از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ادامه تحصیل معلولین در دانشگاه فرهنگیان 1403 📞 شرایط کامل پذیرش داوطلبان معلول

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ادامه تحصیل معلولین در دانشگاه فرهنگیان

 

آیا ادامه تحصیل معلولین در دانشگاه فرهنگیان امکان پذیر است ؟ دانشگاه فرهنگیان از دانشگاه های دولتی در کشور است که از میان متقاضیان به صورت نیمه متمرکز برای شغل معلمی دانشجو جذب می کند. به این صورت که متقاضیان پس از کسب رتبه و تراز مناسب باید در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان نیز شرکت نمایند. یکی از شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان که در جلسه مصاحبه و در گزینش های پزشکی ، مورد بررسی قرار می گیرد ، برخورداری از سلامت کامل روانی و جسمانی است ، به طوری که فرد توانایی انجام وظیفه محوله را داشته باشد. همین موضوع ادامه تحصیل معلولين در دانشگاه فرهنگیان را با مشکل مواجه کرده‌ است.

بر اساس اعتراض های صورت گرفته شده‌، رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به تدوین و در دستور کار قرار گرفتن آیین نامه نحوه ورود معلولين به دانشگاه فرهنگیان خبر داده‌ است. مطابق با این خبر چند گروه از معمولین مجاز به انتخاب شغل معلمی هستند که در ادامه جزئیات مربوط به آن را ارائه کرده‌ ایم.

شما داوطلبان عزیز می توانید برای راهنمایی در خصوص شرایط ادامه تحصیل معلولين در دانشگاه فرهنگیان و جزئیات بیشتر پذیرش در این دانشگاه با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا معلولین می توانند در دانشگاه فرهنگیان ادامه تحصیل دهند ؟

دانشگاه فرهنگیان در جهت تربیت نیروی متخصص و متعهد برای وزارت آموزش و پرورش از میان داوطلبان واجد الشرایط کنکور سراسری در تمامی زیرگروه های آزمایشی اقدام به جذب دانشجو می نماید. داوطلبانی که دارای رتبه و تراز مناسبی باشند ، می توانند کد رشته‌ محل های مربوط به دانشگاه فرهنگیان را در فرم انتخاب رشته‌ خود وارد کنند.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای رشته آموزش شیمی - طبق آخرین رتبه قبولی های 1400 و 99

داوطلبانی که دارای شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باشند، دعوت به مصاحبه می شوند و پذیرش نهایی آن ها با توجه به نتایج مصاحبه مشخص می شود. متاسفانه طی سال های اخیر داوطلبان معلول دارای معلولیت در بینایی ، شنوایی ، جسمی حرکتی و … حتی با کسب رتبه مناسب به دلیل عدم کسب نمره لازم در گزینش پزشکی مصاحبه رد شده‌ و نمی توانند وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

تصمیم گیری در مورد پذیرش معلولین در دانشگاه فرهنگیان بر عهده وزارت آموزش و پرورش می باشد و تغییر این شرایط به دانشگاه فرهنگیان مرتبط نیست. تاکنون داوطلبانی که دارای معلولیت های متفاوتی بوده‌ اند نتوانسته اند جهت ادامه تحصیل و رسیدن‌ به شغل معلمی به دانشگاه فرهنگیان راه پیدا کنند ، اما با اعتراضاتی که در این زمینه صورت گرفته است ، معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد : با تدوین آیین نامه جدید سه گروه از معلولین می توانند برای تحصیل در شغل معلمی اقدام کنند.

مطابق با این آیین نامه داوطلبانی که جزو معلولین آسیب دیده‌ شنوایی ، آسیب دیده‌ بینایی و چند معلولیتی هستند و همینطور دانش آموزان طیف اوتیسم با هوش عادی ، می توانند جهت ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ، کد رشته‌ محل های مربوط به این دانشگاه را در فرم انتخاب رشته‌ خود درج کنند.

مرتبط بخوانید : سهمیه معلولان در کنکور – راهنمای کامل و میزان تاثیر

ادامه تحصیل معلولین در دانشگاه فرهنگیان 1403 

مطابق با اطلاعیه های منتشر شده‌ از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی ، هدف در این سازمان ایجاد تعادل و برقراری زمینه ای برای تعلیم و تربیت دانش آموزانی می باشد که دارای نیاز های خاصی نسبت به دیگر دانش آموزان هستند. به همین دلیل طی سال های اخیر به معلمانی که به دانش آموزان ویژه در حال تدریس می باشند ، آموزشات جدید همچون زبان اشاره ، خط بریل و … نیز داده‌ شده‌ است تا در نتیجه آن ها ادامه تحصیل معلولين نیز در دانشگاه فرهنگیان امکان پذیر شود.

احتمالا این را هم بپسندید  چگونه به دانشگاه فرهنگیان برویم 📞 راهنمای قبولی و ورود به دانشگاه فرهنگیان 1403

بنابراین با تدوین آیین نامه مربوط به ادامه تحصیل معلولين در دانشگاه فرهنگیان ، دانش آموزان معلولی که مجاز به تقاضای شغل معلمی هستند ، باید تلاش کنند تا در کنکور سراسری رتبه و تراز مناسبی را بالای تراز 6500 کسب کنند تا به مرحله مصاحبه راه پیدا کنند.

مرتبط بخوانید : فرم معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان 

سوالات متداول

  • آیا معلولين می توانند نسبت به ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند ؟

آیین نامه پذیرش سه دسته از معلولين در دانشگاه فرهنگیان تدوین شده‌ و در دستور کار قرار گرفته‌ است.

  • کدام دسته از معلولین می توانند جهت ادامه تحصیل وارد دانشگاه فرهنگیان شوند ؟

داوطلبانی که جزو معلولين آسیب دیده‌ شنوایی ، آسیب دیده‌ بینایی و چند معلولیتی هستند و همینطور دانش آموزان طیف اوتیسم با هوش عادی می توانند جهت ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند.

  • شرایط ادامه تحصیل معلولين در دانشگاه فرهنگیان شامل چه مواردی است ؟

کسب تراز بالای 6000 ، معدل بالای 14 در پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم ، داشتن‌ حداکثر سن 22 سال تمام ، درج کد رشته‌ محل مربوط به دانشگاه فرهنگیان در فرم انتخاب رشته‌ و … از شرایط ادامه تحصیل معلولين در دانشگاه فرهنگیان است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی 📞 راهنمای ثبت نام و مصاحبه تربیت معلم تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی در سال 1403 برگزار می شود و بیشترین تعداد داوطلبان …

7 نظر

  1. سلام.من متولد تیر 1383 هستم و کنکور سراسری زبان 1401شرکت میکنم . معدل هایی که تا به حال داشتم همه بالا بوده ولی میتونم با 18 سال سن وارد فرهنگیان بشم؟

  2. امیرحسین

    باسلام من معلول بینایی خفیف هستم از یک چشم و از ان چشم دیگرم قادر ب بینایی هستم من خیلی ب دانشکاه فرهنگیان علاقه دارم بنظرتون میتونم در این دانشگاه ثبت نام کنم با درنظر گرفتن داشتن همه چیز مثل رتبه و معدلل؟

  3. سلام، معلولین جسمی و حرکتی متوسط پذیرش می شوند؟

    • سلام. منم مشکل جسمی حرکتی داشتم سال ۴۰۱ قبول شدم ولی خیلی سخت با پیگیری های زیاد بنظرم اول دقیق برین بپرسین تا بیشتر مطمئن شید چون کار سختیه قبول کردنش

  4. سلام وقت بخیر من یک کنکور هستم و دارم به جدیت میخونم و یکم چشمانم ضعیف هست اما میتونم بخونم و حتی رانندگی کنم
    آیا قبول بشم کنکور. بخاطر چشام منو از فرهنگیان رد نمیکنن

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر