انصراف داده و مجددا وارد رشته و دانشگاه دیگری شوند. اما برای استفاده دوباره از معافیت تحصیلی جهت ورود به رشته و دانشگاهی دیگر لازم است شرایطی را مد نظر داشته باشند که به شرح زیر است :

چنانچه در خصوص موضوع معافیت تحصیلی و شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی سوالاتی داشتید می توانید با مشاوان ما، در مرکز مشاوره پاسخ با ما تماس برقرار نمایید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

  • دانشجویان آقا پس از انصراف از دانشگاه حداکثر تا یک سال پس از تاریخ انصراف می توانند وارد رشته و دانشگاه دیگری شوند و در غیر این صورت مشمول غیبت سربازی خواهند شد.
  • مشمولان خدمت سربازی در صورتی که تحصیل آنها قبل از سنوات تحصیلی مجاز باشد ، می توانند ادامه تحصیل دهند ولی اگر وارد سنوات ارفاقی شده باشند ، با ادامه تحصیل آنها موافقت نخواهد شد.
  • دانشجوی آقا که متقاضی انصراف از تحصیل است ، پس از انصراف دادن نباید مدرک معادل مقطع پایین تر را دریافت کند و اگر با انصراف دادن مدرک پایین تر را اخذ کند ، فقط در صورتی مجاز به ادامه تحصیل خواهد بود که زمان انصراف او با سنوات مجاز مقطع پایین تر باشد و در این صورت فارغ التحصیل شده و می تواند برای ادامه تحصیل در مقطع بالاتر اقدام کند.
  • مقطع جدید نباید تکراری باشد ، برای مثال دانشجوی انصرافی که قبلا مدرک کارشناسی را دریافت کرده است ، نمیتواند مجددا برای دوره کارشناسی اقدام کند.

شرایط معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی

دانشجویان دانشگاه های داخل و خارج از کشور تا زمانی که مشغول به تحصیل هستند ، از رفتن به خدمت سربازی معاف هستند و در صورت فارغ التحصیلی و یا انصراف از دانشگاه ، ضرورت دارد که پیش از وارد شدن به دوره غیبت ، برای اعزام به خدمت اقدام کنند.

علاوه بر خود دانشجویان ، مسئولین دانشگاهی نیز موظف هستند که اسامی دانشجویان انصرافی را با اطلاعات کامل از جمله مشخصات فردی ، رشته تحصیلی و … به سازمان نظام وظیفه عمومی معرفی کنند و در صورت کوتاهی کردن مسئولین در این باره ، انفصال از خدمت را برای آنان در پی خواهد داشت.

نحوه ثبت درخواست اینترنتی انصراف از تحصیل به چه صورت است ؟

هزینه انصراف از تحصیل هر یک از مقاطع کاردانی، کارشناسی ارشد و چقدر است؟

مدارک لازم برای درخواست انصراف از دانشگاه چیست؟

برای انصراف از دانشگاه چه مراحلی را باید طی کنیم؟

آیا پس از انصراف از دانشگاه می توان مجد در کنکور شرکت کرد؟

پاسخ تمام سوالات خود را در رابطه با شرایط ، مراحل و هزینه انصراف از دانشگاه را از مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما جویا شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

توجه داشته باشید که دانشجویان در طول مدت تحصیل فقط یکبار می توانند از تمدید معافیت تحصیلی برای انصراف از دانشگاه و ورود به دانشگاه دیگری استفاده کنند و دانشجویان انصرافی حداکثر یک سال فرصت دارند که برای ادامه تحصیل در رشته و دانشگاه مورد نظر خود اقدام کنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

43 نظر

  1. سلام من دانشجوی پسر ترم 5کارشناسی پیوسته آموزش زبان دانشگاه آزاد هستم .1399/8/18 معافیت تحصیلی گرفتم .میخواستم بپرسم می تونم برای کنکور 1401 یا 1402 یا 1403شرکت کنم ؟؟؟ منظورم اینکه من تا 1404 معافیت کارشناسی پیوسته دارم میتونم کنکورای سال بعد هم شرکت کنم یا محدودیت زمانی داره؟
    و همینطور میخواستم بدونم که میتونم برای ترم جاری دانشگاه آزاد مرخصی بگیرم؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید در کنکور شرکت کنید و در صورت قبولی ، از دانشگاه آزاد انصراف دهید و برای تحصیل در رشته جدید معافیت تحصیلی جدید صادر می شود. امکان دریافت مرخصی نیز دارید و باید چند هفته قبل از شروع ترم ، درخواست مرخصی را ثبت کنید.

  2. سلام من میخواستم برم خدمت از دانشگاه چند روزه انصراف دادم . و مدرک دیپلم خود را گم کردم اما کپی دیپلم موجوده . میخواستم بدونم آیا برای ثبت نام خدمت باید دیپلم ببرم یا نامه ی انصراف از تحصیل دانشگاه؟

    • سلام وقت بخیر من الان دانشجوی رشته پرستاری ازاد هستم وقبل از این که پرستاری قبول بشم به خاطر اینکه سربازی نرم
      در یه دانشگاه ازادی در رشته ای ثبت نام کردم و مرخصی گرفتم و واسه کنکور خوندم و پرستاری قبول شدم و قبلی رو انصراف دادم الان من اگر دوباره کتکور بدم پزشکی بیارم میتونم برم یا چون دوبار انصراف میشه باید برم سربازی؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوان تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

    • سلام من هم مثل شما میخوام انصراف بدم از دانشگاه
      بعد اگه انصراف بدیم تا چندروز مهلت داریم دفترچه پست کنیم غیبت نخوریم؟

  3. سلام وقت بخیر . من تازه کنکور ارشد دادم و می خوام یک سال بعد از دانشگاه انصراف بدم و برم سربازی کدوم دانشگاه بزنم ( روزانه ، شبانه ، پیام نور و…) که بعدا هزینه کمتری برای انصراف بدم ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  4. سلام خسته نباشید
    من یک سال در دانشگاه پیام نور ثبت نام کردم و ۲ ترم مرخصی گرفته ام که سقف مرخصی است اما الان میخواهم برای کنکور ۱۴۰۲ بخونم باز هم میخوام مرخصی بگیرم اما نمیشه میشه تغییر رشته بدم و دانشگاهمو مثلا برم علمی کاربردی سپس باز ۲ ترم مرخصی بگیرم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام دوست عزیز توصیه می شود با مشاوران ما تماس بگیرید تا در رابطه با سوال خود به طور کامل راهنمایی شوید.

  5. سلام وقت بخیر من الان دانشجوی رشته پرستاری ازاد هستم وقبل از این که پرستاری قبول بشم به خاطر اینکه سربازی نرم
    در یه دانشگاه ازادی در رشته ای ثبت نام کردم و مرخصی گرفتم و واسه کنکور خوندم و پرستاری قبول شدم و قبلی رو انصراف دادم الان من اگر دوباره کتکور بدم پزشکی بیارم میتونم برم یا چون دوبار انصراف میشه باید برم سربازی؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. با توجه به شرایط متفاوتی که دارید ، لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  6. سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم امکان اینکه بنده که ترم 2 ارشد هستم از دانشگاه انصراف بدم و پس از سربازی دوباره کنکور بدم و در دانشگاه خودم قبول شم و ادامه تحصیل بدم
    یعنی دانشگاه واحد های پاس شده قبل از خدمت را نگه دارد
    چنین امکانی هست؟
    بنده دولتی نوبت دوم هستم

  7. حسام فضائلی نوغانی

    سلام خسته نباشید بنده میخواستم سوالی رو بپرسم لطفا جواب بدید من دانشجوی حسابداری بودم و انصراف دادم از دانشگاه و دوباره رفتم به پیام نور رشته مدد کاری ثبت نام کردم البته کنکور موقع حسابداری قبول نشدم حسابداری و این مدد کاری هم از سوابق تحصیلی ثبت نام کردم الان میخوام برای بار دوم از پیام نور انصراف بدم و از کنکور برم دانشگاه فردوسی اگ ممکنه بگید امکانش وجود داره یا خیر

    و این که اگر سربازیمو معافیت دائم بگیرم درست میشه میتونم برای سومین بار شرکت کنم از کنکور توی دانشگاه دولتی

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  8. سلام من یکبار از پیام نور انصراف دادم و از مهلت یکساله معافیت استفاده کردم و سال بعد فرهنگیان قبول شدم اگر بخوام امسال بعد از قبولی دوباره کنکور در رشته ی پزشکی ادامه تحصیل بدم و بعد از قبولی از دانشگاه فرهنگیان انصراف بدم مشکلی برای سربازی برام پیش نمیاد ؟؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا به طور کامل شما را راهنمایی کنند.

  9. سلام خدمت شما
    بنده ترم4کاردانی فوریت هستم و در مهرماه همون سال فقط به مدت 20 روز تو دانشگاه پیام نور رشته حسابداری ثبت نام کردم و بعد از چند روز که تکمیل ظرفیت فوریت قبول شدم از رشته حسابداری انصراف دادم
    الان میخواستم بدونم میتونم انصراف بدم چون کنکور شرکت کردم و میخام برم پزشکی بخونم
    آیا مهلت یک ساله بهم داده میشه

    • پاسخ با ما

      با سلام. توصیه می شود با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  10. سلام خسته نباشید من یکبار از دامپزشکی انصراف زدم یک ترم خوندم، الان معلمم و مارشناسی آموزش ابتدایی خوندم، اگر انصراف بزنم باید حتما بزم خدمت؟

  11. ابوالفضل ذوالفقاری

    سلام من ترم 4 دانشگاه نرفتم و الان میشه ترم ده و اول مهر معافیت من تموم میشه برای انصراف باید حدود 7 تومن بدم به دانشگاه میشه بدون انصراف به سربازی رفت؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید وضعیت انصراف را مشخص کرده و با دانشگاه تسویه کنید.

  12. سلام خسته نباشید خواهش جواب بدید
    من ترم دو حقوق هستم جدیدا فهیدم به خاطر بیماری پوستی که دارم معاف میشم اما باید از دانشگاه انصراف بدم و برم دنبال کار های معافیتم آیا راهی دارد که من هم دانشگاه برم هم کار های معافیتم پیگری کنم
    گفتم میشه نامه ای از طرف دانشگاه بگیریم که معافیت تحصلی من لغو بشه
    بعد بتونم کار های معافیت انحام بدم

    • پاسخ با ما

      با سلام. توصیه می شود با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  13. سلام من دانشجوی مهندسی بودم ولی دیگه دانشگا نرفتم و انصرافم ندادم حالا اگه بخام برم سربازی میتونم یا باید اول از دانشگا انصراف بدم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله باید وضعیت تحصیل یا انصراف خود را مشخص نمایید.

  14. سلام
    بنده دانشجوی کارشناسی دانشگاه آزادم
    اگه 2 ترم مرخصی بگیرم و بعد کنکور بدم و بعدش از دانشگاه انصراف بدم میتونم تو دانشگاه جدید ثبت نام کنم؟

  15. سلام آیا میشه وسط ترم ها از دانشگاه انصراف داد و بعد از پایان خدمت از همان نقطه قبلی مثلا ترم ۴ ادامه داد ؟ ممنون

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا به طور کامل شما را راهنمایی کنند.

  16. سلام وقت بخیر
    عذر میخوام من امروز از دانشگاه اخراج شدم!! میخواستم بدونم آیا از امروز به بعد وضعیتم در نظام وظیفه مشمول است یا این که تا یکسال هنوز کعافیت تحصیلی دارم
    ممنون

    • پاسخ با ما

      با سلام. در صورتی که اخراج قبلی نداشته باشید، شما می‌ توانید از معافیت تحصیلی استفاده کنید.

  17. سلام من دانشجو ترم ۴ هستم آیا میشه بدون انصراف از دانشگا و پرداخت هزینه انصراف مستقیم دفترچه خدمت بگیرم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر باید وضعیت تحصیل یا انصراف مشخص داشته باشید.

  18. سلام وقت بخیر من پس از اینکه دیپلم گرفتم از فرصت یکسالم برای دوباره کنکور دادن استفاده کردم میخواستم بدونم اگر الان از دانشگاه انصراف بدم بازهم این فرصت یکساله رو دارم؟ یعنی فرصت یکساله انصراف ربطی به فرصت یکساله فراغت پس از دیپلم گرفتن داره یا نه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله در صورت انصراف از تحصیل ، حداکثر یکسال فرصت دارید که برای ورود به دانشگاه یا اعزام به خدمت سربازی اقدام کنید.

  19. سلام من دانشجوی پسر ترم یک پرستاری روزانه هستم ، میخواستم ببینم میشه انصراف بدم و برم کنکور بدم ، و از لحاظ هزینه انصراف ، اگه دوباره روزانه قبول بشم چجوری خواهد بود ، و از لحاظ خدمت سربازی به مشکل نمی‌خورم

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  20. سلام وقت بخیر
    من‌دانشجوی کارشناسی پیام نورم حالا میخام برم سربازی منتهی نمخام انصراف بدم چون‌ هزینه داره،میشه بدون‌اینکه‌انصراف بدم برم سربازی؟حالا بعدش اخراجم کنن یا نه مهم‌نیست

  21. امیرحسین

    سلام وقت بخیر
    من یکبار از دانشگاه انصراف دادم دوباره برگشتم الآنم قصد انصراف مجدد دارم که برم سربازی ولی دانشگاه میگه به دلایلی باید هزینه پرداخت کنی منم از پس هزینه نمیتونم بر بیام انتخاب واحدم نکردم
    من برگه انصراف اولمو نگه داشتم میخواستم ببینم اگر انصراف ندم و برگه انصراف اولمو ببرم پلیس +۱۰ که کارم راه بیفته پیگرد قانونی داره و برام دردسر میشه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید وضعیت تحصیل خود را مشخص کنید و سپس برای سربازی اقدام نمایید.

  22. سلام
    من در حال حاضر دانشجوی ترم ۸ دانشگاه آزاد هستم
    میخواستم انصراف بدم…
    اگر انصراف بدم میتونم دوباره معافیت تحصیلی بگیرم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر