از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کارشناسی ارشد بدون کنکور زیست شناسی 1402 📞 شرایط و نحوه پذیرش

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کارشناسی ارشد بدون کنکور زیست شناسی

کارشناسی ارشد بدون کنکور زیست شناسی توسط دانشگاه های مختلفی اجرا می شود و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی این رشته می توانند در دانشگاه های آزاد ، پیام نور و … پذیرش بگیرند. رشته زیست شناسی در مقطع کارشناسی ارشد دارای گرایش های مختلفی است و پذیرش در این گرایش ها نیز بر اساس سوابق تحصیلی انجام می پذیرد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا برای ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور زیست شناسی 1402 در دانشگاه های مختلف ، جزئیات کاملی را شرح دهیم.

شما داوطلبان عزیز می توانید درباره شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد ، توسط مشاوران مجرب ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

کارشناسی ارشد بدون کنکور زیست شناسی دانشگاه پیام نور 1402

دانشگاه پیام نور از طریق طرح فراگیر ارشد ، به صورت بدون کنکور در این مقطع دانشجو جذب می کند. متقاضیان رشته‌ های فراگیر ارشد دانشگاه پیام نور می توانند در آزمونی که توسط این دانشگاه برگزار می شود ، شرکت نمایند و اگر موفق به کسب حداقل نمره شوند ، پذیرفته خواهند شد.

رشته‌ های زیست شناسی در مقطع ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور به شرح زیر می باشند :

  • زیست شناسی جانوری گرایش سلولی و تکوینی
  • زیست شناسی جانوری گرایش فیزیولوژی
  • زیست شناسی گیاهی گرایش سلولی و تکوینی
  • زیست شناسی گیاهی گرایش فیزیولوژی

مرتبط بخوانید : تکراری نبودن موضوع پایان نامه در ایران داک

راهنمای ثبت نام فراگیر ارشد پیام نور

در صورت تمایل به پذیرش در کارشناسی ارشد بدون کنکور زیست شناسی دانشگاه پیام نور ، باید در آزمون فراگیر شرکت کنید. این آزمون که مراحل نام نویسی آن در سایت سازمان سنجش است ، هر ساله برگزار می گردد. بنابراین داوطلبان باید برای ثبت نام به سایت سنجش مراجعه کنند. اطلاع رسانی در خصوص شرایط پذیرش و رشته‌ محل های ارائه شده‌ نیز از طریق انتشار دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ، انجام خواهد شد.

احتمالا این را هم بپسندید  دانشگاه سما امیدیه – معرفی و راهنمای کامل

منابع آزمون فراگیر ارشد پیام نور زیست شناسی

شما برای پذیرش در کارشناسی ارشد بدون آزمون زیست شناسی دانشگاه پیام نور ، باید منابع را تهیه و مطالعه نمایید. منابع مطالعاتی شما ، کتاب های درسی ترم یک هستند که بسته به نوع گرایش انتخابی ، شامل 6 تا 8 واحد درسی می باشند. منابع را می توانید در دفترچه راهنمای ثبت نام مشاهده نمایید و برای شرکت در آزمون ، فقط لازم است همین منابع را مورد مطالعه قرار دهید.

لازم به ذکر است که منابع کارشناسی ارشد بدون کنکور زیست شناسی دانشگاه پیام نور در گرایش های مختلف آن فرق می کند و شما باید منابع مربوط به گرایش مورد تقاضای خود را تهیه نمایید.

کارشناسی ارشد بدون کنکور زیست شناسی دانشگاه آزاد

علاوه بر دانشگاه پیام نور ، ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون زیست شناسی در دانشگاه آزاد نیز امکان پذیر می باشد. اگر می خواهید در دانشگاه آزاد تحصیل کنید ، لازم است بدانید که شیوه پذیرش دانشجوی بدون کنکور در مقطع ارشد این دانشگاه ، از دو طربق طرح فراگیر و طرح استعداد درخشان می باشد.

رشته‌ های ارشد زیست شناسی در دانشگاه آزاد به شرح زیر می باشند :

  • زیست شناسی سلولی و مولکولی
  • زیست شناسی گیاهی
  • زیست شناسی جانوری
  • زیست شناسی دریا

آزمون فراگیر ارشد دانشگاه آزاد

آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد ، تاکنون یکبار برگزار شده‌ است و برای سال 1402 مشخص نیست که برگزار خواهد شد یا خیر. در صورت برگزاری این آزمون ، داوطلبان باید منابع معرفی شده‌ توسط دانشگاه را مطالعه کنند. منابع آزمون فراگیر ارشد دانشگاه آزاد مشابه دانشگاه پیام نور ، واحدهای درسی ترم یک می باشند و داخل دفترچه راهنما ، این منابع به طور کامل معرفی شده‌ اند.

احتمالا این مطلب را نیز بپسندید :  حداقل نمره پایان نامه – درجه بندی نمره پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری

طرح استعداد درخشان فراگیر ارشد دانشگاه آزاد

روش دیگر برای پذیرش در کارشناسی ارشد بدون کنکور زیست شناسی ، ثبت نام در طرح استعداد درخشان است. این طرح هر ساله اجرا می گردد و دارندگان مدرک کارشناسی با حداقل معدل 16 ، مجاز به ثبت نام می باشند. البته از زمان فارغ التحصیلی داوطلبان نباید بیشتر از 3 سال گذشته باشد در غیر این صورت امکان ثبت نام نخواهند داشت.

شما داوطلبان عزیز می توانید درباره شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد ، توسط مشاوران مجرب ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

کارشناسی ارشد بدون کنکور زیست شناسی غیرانتفاعی

کارشناسی ارشد بدون کنکور زیست شناسی

فارغ التحصیلان دانشگاه غیرانتفاعی در صورت تمایل به پذیرش بدون کنکور در مقطع ارشد دانشگاه خود ، باید جزو دانشجویان دارای معدل بالا باشند. این دانشگاه شیوه هایی مثل برگزاری آزمون فراگیر یا طرح استعداد درخشان ندارد و فقط هر ساله بخشی از ظرفیت پذیرش رشته های مقطع ارشد را به دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی اختصاص می دهد.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته های بدون کنکور واحد یادگار امام - لیست رشته ها + شرایط ثبت نام

پس اگر می خواهید در رشته‌ زیست شناسی کارشناسی ارشد بدون آزمون غیرانتفاعی قبول شوید ، باید مدرک کارشناسی خود را نیز از همین دانشگاه دریافت کرده‌ باشید ضمن اینکه جزو 10 درصد دانشجویان برتر هم رشته‌ و هم ورودی خود باشید.

مرتبط بخوانید :  حداکثر مدت مجاز تحصیل کارشناسی ارشد

سوالات متداول

  • رشته زیست شناسی بدون آزمون کارشناسی ارشد در کدام دانشگاه ها ارائه می شود؟

دانشگاه های آزاد و پیام نور ، رشته‌ زیست شناسی را در مقطع کارشناسی ارشد به صورت بدون کنکور ارائه می دهند.

  • شرط معدل کارشناسی ارشد بدون آزمون زیست شناسی چقدر است؟

برای ثبت نام ارشد بدون کنکور استعداد درخشان آزاد باید دارای حداقل معدل 16 باشید. همچنین برای ثبت نام آزمون های فراگیر ارشد نیاز به حداقل معدل 12 کارشناسی است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

حذفیات دروس پیام نور

حذفیات دروس پیام نور 📞 لیست کامل حذفیات امتحانات پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور پس از گذراندن‌ هر ترم و واحدهای درسی باید در امتحانات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر