از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

انتخاب واحد پیام نور با گوشی – راهنمای انتخاب واحد دانشگاه پیام نور با گوشی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

انتخاب واحد پیام نور با گوشی

 

انتخاب واحد دانشگاه پیام نور با گوشی نیز امکان پذیر است و دانشجویانی که کامپیوتر یا لپ تاپ ندارند به راحتی می توانند با استفاده از گوشی تلفن همراه خود ، وارد سایت دانشگاه پیام نور شده و انتخاب واحد را انجام دهند. سایت دانشگاه پیام نور ، سیستم گلستان است که در ادامه این مطلب راهنمای کاملی از نحوه انتخاب واحد در این سامانه ارائه خواهد شد.

اگر دانشجوی ترم اول هستید و یا از نحوه انتخاب واحد اطلاعی ندارید ، توصیه ما این است که با مشاوران مجرب پاسخ با ما تماس بگیرید تا ضمن تنظیم برنامه هفتگی دانشگاه شما ، انتخاب واحدتان را نیز انجام دهند.

در نظر داشته باشید که ظرفیت کلاس ها و اساتید محدود است و باید سرعت عمل زیادی داشته باشید تا سریع دروس مد نظرتان را پیش از تکمیل نشدن ظرفیت ها انتخاب کنید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

راهنمای انتخاب واحد دانشگاه پیام نور با گوشی

انتخاب واحد دانشگاه پیام نور در سایت گلستان انجام می گیرد و دانشجویان باید از طریق نام کاربری و رمز عبوری که به آنها اختصاص داده شده است ، وارد پروتال دانشجویی خود در سایت گلستان شده و انتخاب واحد را انجام دهند. دانشجویان پیش از اقدام به انتخاب واحد باید شهریه را به طور کامل پرداخت نمایند و بدهی نداشته باشند. برای دانشجویان دارای بدهی ، سامانه انتخاب واحد فعال نمی شود.

پس از وارد شدن به سایت گلستان ، مطابق تصویر زیر شناسه کاربردی و گذرواژه خود را درج نمایید.

انتخاب واحد پیام نور با گوشی

در صورتی که اطلاعات را درست درج کنید ، با انتخاب گزینه ورود صفحه زیر برای شما نمایش داده می شود که باید بر روی گزینه “ثبت نام” و سپس “ثبت نام اصلی” کلیک کنید.

انتخاب واحد پیام نور با گوشی

در مرحله بعد ، صفحه ای نمایش داده خواهد شد که از دو بخش تشکیل شده است. در بخش پایین لیست دروس ارائه شده را مشاهده می کنید و با انتخاب هر کدام از دروس ، به بالای صفحه منتقل می شوند.

انتخاب واحد پیام نور با گوشی

میزان ظرفیت هر یک از دروس را می توانید در بخش لیست گروه های درسی مشاهده کنید و در صورت وجود ظرفیت ، دروس مد نظرتان را انتخاب نمایید. برای انتخاب هر درس بر روی گزینه “اعمال تغییرات” کلیک کنید تا آن درس برای شما ثبت گردد.

توجه داشته باشید که پس از انتخاب گزینه “اعمال تغییرات” در مقابل هر اسم باید کلمه ثبت درج شده است در غیر اینصورت آن درس نامعتبر است و حذف خواهد شد.

انتخاب واحد پیام نور با گوشی

پس از انتخاب و ثبت دروس ، برنامه هفتگی شما به شکل زیر نمایش داده می شود و اگر مقابل درسی پیام خطا را دیدید ، بر روی کلمه خطا کلیک کنید و پس از رفع مشکلات ، گزینه اعمال تغییرات را انتخاب نمایید تا آن درس برای شما ثبت شود.

انتخاب واحد پیام نور با گوشی

 توصیه های مهم انتخاب واحد دانشگاه پیام نور

  • دانشجویان ترم یک مجاز به انتخاب حداکثر 20 واحد درسی در مقطع کارشناسی و 12 واحد درسی در مقطع کارشناسی ارشد هستند.
  • زمان انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ورودی جدید احتمالا در مهرماه می باشد.
  • دانشجویان ترم دو به بعد ، با توجه به معدل ترم قبل مجاز به انتخاب واحد هستند و اگر معدل دانشجوی کارشناسی بیشتر از 17 باشد ، می تواند 24 واحد درسی اخذ کند.
  • حتما چند روز قبل از شروع انتخاب واحد ، شهریه را به طور کامل پرداخت کنید و واریز شهریه را به روز اول انتخاب واحد که سامانه شلوغ است ، موکول نکنید.
  • اگر نمرات ترم قبل شما هنوز وارد سایت نشده است ، در زمان حذف و اضافه و ترمیم انتخاب واحد ، لیست برنامه هفتگی خود را کنترل کنید تا هیچ درسی حذف نشده باشد.
  •  اگر در ستون وضع ثبت برای هر درس عبارت “بی اثر” درج شده باشد و عبارات “ثبت” يا “انتظار” نمایش داده نشود ، انتخاب واحد دانشجو قطعی نشده است.

دروس پیش نیاز در انتخاب واحد پیام نور

در زمان انتخاب واحد دانشگاه پیام نور حتما دروس پیش نیاز را مد نظر داشته باشید و اگر در یک درسی پیش نیاز آن را رعایت نکرده اید ، نباید آن درس را اخذ کنید. دروس پیش نیاز را می توانید در چارت درسی رشته و مقطع تحصیلی خود ببینید. لازم به ذکر است که اگر درسی را بدون رعایت پیش نیاز اخذ کنید ، آن درس در انتهای ترم حذف خواهد شد و شهریه نیز عودت داده نمی شود.

سوالات متداول

  • آیا انتخاب واحد پیام نور با گوشی نیز امکان پذیر است ؟

بله ، دانشجویان دانشگاه پیام نور با گوشی نیز می توانند انتخاب واحد را انجام دهند.

  • سایت انتخاب واحد دانشگاه پیام نور کدام سامانه است ؟

انتخاب واحد دانشگاه پیام نور از طریق سامانه گلستان انجام می گیرد.

در این مطلب راهنمای کامل انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ارائه گردید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر