از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

معرفی کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق – بازار کار و آینده شغلی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

معارف اسلامی و حقوق

 

دانشجویان رشته کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق در دوران تحصیل خود علاوه بر دروس اصلی این رشته ، برای آشنا شدن با مبانی اسلامی به مطالعه دروس فقه و اصول و معارف اسلامی می پردازند تا با استفاده از آموزه های حدیثی ، کلامی و قرآنی نیازهای جامعه را رفع کنند و انتظاراتی که دین از اداره جامعه اسلامی دارد را نمایش داده و معارف اسلامی را با مباحث حقوقی تلفیق کنند.

نحوه پذیرش در این رشته فقط به صورت با آزمون بوده و پذیرش بدون کنکور در رشته ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق وجود ندارد.

دوره تحصیل کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق

دوره تحصیلی در رشته معارف اسلامی و حقوق در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته پنج سال و نیم در کارشناسی و یک سال و نیم هم در کارشناسی ارشد است. دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد گرایش ‌های خود را انتخاب می‌کنند.

در رشته حقوق خصوصی 246 واحد ، رشته حقوق عمومی 251 واحد و در رشته حقوق جزا و جرم‌شناسی 249 واحد را باید بگذرانند.

در دانشگاه امام صادق (ع) دانشجویان این دانشکده مانند دانشجویان حقوق دانشگاه‌ های کشور ، علاوه بر واحدهای مصوب وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، با توجه به رویکرد تلفیقی رشته‌ های دانشگاه امام صادق (ع) ، حدود 70 واحد دروس با ماهیت معارف اسلامی و با رویکرد حقوقی (فقه ، اصول فقه ، دوره مطالعاتی آثار استاد شهید مطهری ، تدبر و تفسیر قرآن کریم بر اساس تفسیر المیزان ، زبان عربی (قواعد و مکالمه عربی و … ) و زبان انگلیسی را در طول تحصیل خود می ‌گذرانند.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته علوم و مهندسی شیلات - معرفی جامع و بازار کار علوم و مهندسی شیلات

از مزایای دانشجویان رشته معارف اسلامی و حقوق این دانشگاه می توان به این مطلب اشاره کرد که آنها به جای زبان انگلیسی می توانند زبان فرانسه را انتخاب کنند.

دروس تخصصی کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق

  • حقوق بین الملل عمومی و خصوصی
  • حقوق اداری
  • حقوق کار
  • حقوق تطبیقی
  • پزشکی قانونی
  • جرم‌شناسی
  • آیین دادرسی مدنی
  • حقوق مدنی
  • حقوق تجارت
  • حقوق اساسی
  • حقوق جزای عمومی و اختصاصی
  • آیین دادرسی کیفری

گرایش های ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق دانشگاه امام صادق (ع)

  1. گرایش حقوق خصوصی : دانشجویان  کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق  در این گرایش با دروسی آشنا می ‌شوند که هدف آن بررسی قوانین حاکم بر رفتار و تعامل افراد جامعه با یکدیگر است. از جمله دروس مطالعاتی گرایش حقوق خصوصی می ‌توان به حقوق تجارت ، حقوق مدنی ، ، آیین دادرسی مدنی و حقوق بین‌الملل خصوصی و… اشاره کرد.
  2. گرایش حقوق عمومی: در این گرایش دانشجویان به مطالعه و تحلیل قوانین و مقرراتی می‌ پردازند که ناظر به کارویژه دولت و سازمان ‌های آن با یکدیگر و با شهروندان است. از جمله شاخه‌ های اصلی این گرایش می ‌توان به حقوق کار ، حقوق مالی ، حقوق اساسی ، حقوق اداری و حقوق بین الملل عمومی و… اشاره کرد.
  3. گرایش حقوق جزا و جرم‌شناسی: هدف از این است که به بررسی ، جرم‌شناسی و وضع قوانین حاکم بر کنترل کارهایی که در جامعه منجر به تهدید ارزش‌ها می شود بپردازد. بررسی مفهوم عام جرم و مجرم ، مسئولیت کیفری و مجازات ، بررسی جرائم علیه اشخاص ، اموال و امنیت ملی ، مبانی فلسفی جرم و مجازات در این گرایش مورد توجه قرار می گیرد.

گرایش های دکتری پیوسته معارف اسلامی و حقوق دانشگاه امام صادق (ع)

مقطع دکترای تخصصی رشته معارف اسلامی و حقوق در دانشگاه امام صادق (ع) در گرایش ‌های حقوق جزا و جرم‌شناسی ، حقوق خصوصی و حقوق عمومی دانشجو می‌پذیرد. لازم به ذکر است که دوره دکتری بصورت ناپیوسته بوده و برای ورود به این مقطع ، از داوطلبان به صورت کنکور کتبی و مصاحبه علمی شفاهی ، آزمون گرفته می شود.

احتمالا این را هم بپسندید  کنکور ۱۴۰۲ انسانی - از ثبت نام تا انتخاب رشته کنکور انسانی 1402

بازار کار رشته معارف اسلامی و حقوق

فارغ التحصیلان این رشته با توجه به میزان توانمندی هایشان می توانند در شغل ‌های زیر مشغول به کار شوند.

  • شرکت ها
  • وزارتخانه ها
  • وکالت دعاوی دادگستری
  • مشاور حقوقی بانک ها
  • شهرداری ها
  • سر دفتری دفاتر اسناد رسمی

در این مطلب توضیحاتی درباره کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق ، بازار کار و گرایش های آن ارائه شد. در صورتی که مایل به توضیحات جامع‌ تر در مورد این رشته هستید ، می‌ت وانید با مشاوران ما در بخش مشاوره تلفنی پاسخ با ما تماس بگیرید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ضرایب کنکور دی ماه

ضرایب کنکور دی ماه – ضرایب دروس اختصاصی در 5 گروه آزمایشی

کنکور سراسری دی ماه 1402 در روزهای 29 و 30 دی ماه 1401 برگزار خواهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر