از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

آیا آزمون تیزهوشان ششم به هفتم حذف شده است ؟ 📞 پاسخ با ما

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

آیا آزمون تیزهوشان ششم به هفتم حذف شده است

مدارس تیزهوشان با دارا بودن‌ بهترین و با کیفیت ترین سطح آموزشی ، از مدارس برتر کشور محسوب می شوند که هر ساله دانش آموزان زیادی در رقابت برای ورود به این مدارس هستند. سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با توجه به متقاضیان زیاد و ظرفیت پذیرش محدود ، از طریق ازمون ورودی دانش آموز پذیرش می کند و هر دانش آموزی که بتواند در آزمون نمرات لازم را کسب کند ، پذیرش خواهد شد. آزمون تیزهوشان در پایه های ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می شود و سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان مسئول برگزاری آزمون است. در ادامه به بررسی ” آیا آزمون تیزهوشان ششم به هفتم حذف شده‌ است “ می پردازیم.

با توجه به قطعی نشدن‌ حذف آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ، شما عزیزان می توانید آخرین اخبار برگزاری یا عدم برگزاری این آزمون را از مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما جویا شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

آیا آزمون تیزهوشان ششم به هفتم حذف شده است

چند سالی است که مدارس تیزهوشان از طریق آزمون های ورودی در پایه های تحصیلی هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم دانش آموز پذیرش می کنند و علاقه مندان برای شرکت در این ازمون ورودی باید در زمانی که سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اعلام می کند ، به سایت های معرفی شده‌ مراجعه و ثبت نام خود را انجام دهند.

ازمون تیزهوشان مدارس دوره اول متوسطه احتمالا از سال آینده حذف شود ، یعنی فقط برای پذیرش دانش آموز در دوره متوسطه دوم آزمون برگزار می شود که این اقدام چند دلیل دارد. مهم ترین دلیل حذف آزمون تیزهوشان ششم به هفتم این است که برای تشخیص استعداد درخشان و استعداد برتر باید سن  دانش آموزان بیشتر باشد و در دوره دوم متوسطه بهتر می توان این استعداد را تشخیص داد و برای آموزش جدی تر برخورد کرد.

احتمالا این را هم بپسندید  پشتیبانی ثبت نام تیزهوشان 1403 📞 پشتیبانی سامانه تیزهوشان

دلیل دوم حذف آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ، توجه بیشتر و ویژه به دوره ابتدایی است. دوره ابتدایی ، مهم ترین دوران تحصیل دانش آموزان است و باید محور همه نظام های آموزشی قرار بگیرد ، دانش آموزان در دوران ابتدایی به دو از استرس آزمون تیزهوشان ، باید مهارت های فردی و اجتماعی در زندگی را یاد بگیرند و از روزهای کودکی خود لذت ببرند و در فضای مدرسه شادی و نشاط را تجربه کنند.

مرتبط بخوانید : سوالات هوش آزمون تیزهوشان ششم 

ایا حذف آزمون تیزهوشان ششم به هفتم در سال 1400 قطعی است ؟

به گفته‌ رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش ، بیش از 10 سال است که ارزشیابی دانش آموزان دوره ابتدایی به صورتی کیفی توصیفی انجام می گیرد و با وجود مثبت بودن این نوع ارزشیابی ، دانش آموزان برای ورود به دوره متوسطه اول و دوم مخصوصا برای شرکت در آزمون تیزهوشان ، در فضای ارزشیابی متفاوت تری قرار می گیرند که مشکلاتی را برای آنها در پی دارد.

دانش آموزان پایه ششم مدارس ابتدایی برای ورود به مدارس برتر تیزهوشان یا یک مانع بزرگ مواجه هستند و تنها در صورت موفقیت در ازمون ورودی ، پذیرش خواهند شد. آزمون تستی و رقابتی تیزهوشان که با شیوه ارزشیابی کیفی توصیفی دایر در مدارس در تعارض است ، باعث استرس و نگرانی دانش آموزان می شود و در شرایطی که بیش از 90 درصد دانش آموزان پایه ششم در ابتدای تحصیل خود متحمل شکست و رد شدن در آزمون می شوند ، اراده و روحیه شان برای درس خواندن تضعیف می شود و دانش آموزان پذیرفته شده‌ هم با انتظارات زیاد جامعه و خانواده روبرو هستند.

احتمالا این را هم بپسندید  هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1403 📞 زمان و سایت پرداخت هزینه آزمون تیزهوشان

در پایان جلسه برگزار شده‌ میان رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش با معاونان وزارت آموزش و پرورش که برای بررسی مسئله حذف آزمون تیزهوشان ششم به هفتم برگزار شده بود ، به غیر از نماینده سمپاد ، سایر معاونت ‌ها با این موضوع موافقت کردند و اگر شرایط فراهم باشد ، از سال آینده تنها برای مقطع متوسطه دوم آزمون برگزار خواهد شد که البته هنوز این تصمیم قطعی نشده‌ است.

مرتبط بخوانید : منابع آزمون تیزهوشان ششم –  آموزش ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم

سوالات شما

  • آیا آزمون تیزهوشان ششم به هفتم حذف شده است؟

خیر ، برای پذیرش دانش آموز در پایه هفتم تیزهوشان ، آزمون سنجش هوش برگزار می شود.

  • شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به چه صورت است؟

دانش آموزان پایه ششم با داشتن نمرات خیلی خوب می توانند در آزمون تیزهوشان ششم شرکت نمایند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

آزمون جانمایی تیزهوشان

آزمون جانمایی تیزهوشان 📞 راهنمای برگزاری آزمون جانمایی مدارس سمپاد

مدارس تیزهوشان ، آزمون های مختلفی را در پایه های تحصیلی متفاوت برگزار می کنند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر