از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

پردرآمدترین رشته های پیراپزشکی 1401 – میزان درآمد رشته های پیراپزشکی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

پردرآمدترین رشته های پیراپزشکی

 

یکی از موارد مهمی که در زمان انتخاب رشته کنکور باید به آن توجه کنید ، میزان درآمد رشته های مختلف است تا پس از فارغ التحصیلی ، آینده شغلی خوبی در انتظار شما باشد. رشته های پیراپزشکی تنوع زیادی دارند و میزان درآمد در هر یک از این رشته ها متغیر است. اگر به فکر تحصیل در رشته های پیراپزشکی هستید و رتبه شما مناسب می باشد ، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا پردرآمدترین رشته های پیراپزشکی را به شما معرفی کنیم.

سوالات خود را راجع به آینده شغلی و درآمد رشته های مختلف از مشاوران ما بپرسید تا با اطلاعات کامل راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

پردرآمدترین رشته های پیراپزشکی

رشته های پیراپزشکی از رشته های پر متقاضی کنکور تجربی هستند که توسط دانشگاه های علوم پزشکی روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد ارائه می شوند. از جمله این رشته ها می توان به پرستاری ، هوشبری ، اتاق عمل ، مامایی ، بینایی سنجی ، رادیولوژی ، فیزیوتراپی و … اشاره کرد که تحصیل در تمام این رشته ها عمدتا به صورت 4 ساله است و به فارغ التحصیلان مدرک کارشناسی اعطاء می شود.

رشته های پیراپزشکی طرح اجباری دو ساله دارند یعنی دانشجو پس از آنکه تحصیلات دانشگاهی خود را به پایان رساند ، باید در دوره تعهد خدمت دو ساله هم شرکت کند تا بتواند مدرک خود را بگیرد. بعد از دو سال ، فرصت های شغلی زیادی پیش روی فارغ التحصیل قرار می گیرد و امکان ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با شرکت در آزمون های ارشد و دکتری وزارت بهداشت فراهم می باشد.

مرتبط بخوانید : درامد رشته رادیولوژی

درآمد رشته های پیراپزشکی با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود ؛ سطح تحصیلات ، مهارت ها و توانمندی ها ، محل استخدام ، تجربه کاری و … از عوامل تاثیر گذار در میزان درآمد هستند اما اگر بخواهیم پردرآمد ترین رشته های پیراپزشکی را برای فردی که به تازگی فارغ التحصیل شده است و مدرک کارشناسی دارد ، بررسی کنیم ، این رشته ها به شرح زیر هستند :

احتمالا این را هم بپسندید  رشته تکنسین اتاق عمل دانشگاه علمی کاربردی 📞 راهنمای کامل

پرستاری از رشته های پردرآمد پیراپزشکی

پرستاری یکی دیگر از رشته های پیراپزشکی با درآمد خوب است و بازار کار مساعدی هم دارد. یک پرستار می تواند از 10 تا 30 میلیون تومان درآمد داشته باشد و این میزان درآمد بستگی به بیمارستان محل کار او دارد. جایگاه پرستار هم تعیین کننده میزان حقوق می باشد زیرا درجه های پرستاری شامل سوپروایزر ، هدنرس و … است که بیشترین میزان درآمد را سوپروایزر ها دارند.

مرتبط بخوانید : درآمد دکترای پرستاری – آینده شغلی و میزان درآمد دکترای پرستاری

رشته هوشبری از رشته های پردرآمد پیراپزشکی

رشته هوشبری را می توان جزو رشته های با درآمد مناسب پیراپزشکی محسوب کرد ولی از نظر بازار کار به اندازه پرستاری و اتاق عمل قوی نیست. رشته هوشبری هم دوره تحصیل 2 ساله و هم دوره تحصیل 4 ساله دارد و شما با گرفتن مدرک کاردانی و یا کارشناسی از این رشته ، می توانید وارد بازار کار شوید و به کسب درآمد بپردازید.

دانشجویان رشته هوشبری در طول دوران تحصیل خود  توانایی شناسایی دستگاه های اندازه گیری گازهای خون، استفاده و تنظیم تمامی دستگاه های مربوط به رشته هوشبری ، استریلیزه دستگاه های مختلف مربوط به هوشبری و همچنین انجام مراحل بیهوش کردن بیمار تحت نظر متخصص بیهوشی را یاد می گیرند و در بیمارستان هم در کنار متخصص بیهوشی کار می کنند. رشته هوشبری امکان کسب درآمد مستقل ندارد و فقط با استخدام در بیمارستان ها می توان به درآمد در این رشته رسید.

مرتبط بخوانید : درآمد رشته هوشبری

اتاق عمل از رشته های پردرآمد پیراپزشکی

پس از رشته پرستاری ، رشته اتاق عمل شرایط شغلی مساعدی دارد و کمتر تکنسین اتاق عمل بیکار می ماند. درآمد رشته اتاق عمل بستگی به موارد مختلفی دارد ولی به طور میانگین حدود 15 میلیون تومان در ماه است. در رشته اتاق عمل هم مثل رشته هوشبری ، نمی توان کسب درآمد مستقل داشت و باید در بیمارستان استخدام شد.

احتمالا این را هم بپسندید  بازار کار رشته دارویاری - آینده شغلی رشته دارویاری

بینایی سنجی از پردرآمدترین رشته های پیراپزشکی

بینایی سنجی از پردرآمد ترین رشته های پیراپزشکی است زیرا با مدرک کارشناسی این رشته می توان مطب بینایی سنجی تاسیس کرد و به درآمد مستقل رسید. طول دوره تحصیل در رشته بینایی سنجی 4 سال است و بعد از این مدت مدرک کارشناسی داده می شود. ظرفیت پذیرش این رشته بسیار کم است و فقط تعدادی از دانشگاه های علوم پزشکی روزانه و پردیس خودگردان از جمله علوم پزشکی ایران ، مشهد ، زاهدان و … آن را ارائه می کنند بنابراین برای قبولی در آن نیاز به رتبه خوبی می باشد.

شما با قبولی در رشته بینایی سنجی باید طرح تعهد خدمت را هم بگذرانید و برای آینده کاری نگرانی نداشته باشید. در صورتی هم که در ابتدای فارغ التحصیلی سرمایه لازم برای تاسیس مطب فراهم نباشد ، می توانید در کلینیک های چشم پزشکی به عنوان کارشناس بینایی سنجی مشغول به فعالیت شوید.

پردرآمدترین رشته های پیراپزشکی

مرتبط بخوانید : بازار کار پروتز دندان – درآمد رشته پروتز دندان و بازار کار آن

فیزیوتراپی از پردرآمدترین رشته های پیراپزشکی

فیزیوتراپی هم مانند رشته بینایی سنجی از پردرآمد ترین رشته های پیراپزشکی محسوب می شود. این رشته مدت زمان تحصیل 4 ساله دارد و دانشجو در طی دوران تحصیل خود کار با دستگاه هایی که کاربرد آن ها تحریک عصب و عضله است و در کاهش درد مورد استفاده قرار می گیرند را یاد می گیرد. درآمد فیزیوتراپی در صورتی که کلینیک شخصی تاسیس شود ، نسبتا بالاست و حتی می توان گفت درآمدی بالاتر از دندانپزشکی و پزشکی دارد ولی کسب درآمد بالا در این رشته بستگی به تخصص و مهارت های شما هم دارد تا بتوانید رضایت بیماران را جلب کنید و سرشناس شوید.

سوالات متداول

  • پردرآمدترین رشته های پیراپزشکی کدام رشته ها هستند ؟

لیستی از پردرآمدترین رشته های پیراپزشکی را می توانید در این مطلب ببینید.

  • آیا درآمد رشته های اتاق عمل و پرستاری خوب است ؟

بله ، رشته های اتاق عمل و پرستاری درآمد نسبتا خوبی دارند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

رشته تکنسین اتاق عمل دانشگاه علمی کاربردی

رشته تکنسین اتاق عمل دانشگاه علمی کاربردی 📞 راهنمای کامل

با وجود آنکه پذیرش بدون کنکور در رشته‌ های پیراپزشکی و علوم پزشکی وجود ندارد …

یک نظر

  1. فیزیوتراپی فکر کنم هم سخت تره نسبت به بقیه قبول شدنش هم درآمدش خیلی بالاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر