از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

استخدام آموزش و پرورش رشته تاریخ 📞 شرایط ، منابع و نمونه سوالات

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

استخدام آموزش و پرورش رشته تاریخ

رشته تاریخ از جمله رشته های مورد نیاز در آزمون استخدامی آموزش و پرورش است و دارندگان حداقل مدرک لیسانس این رشته‌ می توانند با شرکت در آزمون استخدامی ، به صورت رسمی در سازمان استخدام شوند. استخدام آموزش و پرورش رشته تاریخ همانند سایر رشته‌ ها به صورت هر ساله انجام می گیرد و دارای شرایط و ضوابطی همچون شرط سنی و … است. در این مطلب می خواهیم راهنمای کامل آزمون استخدامی آموزش و پرورش رشته‌ تاریخ را مورد بررسی قرار دهیم. لطفا همراه ما باشید.

شما عزیزان می توانید برای اطلاع از آخرین اخبار و شرایط برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش، با مشاوران ارشد ما در مرکز مشاوره پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

استخدام آموزش و پرورش رشته تاریخ برای آموزگار ابتدایی

در برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش تغییراتی ایجاد شده‌ است از جمله آنکه برای آزمون دو شغل آموزگار ابتدایی و آموزگار کودکان استثنایی ، از رشته‌ های بیشتری پذیرش انجام می گیرد. در واقع ، در آزمون استخدامی سال های قبل برای پذیرش در مشاغل آموزگار ابتدایی و آموزگار کودکان استثنایی ، فقط دارندگان مدرک لیسانس و فوق لیسانس رشته‌ های مرتبط از جمله روانشناسی ، مشاوره ، آموزش ابتدایی و … می توانستند اقدام کنند اما امسال با توجه به تغییراتی که ایجاد شده‌ است ، دارندگان مدرک لیسانس سایر رشته‌ ها نیز می توانند در آزمون استخدامی این رشته‌ های شغلی شرکت نمایند.

احتمالا این را هم بپسندید  شرایط معلم ابتدایی شدن 1402 📞 راهنمای کامل ورود به شغل معلم ابتدایی

بنابراین اگر مدرک لیسانس و فوق لیسانس رشته‌ تاریخ و شاخه های آن به شرح زیر را دارید ، می توانید در آزمون استخدامی آموزگاری ابتدایی شرکت کنید :

  • تاریخ
  • تاریخ و تمدن ملل اسلامی
  • تاریخ اسلام
  • علوم اسلامی و تاریخ اسلام
  • علوم اسلام و تاریخ فرهنگ و تمدن ملل اسلامی
  • معارف اسلامی و تاریخ و گواهینامه سطح 2 علوم / دروس حوزوی

مرتبط بخوانید : کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر بدون کنکور

استخدام آموزش و پرورش رشته‌ تاریخ برای دبیری تاریخ

در آزمون استخدامی آموزش و پرورش که ثبت نام آن در اسفندماه و زمان برگزاری آن در اردیبهشت ماه می باشد ، فقط در مشاغل آموزگار ابتدایی و آموزگار کودکان استثنایی پذیرش انجام می گیرد و سایر مشاغل همچون دبیری تاریخ ارائه نمی شوند.

پس اگر قصد شرکت در آزمون استخدامی با مدرک تاریخ را دارید ، فقط می توانید در رشته‌ های شغلی آموزگار ابتدایی و کودکان استثنایی آزمون دهید و رشته‌ شغلی دبیری تاریخ ارائه نمی گردد. اما اگر  می خواهید حتما در شغل دبیری تاریخ پذیرفته‌ شوید ، باید منتظر برگزاری آزمون در سال های آینده باشید.

برای شغل دبیری تاریخ ، پذیرش از میان فارغ التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس رشته‌ های زیر انجام می گیرد :

  • تاریخ کلیه گرایش ها
  • تاریخ انقلاب اسلامی
  • آموزش تاریخ

مرتبط بخوانید : استخدام آموزش و پرورش با مدرک کاردانی

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 

متقاضیان استخدام آموزش و پرورش رشته‌ تاریخ باید از شرایط و ضوابطی برخوردار باشند که مهم ترین آن شرط سنی می باشد. سال های قبل شرط سنی آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای مدرک لیسانس حداکثر 36 سال تمام و برای مدرک فوق لیسانس حداکثر 40 سال تمام بود اما در آزمون استخدامی سال 1401 که البته برگزاری آن در 8 اردیبهشت ماه 1402 می باشد ، شرط سنی برای هر دو دسته از داوطلبان دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس ، 40 سال تمام می باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  استخدام آموزش و پرورش روانشناسی 🟢 شرایط و راهنمای استخدام 1402

ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت سربازی نیز برای داوطلبان آقا الزامی می باشد ضمن اینکه داوطلبان آقا در صورت گذراندن خدمت سربازی ، به ازای تعداد ماه های خدمت سربازی به شرط سنی آنها افزوده‌ خواهد شد.

شرط سنی آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای داوطلبان متاهل دارای فرزند نیز قابل افزایش است. بدین صورت که به ازای هر یک فرزند ، شرط سنی یکسال افزوده‌ می شود. با این شرایط به عنوان مثال اگر داوطلب آقا دارای دو فرزند باشند و دو سال خدمت سربازی نیز گذرانده‌ باشد ، با حداکثر 44 سال سن نیز امکان شرکت در آزمون استخدامی را خواهد داشت.

مرتبط بخوانید : شرایط استخدام آموزش و پرورش

سوالات شما

  • آیا با لیسانس رشته‌ تاریخ می توانیم در آزمون استخدام آموزش و پرورش شرکت کنیم ؟

بله ، دارندگان مدرک لیسانس و فوق لیسانس رشته‌ تاریخ مجاز به شرکت در آزمون استخدامی هستند.

  • شرایط شرکت در آزمون استخدامی با مدرک تاریخ چگونه است ؟

ارائه مدرک تحصیلی معتبر ، عدم استخدام رسمی در سازمان ها ، برخورداری از شرایط سنی و … از جمله شرایط آزمون استخدامی آموزش و پرورش هستند.

  • برای مدرک تاریخ کدام رشته‌ های شغلی در آزمون استخدامی ارائه می شوند ؟

آموزگاری ابتدایی ، دبیری تاریخ و آموزگاری کودکان استثنایی را می توان با مدرک تاریخ انتخاب کرد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ویرایش اطلاعات آزمون استخدامی آموزش و پرورش

ویرایش اطلاعات آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 ✨ زمان و راهنما

داوطلبانی که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ثبت نام کرده اند ، می توانند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر