از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ورود به کلاس مجازی با موبایل پیام نور – راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

 

دانشگاه پیام نور همچون سایر دانشگاه ها به منظور پیشگیری از خسارات ناشی از توقف آموزش حضوری و جلوگیری از طولانی تر شدن تحصیل دانشجویان ، سامانه آموزش مجازی را راه اندازی کرده است و تا زمانی که شرایط برگزاری کلاس های حضوری مثل قبل فراهم نباشد ، تمام خدمات آموزشی دانشگاه به صورت الکترونیکی و از طریق برگزاری کلاسهای آنلاین ارائه خواهد شد. با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویان دانشگاه پیام نور دسترسی به کامپیوتر شخصی ندارند ، در ادامه این مطلب راهنمای کامل ورود به کلاس مجازی دانشگاه پیام نور با موبایل را شرح خواهیم داد.

شما عزیزان پس از مطالعه این مطلب در صورت داشتن سوالات بیشتر و یا مشکل در ورود و استفاده از سامانه آموزش مجازی دانشگاه پیام نور ، حتما با کارشناسان ارشد مرکز تلفنی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

پیش نیاز های لازم برای ورود به کلاس مجازی با موبایل پیام نور

سامانه آموزش مجازی واحد های دانشگاه پیام نور در استان های مختلف متفاوت است اما نکته مشترک کلاسهای آنلاین تمام این دانشگاه ها ، استفاده از نرم افزار ادوبی کانکت برای برگزاری کلاس مجازی است. در واقع کلاس های آنلاین دانشگاه پیام نور به کمک نرم افزار ادوبی کانکت اجرا می شود و کاربران باید ابتدا این نرم افزار را به همراه برنامه فلش پلیر نصب کنند و سپس وارد کلاس شوند.

سامانه آموزش مجازی دانشگاه پیام نور به نشانی lms.pnu.ac.ir می باشد و خوشبختانه ورود به کلاس مجازی این دانشگاه از طریق گوشی تلفن همراه هوشمند نیز امکان پذیر است. دانشجویان عزیز اگر می خواهید با گوشی تلفن همراه خود وارد کلاس مجازی شوید و در کلاس آنلاین شرکت کنید ، لازم است از قبل نرم افزار های زیر را در موبایل خود نصب کنید.

دانشجویان عزیز و اساتید گرامی دانشگاه پیام نور اگر در نصب نرم افزار های ادوبی کانکت و فلش پلیر و همچنین در ورود به سایت آموزش مجازی و پیوستن به کلاس با مشکلی مواجه شدید و نیاز به راهنمایی داشتید ، حتما از کارشناسان ارشد ما در پاسخ با ما راهنمایی دریافت کنید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند لطفا بخاطر داشته باشید که تماس صرفا از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد و صفر امکانپذیر است .

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

نرم افزار لازم ورود به کلاس مجازی پیام نور با موبایل اندروید

نرم افزارهای لازم برای ورود به سایت آموزش مجازی دانشگاه پیام نور با استفاده از گوشی اندروید ، موارد زیر هستند :

  • Cm browser Android
  • FireFox Android
  • Adobe connect Android

نرم افزار لازم ورود به کلاس مجازی پیام نور با گوشی آیفون

نرم افزارهای لازم برای ورود به سایت آموزش مجازی دانشگاه پیام نور با استفاده از گوشی تلفن همراه IOS ، موارد زیر هستند :

  • Aloha Browser
  • Adobe connect IOS

نحوه ورود به کلاس مجازی دانشگاه پیام نور با موبایل

همانطور که پیش تر نیز اشاره شده ، سامانه آموزش مجازی دانشگاه پیام نور به نشانی lms.pnu.ac.ir می باشد. پس از ورود به این سامانه در بخش نام کاربری شماره دانشجویی خود و در بخش کلمه عبور نیز کد ملی تان را درج نمایید.

در صورتی که اطلاعات درج شده صحیح باشند ، وارد صفحه اول سایت آموزش مجازی خواهید شد و منویی را مشاهده می کنید. در منوی قسمت های مختلفی از جمله فهرست میزگرد ها ، کلاس های امروز ، ارسال مطلب ، فیلتر مطلب ، چت و … نمایش داده می شوند. دانشجویان برای شرکت در کلاس مجازی پیام نور با موبایل باید وارد بخش کلاس های امروز شوند و سپس با مشاهده لیست دروسی که امروز کلاس دارید بر روی لینک کلاس مد نظر کلیک نمایید و کمی منتظر بمانید تا وارد محیط کلاس شوید.

در نظر داشته باشید که شما دسترسی به جلسه ای که تمام شده باشد و یا جلسه ای که شروع نشده باشد ندارید و جلسه یک ربع قبل از برگزاری باز شده و شما به آن دسترسی پیدا خواهید کرد.

دانشجویان حتما باید قبل از ورود به کلاس مجازی دانشگاه پیام نور با موبایل ، ابتدا نرم افزار ادوبی کانکت را نصب کنند و سپس وارد کلاس درس شوند. بدون این نرم افزار به هیچ عنوان امکان پیوستن به کلاس درس را نخواهید داشت.

بخش های مختلف سامانه آموزش مجازی دانشگاه پیام نور

پس از ورود به کلاس مجازی دانشگاه پیام نور با موبایل ، چند بخش را مشاهده خواهید کرد که برای تعامل بهتر میان دانشجویان و اساتید این بخش ها در نظر گرفته شده است.

آیا برای فعال کردن میکروفون و تصویر و همچنین تنظیمات ولوم صدای کلاس مجازی پیام نور نیاز به راهنمایی دارید ؟

همین حالا تماس بگیرید ، کارشناسان مرکز مشاوره تلفنی پاسخ با ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

  • میکروفون : دانشجویان از طریق گزینه میکروفون می توانند نسبت به اجازه گرفتن از استاد برای صحبت کردن استفاده نمایند.
  • Share : استاد یا دانشجویی که قرار است ارائه دهد ، از طریق این گزینه می تواند محتوای لازم را به اشتراک بگذارد. از گزینه Share برای اشتراک گذاری فایل دربرگیرنده محتوای آموزشی که معمولا به صورت پی دی اف است ، استفاده می شود.
  • Video : استاد مدرس از طریق گزینه ویدیو می تواند تصویر خود را برای دانشجویان به اشتراک بگذارد و به صورت تصویری تدریس کند. همچنین دانشجویان نیز می توانند به صورت دو طرفه با استاد ارتباط تصویری داشته باشند (با فعال کردن وب کم).
  • Attendees : در این بخش لیست حاضرین کلاس نمایان است و استاد حضور و غیاب دانشجویان را از طریق این بخش کنترل می کند.
  • Chat : قسمت چت کلاس مجازی دانشگاه پیام نور که پر کاربردترین بخش نیز هست ، برای ارتباط نوشتاری میان حاضرین کلاس و همچنین استاد در نظر گرفته شده است.
  • تنظیمات صدا : شما می توانید افزایش و یا کاهش صدای کلاس مجازی را از طریق گزینه بالای سامانه تنظیم کنید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر