از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ارزان ترین رشته های پیام نور 1401 – تحصیل ارزان در دانشگاه پیام نور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ارزان ترین رشته های پیام نور

 

دانشگاه پیام نور از دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری می باشد که از طریق دریافت شهریه از دانشجویان ، هزینه های خود را تامین می کند. این دانشگاه دارای رشته های تحصیلی متنوعی است و داوطلبان می توانند با شرکت در کنکور سراسری و یا بر اساس سوابق تحصیلی ، وارد رشته مورد علاقه خود در دانشگاه پیام نور شوند. با توجه به اینکه بعضی از دانشجویان به دنبال تحصیل با هزینه کمتر هستند ، در این مطلب ارزان ترین رشته های پیام نور را معرفی می کنیم.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه شهریه دانشگاه های مختلف ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

ارزان ترین رشته های پیام نور 1401

در دانشگاه پیام نور از تمام گروه های فنی مهندسی ، انسانی ، علوم پایه و … رشته های متنوعی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند با شرکت در کنکور سراسری و یا ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ، در این دانشگاه پذیرش شوند.

مرتبط ببینید : ارزان ترین رشته های دانشگاه ازاد

همانطور که می دانید ، تحصیل در دانشگاه پیام نور با پرداخت شهریه همراه است و این دانشگاه در هیچ یک از رشته های تحصیلی خود بدون شهریه پذیرش نمی کند بنابراین اگر قصد ثبت نام دانشگاه پیام نور را دارید ، باید شهریه رشته مورد تقاضای خود را بررسی کنید تا اگر از توانمندی مالی لازم برخوردار هستید ، نسبت به ثبت نام اقدام کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دانشگاه پیام نور رشته آموزش ابتدایی 1402 📞 هزینه ثابت و متغیر

میزان شهریه دانشگاه پیام نور در رشته های مختلف ، متفاوت است و شهریه رشته ها از کمتر از 1/5 میلیون تومان شروع می شود و حداکثر شهریه 4 میلیون تومان است. دانشجویان با توجه به رشته تحصیلی که انتخاب می کنند ، باید شهریه را در هر ترم بپردازند.

رشته های انسانی در دانشگاه پیام نور کمترین میزان شهریه را دارند به طوری که هزینه تحصیل در این رشته ها بیشتر از 2 میلیون تومان در هر ترم نیست. از جمله رشته های انسانی می توان به رشته حسابداری ، روانشناسی ، مدیریت بازرگانی ، اقتصاد ، حقوق و …. اشاره کرد.

گران ترین رشته های این دانشگاه نیز رشته های فنی مهندسی هستند که میزان شهریه آنها حدود 3 الی 4 میلیون تومان در هر ترم است. رشته های علوم پایه همچون زیست شناسی ، شیمی ، ریاضیات نیز شهریه کمتر از رشته های فنی مهندسی و بیشتر از رشته های انسانی دارند.

مرتبط بخوانید : مشاوره تحصیلی تلفنی دانشگاه پیام نور

چرا شهریه رشته های انسانی کمتر است

میزان شهریه دانشگاه پیام نور با توجه به عوامل متفاوتی تعیین می شود. این دانشگاه دارای دو نوع شهریه ثابت و متغیر است که شهریه ثابت بر اساس سال ورود به دانشگاه و رشته تحصیلی تعیین می شود به طوری که شهریه ثابت دانشجویان ورودی 1400 از شهریه ثابت دانشجویان ورودی 1401 در یک رشته خاص ، کمتر است. همچنین شهریه ثابت رشته های انسانی از شهریه ثابت رشته های فنی مهندسی و علوم پایه کمتر می باشد.

شهریه متغیر نیز با توجه به تعداد و نوع واحدهای درسی که دانشجو در هر ترم اخذ می نماید ، مشخص می شود و اگر دانشجو تعداد واحد های بیشتری اخذ کند و همچنین اکثر واحد ها عملی باشند ، باید شهریه بیشتری را بپردازد.

مرتبط بخوانید : بهترین رشته های پیام نور

رشته های انسانی از جمله حقوق ، روانشناسی ، حسابداری ، مدیریت و …. از جهت آنکه دروس عملی ندارند و یا تعداد دروس عملی این رشته ها کمتر است ، در مجموع شهریه کمتری دارند ولی رشته های فنی مهندسی و علوم پایه به دلیل داشتن دروس عملی بیشتر ، هزینه تحصیل بالاتری هم دارند. به همین علت ، رشته های انسانی در تمام دانشگاه های شهریه پرداز ، دارای هزینه تحصیل پایین هستند.

احتمالا این را هم بپسندید  مقایسه شهریه دانشگاه آزاد و پیام نور - دانشگاه آزاد بهتره یا پیام نور

سوالات متداول

  • ارزان ترین رشته های دانشگاه پیام نور کدام رشته ها هستند ؟

رشته های انسانی از ارزان ترین رشته های دانشگاه پیام نور هستند که در مطلب بیشتر توضیح داده شد.

  • شهریه رشته های انسانی در دانشگاه پیام نور چقدر است ؟

میزان شهریه دانشگاه پیام نور در رشته های انسانی از 1/5 الی 2 میلیون تومان در هر ترم است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

شهریه دانشگاه شبانه بیشتره یا پیام نور

شهریه دانشگاه شبانه بیشتره یا پیام نور – مقایسه شهریه دانشگاه پیام نور و شبانه

  بسیاری از داوطلبان کنکوری یا داوطلبانی که می خواهند بر اساس سوابق تحصیلی وارد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر