از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

استعلام مدرک معادل – نحوه و راهنمای استعلام مدرک معادل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

استعلام مدرک معادل - نحوه و راهنمای استعلام مدرک معادل

 

ثبت نام و ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر برای افرادی که دارای مدرک معادل هستند ، در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بلامانع است ولی باید مطابق بخشنامه جدید ، پس از اخذ مدرک رسمی و استعلام ، برای ثبت نام اقدام کنند و پذیرفته شدگانی که دارای مدرک معادل غیر رسمی هستند و اشتباها ثبت نام شده اند ، از ادامه تحصیل آن ها جلوگیری می شود و پس از ارائه مدرک معتبر خود ، می توانند مجددا ثبت نام کنند. این مطلب در رابطه با استعلام مدرک معادل هر یک از دانشگاه ها تهیه گردیده و برخی از شرایط و ضوابط بخشنامه جدید مدارک معادل غیررسمی پذیرفته شدگان رشته های مختلف دانشگاهی ، بررسی شده است.

نحوه و راهنمای استعلام مدرک معادل

کلیه مدارک داخلی دانشگاه ها و موسسات مثل دانشگاه امام حسین ، دانشگاه علوم انتظامی امین ، سپاه پاسداران ، دانشکده صدا و سیما ، موسسه عالی بانکداری و … غیرقابل قبول است و مدرک معادل محسوب نمی شود بنابراین دارندگان اینگونه مدرک ، مجاز به ادامه تحصیل در مقطع بالاتر نیستند.

استعلام مدرک معادل

نوع مدرک و دانشگاه استعلام از 
دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم تخقیقات و فناوری
آموزشکده های فنی حرفه ای توسط دانشگاه فنی حرفه ای
دانشگاه علمی کابردی اداره کل امور دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه پیام نور اداره کل امور دانشجویان دانشگاه پیام نور
دانشگاه سراسری دانشگاه های سراسری مربوطه
دانشگاه تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان
دانشگاه های نظامی (دانشگاه امام حسین ، نیروی انتظامی ، مالک اشتر و امام علی) اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم تخقیقات و فناوری
دارندگان مدرک کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری خارج از کشور اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم تخقیقات و فناوری
مدارک داخلی و دوره های بلند مدت و کوتاه مدت مدارک داخلی دانشگاه ها و موسسات مثل دانشگاه امام حسین ، دانشگاه علوم انتظامی امین ، سپاه پاسداران ، دانشکده صدا و سیما ، موسسه عالی بانکداری و … غیرقابل قبول است و مدرک معادل محسوب نمی شود بنابراین دارندگان اینگونه مدرک ، مجاز به ادامه تحصیل در مقطع بالاتر نیستند.
مدارک حوزه علمیه طلاب و فضلاء حوزه علمیه قم و خراسان که سطوح یک ، دو و سه را به پایان رسانده اند ، از مزایای استخدامی و دانشگاهی برخوردار هستند و تمامی موارد باید از مدیریت حوزه علمیه و مدارس دینی قم استعلام شود.
مدارک معادل دانشگاه آزاد اسلامی مدارک این دسته از داوطلبان برای بررسی و استعلام ، به اداره کل امور آموزش و گسترش حوزه معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد ، ارسال می شود.

تمامی دانشگاه ها و واحد های آموزشی دانشگاهی موظف هستند که مدارک پذیرفته شدگان را در زمان ثبت نام بررسی نمایند و اگر ابهامی وجود داشت ، از طریق سازمان مرکزی اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم تخقیقات و فناوری استعلام کنند.

مدرک معادل چه کسانی تبدیل به مدرک رسمی می شود

به گفته مدیر کل دفتر آموزش های غیردولتی وزارت علوم تخقیقات و فناوری ، آن دسته از داوطلبانی که بعد از سال 77 در آزمون های سراسری شرکت کرده و پذیرفته شده اند و مدرک معادل دریافت کردند ، نمی توانند در مقاطع بالاتر تحصیلات خود را ادامه دهند زیرا مدرکشان مورد تایید نیست اما متقاضیانی که پیش از سال 77 در آزمون شرکت کرده و قبول شده باشند ، امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دارند و دریافت اصل مدرک برای عده ای به بعد از سال 77 موکول شده ، مدرکشان معادل باقی می ماند ولی به این دلیل که پیش از سال مذکور پذیرفته شده اند ، برای تحصیلشان ممانعتی وجود ندارد.

داوطلبانی که مدرک معادلشان مربوط به دوره کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد است ، شامل دو دسته هستند. دسته اول داوطلبانی که محل تحصیلشان مورد تایید وزارت علوم و تخقیقات است و می توانند در دوره های رسمی ورود به دانشگاه ها شرکت کنند و تحصیلات خود را در مقاطع بالاتر ارتقا دهند. البته ممکن است بعضی از دانشگاه های آزاد یا پیام نور ، مانع ادامه تحصیل این دسته از داوطلبان باشند و نکته مهمی که وجود دارد این است که مدرک معادل دوره کاردانی یا کارشناسی شان تبدیل به مدرک رسمی نمی شود  در واقع مدرک جدید تحصیلی دریافت می کنند اما مدرک معادلشان به دوره رسمی تبدیل نمی شود.

دسته دوم نیز داوطلبانی هستند که مدرک معادل آن ها مورد تایید وزارت علوم نیست اما دارای مجوز از شورای گسترش است و می توانند در آزمون های ارشد و دکتری شرکت کنند اما در دانشگاه ملزم به گذراندن 20 واحد درسی جبرانی هستند.

در این مطلب توضیحات جامعی در خصوص استعلام مدرک معادل ، ارائه شد. برای راهنمایی بیشتر ، می توانید با مرکز مشاوره پاسخ با ما تماس بگیرید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

10 نظر

  1. سلام. بنده طلبه محصل و سال ششم هستم و میخواستم بعد از گرفتن مدرک سطح ۱، از حوزه انصراف بدم و برم دانشگاه درس بخونم، سوالم اینه که میتونم با مدرک سطح ۱ حوزوی ام از مقطع کارشناسی در دانشگاه درس بخونم؟ و در این صورت فقط در رشته های مرتبط با مدرک حوزوی ام میتوانم تحصیل کنم یا اینکه در انتخاب رشته محدودیتی ندارم؟ و بعد انصراف آیا مدرک حوزویم اعتبار داره و مدرک معادل محسوب میشه؟ ممنون

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا کامل تر راهنمایی شوید.

  2. سید علی معید

    با سلام
    برای دریافت مدرک معادل چه کاری باید انجام بدم

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا برای راهنمایی کامل با مشاوران تماس بگیرید.شماره های تماس در همین صفحه موجود هستند.

  3. دانشگاه آزاد طی بخشنامه شماره 30/28562 مورخ 96/05/11، مدارک تحصیلی معادل بانکداری، صادرۀ از موسسۀ عالی بانکداری ایران را که قبل از آدر ماه 1377 در موسسۀ عالی بانکداری ایران پذیرش شده اند را پذیرفته و نحوۀ استعلام آنرا هم برای دانشگاهها توضیح داده است. آیا الآن این بخشنامه معتر است؟

  4. با سلام و وقت بخیر بنده چند مدرک لیسانس از دانشگاه دولتی وفرهنگیان و پیام نور دارم آیا میتونم مدرک معادل فوق لیسانس دریافت کنم؟

  5. بی بی فاطمه‌ حسینی ملک اباد

    سلام بنده در سال ۹۵ یک مدرک معادل گرفتم، حالا شرایط استخدام برام فراهم شده و استعلام خواستند… هرچقدر تلاش می‌کنم موفق نمیشم که وارد سایت مدرک بشم. ممکنه راهنمایی کنید که چه کار باید انجام بدم؟

  6. سلام من دیپلم معادل گرفتم چگونه میتوانم استعلام بگیرم ومطمئن باشم دیپلم جعلی نمیباشد وایا با دیپلم معادل امکان ادامه تحصیل هست یاخیر

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای راهنمایی در خصوص استعلام مدرک معادل با مشاوران ما تماس بگیرید.

  7. محمد غیائی

    سلام من دیپلم اموزش وپرورش دارم ودارای مدرک اویونیک (مهندسی پرواز _الکترونیک هوائی)از مرکز اموزش هوانیروز هستم .ایا مدارک نظامی من قابلیت تطبیق دارد .ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر