از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مدرک پیش دانشگاهی – راهنمای کامل دریافت مدرک پیش دانشگاهی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

مدرک پیش دانشگاهی - راهنمای کامل دریافت مدرک پیش دانشگاهی

 

داوطلبانی که در نظام آموزشی قدیم تحصیل کرده اند در صورتی که مدرک پیش دانشگاهی نداشته باشند ، نمی توانند در کنکور سراسری شرکت کنند و حتی برای ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد محدودیت خواهند داشت. هم چنین داوطلبان دارای دیپلم نظام قدیم فنی حرفه ای و کاردانش که می خواهند وارد دوره کارشناسی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته دانشگاه ها شوند ، بایستی پیش دانشگاهی داشته باشند. در ادامه توضیحات لازم و راهنمای کامل دریافت پیش دانشگاهی برای این دو دسته از داوطلبان ارائه شده است.

شرایط دریافت مدرک پیش دانشگاهی

در صورتی که مدرک فارغ التحصیلی شما دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش نظام قدیم می باشد و یا مدرک دیپلم نظام قدیم رشته های نظری را دارید ، برای شرکت در کنکور سراسری هر 5 گروه آزمایشی و همچنین ثبت نام رشته های بدون کنکور نیاز به مدرک پیش دانشگاهی دارید.

داوطلبانی که دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش دارند ، می توانند پیش دانشگاهی هر یک از رشته های نظری و هنر را دریافت کنید ولی داوطلبان دارای دیپلم نظام قدیم رشته های نظری می بایست مدرک پیش دانشگاهی مطابق با رشته دیپلم خود را دریافت کنند.

دوره دریافت پیش دانشگاهی در 5 رشته ریاضی فیزیک ، علوم تجربی ، ادبیات و علوم انسانی ؛ علوم و معارف اسلامی و هنر می باشد و متقاضیان باید 24 واحد درسی که شامل 16 واحد اختصاصی و 8 واحد عمومی است ، بگذرانند.

مرتبط بخوانید :  رشته های بدون پیش دانشگاهی دانشگاه آزاد

شرایط دریافت مدرک پیش دانشگاهی برای مشمولین نظام وظیفه

داوطلبان آقا که مشمول نظام وظیفه می باشند برای دریافت پیش دانشگاهی واجد یکی از شرایط زیر باشند :

  • دارا بودن شرط سنی 20 سال تمام
  • دارا بودن معافیت تحصیلی پیش دانشگاهی
  • داوطلبی که دفترچه آماده به خدمت بدون مهر غیبت را ارسال کرده است.
  • داوطلبانی که تاریخ ارسال دفترچه و اعزام به خدمت آن ها بعد از پایان نیمسال اول تحصیلی است.
احتمالا این را هم بپسندید  رشته مهندسی برق بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 - شرایط و راهنمای ثبت نام

دانش‌آموزان مشمول با رعایت شرایط فوق مجاز هستند که حداکثر یک سال تحصیلی به صورت روزانه و یک سال بعد در دوره پیش دانشگاهی بزرگسالان و یا مدارس آموزش از راه دور تحصیل کنند و از معافیت تحصیلی استفاده نمایند ولی ادامه تحصیل این دسته از متقاضیان در سال های بعد فقط به صورت داوطلب آزاد مجاز خواهد بود.

مرتبط بخوانید :  اهمیت پیش دانشگاهی

زمانبندی و مدارک لازم برای ثبت نام مدرک پیش دانشگاهی

متقاضیان برای دریافت پیش دانشگاهی می بایست حداکثر تا نیمه دوم اردیبهشت ماه اقدام کنند زیرا امتحانات نهایی پیش دانشگاهی که به صورت هماهنگ کشوری برگزار می گردد ، در تاریخ 31 اردیبهشت ماه شروع می شود و باید تا آن زمان مراحل ثبت نام را انجام داد.

مدارک لازم برای دریافت پیش دانشگاهی شامل موارد زیر هستند :

  • 6 قطعه عکس 4*3
  • مدرک قبولی سال سوم یا سال آخر دبیرستان
  • اصل دیپلم و یا دانشنامه
  • ریز نمرات دیپلم

مدرک پیش دانشگاهی برای داوطلبان حداکثر تا اواخر شهریور ماه صادر خواهد شد تا بتوانند در مهر ماه وارد دانشگاه شوند.

راهنمای ثبت نام در مدارس بزرگسال

داوطلبان آزاد که متقاضی تحصیل در مراکز پیش دانشگاهی نوبت بزرگسال هستند ، می توانند با مراجعه به سازمان آموزش و پرورش منطقه خود اقدامات لازم را برای ثبت نام در مدرسه بزرگسال انجام دهند. آموزش و پرورش لیست مدارسی را که برای دوره پیش دانشگاهی دانش آموزان بزرگسال را جذب می کند ، به داوطلب معرفی کرده و داوطلب می تواند با مراجعه به یکی از این مدارس ثبت نام خود را انجام دهد.

امتحانات مدارس بزرگسال در دوره پیش دانشگاهی به دو صورت داخلی و نهایی برگزار می شود. امتحانات داخلی که زیر نظر مدرسه است ولی امتحانات نهایی به صورت کشوری هستند.

زمان ثبت نام در مدارس بزرگسال پیش از شروع نیمسال اول تحصیلی است و دانش آموزان باید در هر نیمسال حداقل 12 واحد درسی را اخذ کنند و چنانجه در امتحانات پایانی نیمسال اول موفق به کسب نمره قبولی نشوند ، می بایست در امتحانات جبرانی اسفند ماه و تیرماه شرکت کرده و نمره قبولی را به دست آورند.

مرتبط بخوانید : دریافت سوابق تحصیلی

سوالات شما

  • آیا برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه به پیش دانشگاهی نیاز است ؟

اگر دیپلم نظام قدیم دارید و می خواهید وارد یکی از مقاطع کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته بدون کنکور شوید ، باید مدرک پیش دانشگاهی داشته باشید.

  • آیا بدون پیش دانشگاهی می توانیم در کنکور شرکت کنیم ؟

برای شرکت در کنکور ارائه پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام جدید الزامی است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

دکتری بدون آزمون علمی کاربردی

دکتری بدون آزمون علمی کاربردی 📞 شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه جامع علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه های دایر در کشور است که به دلیل شرایط …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر