از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

آیا حضور در کلاس های ارشد پیام نور اجباری است – قوانین تحصیل در دانشگاه پیام نور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

آیا حضور در کلاس های ارشد پیام نور اجباری است

 

بسیاری از داوطلبانی که می خواهند از طریق آزمون فراگیر ارشد یا آزمون سراسری ارشد وارد دانشگاه پیام نور شوند ، این سوالات را دارند که آیا کلاس های ارشد پیام نور اجباری است و آیا می توان در کلاس های دانشگاه پیام نور به صورت الکترونیکی و از طریق سایت شرکت کرد ؟ برای پاسخ به این سوالات و کسب اطلاعات از قوانین تحصیل در دانشگاه پیام نور ، ادامه مطلب را مطالعه فرمایید.

شما عزیزان میتوانید پاسخ هر گونه سوال و ابهام خود را در مورد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های مختلف از جمله انتخاب واحد ، زمان شروع کلاس ها ، امتحانات دانشگاه ، نحوه پرداخت شهریه و … از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما جویا شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا کلاس های ارشد پیام نور اجباری است

نظام آموزشی دانشگاه پیام نور با سایر دانشگاه های سراسری و آزاد کمی متفاوت است و دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می کنند مجازند که به صورت غیر حضوری دروس خود را بگذرانند و فقط برای شرکت در امتحانات در دانشگاه حضور داشته باشند. در واقع شیوه آموزشی دانشگاه پیام نور به صورت دانشجو محور و کتاب محور است و کلاسها بیشتر جنبه رفع اشکال را دارند.

حضور در کلاسهای تئوری دانشگاه پیام نور اجباری نیست ولی دانشجو باید در کلاسهای دروس عملی شرکت داشته باشد. منظور از دروس عملی واحد های درسی آزمایشگاهی ، کارگاهی و … است و اگر در این کلاسها حاضر نشوید ، حذف خواهید شد.

منظور از کلاس های الکترونیکی دانشگاه پیام نور چیست

دروس مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور به دو صورت حضوری و الکترونیکی تدریس می شوند و دانشجو در زمان انتخاب واحد می تواند دروس الکترونیکی را انتخاب کرده و در کلاس های سامانه  lms.pnu.ac.ir شرکت کند. در دروس الکترونیکی ارتباط اساتید با دانشجویان به صورت آنلاین و از سامانه مذکور امکان پذیر است و امکان برگزاری آزمون های میان ترم نیز وجود دارد.

آیا حضور در امتحانات کلاس های دانشگاه پیام نور اجباری است

بر خلاف کلاس های تئوری که حضور در این کلاس ها اختیاری است ، دانشجویان دانشگاه پیام نور باید برای شرکت در امتحانات میان ترم و همچنین امتحانات پایان ترم ، در دانشگاه حضور داشته باشند. البته دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد مجازند که محل برگزاری آزمون پایان ترم خود را از یکی 520 واحد دانشگاه پیام نور در سطح کشور انتخاب نمایند که این امکان از یک ماه قبل از شروع امتحانات ، در سیستم گلستان برای دانشجویان فعال می شود.

دانشگاه پیام نور دانشگاه غیر حضوری نیست

دانشگاه پیام نور نیمه حضوری یا غیرحضوری نیست بلکه شرایطی را فراهم کرده است تا دانشجویانی که به دلیل مشاغل کاری و … فرصت حضور در کلاسها را ندارند بتوانند به صورت غیر حضوری دروس خود را بگذرانند. (البته به جرء دروس عملی که حضور در کلاسهای این دروس اجباری است)

آیا دروس دوره دانش پذیری ارشد فراگیر مجدد باید گذرانده شوند ؟

دروس دوره دانش پذیری مقطع کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور ، سرفصل های ترم یک رشته مربوطه است و داوطلبی که در آزمون دوره دانش پذیری نمره بالات راز 14 را کسب کند ، از ترم جدید به عنوان دانشجوی ترم دوم وارد دانشگاه می شود و دیگر نیازی به اخذ آن دروس نیست.

آیا کلاس های ارشد پیام نور اجباری است  | سوالات متداول

  • آیا دانشگاه پیام نور خوابگاه ارائه می دهد ؟

دانشگاه پیام نور تعهدی در قبال ارائه خوابگاه به دانشجویان ندارد.

  • آیا تحصیل در دانشگاه پیام نور رایگان است ؟

خیر ، تحصیل در دانشگاه پیام نور با پرداخت شهریه همراه است که باید به صورت ترمی یعنی سالی دوبار پرداخت شود.

  • آیا دانشگاه پیام نور در روز های پنج شنبه و جمعه کلاس برگزار می کند ؟

کلاسهای درسی دانشگاه پیام نور در تمامی ایام هفته برگزار می شود اما روزهای پنج شنبه و جمعه تعداد کلاسهای درسی تشکیل شده کمتر است.

  • آیا کلاس های ارشد پیام نور اجباری است ؟

حضور در کلاس های عملی دانشگاه پیام نور اجباری است ولی دانشجو می تواند در کلاس های تئوری حضور نداشته باشد.

  • منظور از شیوه آموزشی کتاب محور دانشگاه پیام نور چیست ؟

در شیوه آموزشی کتاب محور استاد مربوطه کتاب را به دانشجو معرفی می کند و دانشجو با مطالعه این کتاب خود را برای حضور در امتحانات پایان ترم آماده می کند.

  • آیا غیبت در کلاسهای درسی دانشگاه پیام نور سبب حذف دانشجو می شود ؟

بله ، غیبت در کلاس های دروس عملی سبب حذف دانشجو می شود.

  • نمره فعالیت های کلاسی دانشگاه پیام نور چقدر است ؟

برای فعالیت های کلاسی دانشجویان 6 نمره در نظر گرفته شده است.

  • آیا حضور در امتحانات کلاس های دانشگاه پیام نور اجباری است ؟

بله دانشجویان برای شرکت در امتحانات پایان ترم باید به صورت حضوری به دانشگاه مراجعه کنند.

اکثر رشته های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور از 32 واحد درسی تشکیل شده اند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر