از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ارشد پردیس خودگردان یا آزاد 📞 کارشناسی ارشد پردیس بین الملل بهتر است یا آزاد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ارشد پردیس خودگردان یا آزاد

بسیاری از داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد که می خواهند وارد یکی از دانشگاه های پردیس خودگردان یا دانشگاه آزاد شوند ، سوال می کنند که ارشد پردیس خودگردان یا آزاد ، کدام بهتر است؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید موارد مختلفی از جمله شهریه ، اعتبار مدرک ، تنوع رشته های تحصیلی ، شرایط پذیرش و … مورد بررسی قرار بگیرند که در ادامه این مطلب قصد داریم به طور کامل بررسی کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

زان میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه شرایط پذیرش مقطع ارشد در تمامی دانشگاه ها و پرسیدن سوالات خود ، یک تماس مفید با مشاوران ارشد مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما داشته باشید ،

مشاوران ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

ارشد پردیس خودگردان یا آزاد

هر دو دانشگاه پردیس خودگردان و همچنین دانشگاه آزاد ، در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می کنند و هر دو نیز شهریه پرداز می باشند. شما می توانید با شرکت در کنکور کارشناسی ارشد و انجام انتخاب رشته و یا ثبت نام بدون کنکور ، وارد یکی از این دانشگاه ها شوید اما ارشد پردیس خودگردان بهتر است یا آزاد ؟

تنوع رشته های تحصیلی ارشد پردیس الملل بهتره یا آزاد

اگر بخواهیم ارشد پردیس خودگردان یا آزاد را در تنوع رشته های تحصیلی مقایسه کنیم ، باید بگوییم که دانشگاه آزاد رشته های تحصیلی بسیار متنوع تری دارد. این دانشگاه اکثر رشته های انسانی ، فنی مهندسی ، علوم پایه ، کشاورزی ، هنر و زبان را پوشش می دهد در حالی که رشته های ارشد پردیس خودگردان محدود تر هستند.

مرتبط بخوانید : آخرین رتبه قبولی پزشکی بین الملل

پذیرش بدون کنکور در دانشگاه ازاد و پردیس 

هر دو دانشگاه پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد ، دانشجوی بدون کنکور پذیرش می کنند اما ورود بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع ارشد دانشگاه آزاد راحت تر است. دانشگاه آزاد به دو طربق امکان پذیرش بدون کنکور را در رشته های ارشد خود فراهم ساخته است :

احتمالا این را هم بپسندید  تحصیل همزمان در دانشگاه آزاد و پیام نور 1401 - بررسی امکان تحصیل همزمان در دانشگاه آزاد و پیام نور

طرح پذیرش استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد

دانشجویان دارای معدل بالا می توانند با ثبت نام در طرح استعداد درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ، به صورت بدون کنکور وارد این مقطع شوند. تمام رشته های ارشد دانشگاه آزاد در طرح استعداد درخشان ارائه می شوند و فارغ التحصیل سایر دانشگاه ها نیز می توانند ثبت نام کنند.

مرتبط بخوانید : تخفیف شهریه دانشگاه آزاد

آزمون فراگیر ارشد دانشگاه آزاد 

روش دیگر دانشگاه آزاد در پذیرش دانشجوی بدون کنکور مقطع کارشناسی ارشد ، برگزاری آزمون فراگیر است که سطح آسان تری نسبت به آزمون کارشناسی ارشد سراسری دارد. داوطلبان می توانند با شرکت در این آزمون وارد رشته مورد علاقه شان شوند.

دانشگاه پردیس خودگردان نیز دانشجوی بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش می کند اما ظرفیت زیادی به آن اختصاص نداده است و دارای شرط معدل هم هستند.

میزان شهریه ارشد پردیس الملل یا آزاد

ارشد پردیس خودگردان یا آزاد

در مقایسه کارشناسی ارشد پردیس الملل یا آزاد لازم است میزان شهریه این دو دانشگاه را نیز مقایسه کنیم تا شما تصمیم گیری بهتری داشته باشید. در کل ، شهریه دانشگاه پردیس الملل در تمام رشته ها و مقاطع تحصیلی از شهریه دانشگاه آزاد بیشتر است اما بستگی هم دارد که کدام واحد پردیس بین الملل مدنظر شماست به طور مثال برخی از واحدهای پردیس بین الملل در بعضی شهرها شهریه کمتری از شهریه دانشگاه آزاد واحدهای تهران دارند.

شما عزیزان می توانید برای بررسی های دقیق تر شهریه دانشگاه آزاد و شهریه دانشگاه پردیس خودگردان در رشته و گرایش تحصیلی مورد تقاضای خود ، با مشاوران مرکز مشاوره پاسخ با ما تماس بگیرید.

مرتبط بخوانید : رتبه قبولی دندانپزشکی بین الملل 

اعتبار مدرک ارشد پردیس خودگردان یا آزاد

در بررسی ارشد پردیس خودگردان یا آزاد ، به اعتبار مدرک این دو دانشگاه نیز می پردازیم. دانشگاه پردیس خودگردان در واقع شعبه شهریه پرداز دانشگاه روزانه است و از نظر امکانات و سطح علمی ، دست کمی از این دانشگاه ندارد بنابراین مدرک آن در ورود به کار یا مهاجرت تحصیلی اعتبار خوبی دارد. مدرک دانشگاه آزاد نیز به همین صورت است و بسیاری از سازمان ها و شرکت ها بعد از مدرک دانشگاه روزانه ، مدرک دانشگاه آزاد را اولویت استخدام قرار می دهند همچنین برای اپلای نیز کاملا معتبر می باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  تحصیل در رشته حقوق با دیپلم تجربی - آیا با دیپلم تجربی می توانیم رشته حقوق را انتخاب کنیم

رتبه قبولی ارشد پردیس الملل یا آزاد

برای قبولی با کنکور در مقطع ارشد دانشگاه های پردیس خودگردان یا آزاد باید رتبه مناسبی کسب کنید که رتبه قبولی این دو دانشگاه با توجه به رشته ای که مورد تقاضای شماست و همچنین واحد دانشگاهی مربوطه ، کاملا متفاوت می باشد.

مرتبط بخوانید : فرق پردیس و بین الملل – تفاوت دانشگاه پردیس خودگردان با پردیس بین الملل

سوالات شما

  • میزان شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه پردیس بین الملل بیشتر است یا دانشگاه آزاد؟

دانشگاه پردیس خودگردان شهریه بیشتری به نسبت دانشگاه آزاد دارد.

  • قبولی در دانشگاه آزاد راحت تر است یا پردیس بین الملل؟

برای قبولی با کنکور هر دو دانشگاه رتبه های مناسب را پذیرش می کنند و برای پذیرش بدون کنکور نیز دانشگاه آزاد شرایط راحت تری فراهم کرده است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

رشته های ارشد دانشگاه معارف اصفهان

رشته های ارشد دانشگاه معارف اصفهان 1402 📞 لیست کامل رشته ها

دانشگاه غيرانتفاعی معارف قرآن و عترت اصفهان ، یک مرکز غیردولتی و غیرانتفاعی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر