از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مصاحبه کارشناس رسمی دادگستری 📞 تجربیات و سوالات مصاحبه 1402

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

مصاحبه کارشناس رسمی دادگستری

آزمون استخدامی کارشناس رسمی دادگستری هر ساله در دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی برگزار می شود و داوطلبانی که موفق به کسب حد نصاب لازم در مرحله اول شوند ، برای شرکت در مصاحبه از آنها دعوت به عمل می آید. دعوت به مصاحبه کارشناس رسمی دادگستری به میزان 20 درصد بیشتر از ظرفیت است و داوطلبان برای دعوت به مصاحبه باید علاوه بر شرکت در آزمون و به دست آورند نمره قبولی ، مدارک آنها مورد تایید مراجع ذی صلاح قرار بگیرد. در این مطلب زمان ، مراحل ، تجربیات و همچنین سوالات مصاحبه کارشناس رسمی دادگستری را بررسی خواهیم کرد. تا انتها همراه ما باشید.

چنانچه پیرامون مصاحبه کارشناسان رسمی دادگستری ابهاماتی برایتان وجود دارد و نیازمند راهنمایی هستید ، با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تلفنی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

زمان مصاحبه کارشناس رسمی دادگستری 1402

نتایج اولیه ازمون کارشناسان رسمی دادگستری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org منتشر می شود و داوطلبان جهت اطلاع از اینکه به مصاحبه دعوت شده‌ اند یا خیر لازم است به این سامانه مراجعه نمایند. در حال حاضر اخباری مبنی بر زمان مصاحبه کارشناسان رسمی دادگستری در سایت سنجش منتشر نشده‌ است ولی شما می توانید از طریق ارتباط با مشاوران ما ، اخبار موثق را پیگیری کنید.

لازم به ذکر است که مصاحبه هر یک از رشته های آزمون استخدامی دادگستری در زمان های متفاوت انجام می گیرد و شما باید از زمان مصاحبه مربوط به رشته خود مطلع گردید.

چگونگی برگزاری مصاحبه کارشناسان رسمی دادگستری

اولین مرحله برگزاری مصاحبه آزمون کارشناس رسمی دادگستری ، تشکیل پرونده برای دعوت شدگان به مصاحبه در مراکز استانی است و پس از آن پرونده برای داوطلب تشکیل شد ، شماره پرونده ای به او ارائه می شود که با استفاده از این کد می تواند در سایت سنجش پیگیر نتایج مصاحبه خود باشد. البته مراحل و نتایج مصاحبه از طریق پیامک نیز به دعوت شدگان مصاحبه اطلاع رسانی می شود و داوطلبان می بایست در زمان هایی که اعلام می شود برای مصاحبه شفاهی مراجعه نمایند.

توصیه می شود برای حضور در مصاحبه حتما مدارکی همچون رزومه کاری ، مدارک و افتخارات علمی ، آموزشی ، ورزشی ، سوابق تحصیلی و … را به همراه داشته باشید که موجب بیشتر شدن امتیاز شما می شود. پس از آنکه مرحله مصاحبه شفاهی برگزار شود ، داوطلبانی که صلاحیت آنها تایید شود می بایست در معاینات پزشکی نیز اقدامات لازم را انجام دهند و پس از تایید سلامت جسمانی و روانی ، مراحل پذیرش آنها به پایان می رسد.

مرتبط بحوانید : ثبت نام کارشناس رسمی قوه قضائیه

راهنمای سوالات مصاحبه کارشناس رسمی دادگستری 1402

اطلاع از سوالات مصاحبه کارشناسی رسمی دادگستری سال های گذشته و بهره مندی از تجربیات داوطلبانی که قبلا در مصاحبه شرکت کرده‌ اند ، کمک شایانی برای موفقیت در این مرحله به شما خواهد کرد. همانطور که می دانید در استخدامی دستگاه های دولتی و غیر دولتی ، سوالاتی که در مرحله مصاحبه مطرح می شوند عموما در زمینه های عقیدتی ، سیاسی ، علمی ، روانشناسی ، مذهبی و …. هستند و پرسش های مطرح شده‌ حول محور این موضوعات می چرخند.

احتمالا این را هم بپسندید  فرق کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضاییه 📞 بررسی تفاوت ها دو آزمون

در مرحله اول مصاحبه شفاهی ابتدا از شما خواسته می شود خود را معرفی کنید و درباره خانواده ، منطقه زندگی و …. خواسته می شود شرح مختصری ارائه دهید. در مراحل بعدی پرسش هایی در رابطه با رشته و مقطع تحصیلی ، علاقه مندی ها ، دانش و مهارت های شغلی شما ، سابقه فعالیت های پژوهشی ، علمی ، آموزشی ، فرهنگی و هنری از شما می پرسند و هدف از این سوالات تعیین میزان صلاحیت شما برای تصدی عنوان شغلی مورد نظر و بررسی امتیازات فرد در مقایسه با سایر متقاضیان می باشد.

با توجه به اینکه در اجرای مصاحبه کارشناسان رسمی دادگستری از افراد کارشناس و متخصص این حوزه به عنوان مصاحبه گر استفاده می شود ، بنابراین حتما سعی داشته باشید که در پاسخگویی به سوالات حداکثر آمادگی را داشته باشید و از زیاده گویی و حاشیه رفتن خودداری کنید. سوالات را به صورت کامل و مختصر پاسخ دهید و به جنبه های روانشناختی مثل عزت نفس ، رعایت ادب ، احترام ، اعتماد به نفس و … نیز توجه ویژه ای داشته باشید.

لیست سوالات مصاحبه کارشناسی رسمی دادگستری

مختصری از سوالات مصاحبه کارشناسی رسمی دادگستری در لیست زیر می توانید ببینید :
  • معرفی خود
  • معرفی اعضای خانواده
  • چرا به استخدام در دادگستری علاقه دارید
  • دلیل علاقه شما به عنوان شغلی مورد تقاضا چیست
  • آیا متاهل هستید یا مجرد
  • اگر مجرد هستید دلیل عدم ازدواج شما چیست
  • برنامه ریزی شما برای آینده کاری و تحصیلی تان چیست
  • یک کارمند خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد
  • ایا ورزش می کنید
  • آیا نماز می خوانید
  • آیا روزه میگیرید
  • سطح تسلط شما به زبان انگلیسی چقدر است (ممکن است خواسته شود یک متن به زبان انگلیسی را روخوانی و ترجمه کنید یا خود را به زبان انگلیسی معرفی کنید)
  • سواد کامپیوتری شما چقدر است
  • آیا در راهپیمایی شرکت می کنید
  • مرجع تقلید شما چه کسی است
  • احکام مربوط به خمس و زکات چیست
  • و …
احتمالا این را هم بپسندید  فرق کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضاییه 📞 بررسی تفاوت ها دو آزمون

این سوالات در بخش عمومی مصاحبه مطرح می شوند و باید به سوالاتی در حیطه رشته تخصصی خود نیز پاسخ دهید. مثلا از داوطلبانی که متقاضی عنوان شغلی کامپیوتر و فناوری اطلاعات هستند ، سوالاتی مثل تعریف SSO، تعریف SAN و نحوه استفاده از آن، روش تشخیص ایمیل تقلبی پرسیده‌ می شود یا متقاضیان شغل برق ، الکترونیک و مخابرات باید به سوالاتی در خصوص ولتاژ و جریان تریستور، تعریف بانک خازنی، تعریف پاسخ فرکانسی، توضیح مدولاسیون و دمدولاسیون و … پاسخ دهند.

ر

مرتبط بخوانید : مصاحبه کارشناس رسمی برق

نکاتی برای حضور در مصاحبه آزمون کارشناسی رسمی دادگستری

مصاحبه کارشناس رسمی دادگستری

  • در زمان حضور در مصاحبه کارشناسان رسمی دادگستری مدارک تحصیلی و تمام مدارکی که در زمان ثبت نام در سایت سنجش بارگذاری کرده اید باید همراه داشته باشید.
  • اگر در زمینه های ورزشی ، علمی ، فرهنگی ، پژوهشی و … سابقه فعالیت داشته اید ، حتما مدارک مربوطه را به همراه داشته باشید.
  • لازم است قبل از حضور در مصاحبه ، هزینه کارآموزی ، معاینات پزشکی و … را پرداخت نمایید.
  • نتایج مصاحبه کارشناس رسمی دادگستری از طریق سایت سازمان سنجش قابل دریافت خواهد بود.

پس از اعلام نتایح مصاحبه و مشخص شدن پذیرفته شدگان نهایی ، اگر در لیست قبول شدگان باشید باید در دوره موظفی کارآموزی به مدت یکسال شرکت کنید و هزینه های این دوره نیز به عهده خود شما خواهد بود. در نهایت بعد از پایان دوره کارآموزی ، صلاحیت عمومی شما توسط هیات تعیین صلاحیت دادگستری بررسی خواهد شد و پس از ادای سوگند و گذر از فرآیند های قانونی پروانه کارشناسی تان صادر خواهد شد.

مرتبط بخوانید : منابع آزمون کارشناس رسمی دادگستری

سوالات متداول

  • زمان مصاحبه کارشناسان رسمی دادگستری 1402 در چه تاریخی است ؟

زمان مصاحبه کارشناسان رسمی دادگستری 1402 هنوز اعلام نشده‌ است و شما می توانید از طریق تماس با مشاوران ما پیگیر اخبار مصاحبه باشید.

  • مصاحبه کارشناس رسمی دادگستری طی چند مرحله برگزار می شود ؟

مصاحبه شفاهی و معانیات پزشکی دو مرحله مصاحبه کارشناسی رسمی دادگستری هستند.

  • چگونه از سوالات مصاحبه کارشناسان رسمی دادگستری مطلع شویم ؟

لیستی از سوالات مهم مصاحبه کارشناسان رسمی دادگستری را در این مطلب می توانید مشاهده کنید و برای دریافت سوالات کامل لطفا با مشاوران ما ارتباط برقرار نمایید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر