از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ضرایب آزمون وکالت 1402 📞 ضرایب آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ضرایب آزمون وکالت

آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری هر ساله اجرا می شود و داوطلبان با مطالعه منابع امتحانی خود را برای شرکت در آزمون آماده می کنند. برای هر یک از دروس امتحانی آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری ضرایب مشخص شده‌ اند که این ضرایب نشان دهنده‌ اهمیت هر یک از دروس هستند. بعضی دروس مهم تر هستند و کسب درصد بالاتر در این دروس به بهتر شدن رتبه نهایی کمک می کند. با توجه به اهمیت اطلاع داوطلبان از ضرایب آزمون وکالت ، در ادامه این مطلب می خواهیم بررسی کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

اگر برای تهیه منابع امتحانی آزمون وکالت نیازمند راهنمایی هستید ، با مشاوران ما تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید. 

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

ضرایب آزمون وکالت

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی و یا بالاتر رشته حقوق که علاقه مند هستند وارد شغل وکالت شوند می بایست در آزمونی تحت عنوان آزمون وکالت شرکت نمایند. این آزمون را دو مرکز کانون وکلای دادگستری ایران و قوه قضاییه برگزار می نماید که متقاضیان آزمون وکالت کانون وکلا بیشتر هستند. آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری را در سایت سازمان سنجش می توانید ثبت نام کنید و در تاریخی که توسط این سازمان اعلام می شود نسبت به ثبت نام اقدام نمایید.

برای شرکت در آزمون وکالت لازم است که منابع امتحانی را طبق دروسی که اعلام شده‌ است تهیه کنید و آنها را مطالعه کنید. این از 8 درس تشکیل شده‌ است که ضریب هر یک از این دروس متفاوت بوده‌ و به شرح زیر می باشند :

  • حقوق مدنی : 3
  • آیین دادرسی مدنی : 3
  • حقوق تجارت : 2
  • حقوق جزا : 2
  • آیین دادرسی کیفری : 2
  • اصول فقه : 1
احتمالا این را هم بپسندید  زمان برگزاری آزمون وکالت قوه قضاییه 1403 📞 تاریخ ازمون وکالت قوه قضاییه

برای دو درس حقوق اساسی و متون فقه آزمون وکالت فعلا ضرایب دقیق مشخص نشده‌ است و در صورت اعلام شدن ، در این مطلب به اطلاعتان می رسانیم. همانطور که مشاهده می کنید دو درس حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی بیشترین ضریب را در آزمون دارند و درس اصول فقه نیز دارای کمترین ضریب می باشد.

ضریب بالاتر یک درس به معنای اهمیت بیشتر آن درس می باشد و اگر شما درصد بالاتری در این درس به دست آورید ، رتبه شما بهتر خواهد شد. از نظر مطالعه برای آزمون ، تمام دروس باید مطالعه شوند و هر یک در جایگاه خود اهمیت ویژه ای دارند اما مسلما دروس با ضریب بالاتر را باید بیشتر مطالعه کنید.

مرتبط بخوانید : فرق آزمون وکالت قوه قضاییه با دادگستری

تاثیر ضرایب دروس آزمون وکالت در رتبه اکتسابی

هر یک از دروس آزمون وکالت با توجه به ضریبی که دارند ، تاثیر مستقیم بر رتبه نهایی شما می گذارند و هر چقدر که ضریب یک درس بالاتر باشد ، تاثیر بیشتری بر روی رتبه دارد. با این حساب ، کسب درصد های بالا در دروس حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی در مقایسه با کسب درصد بالا در دروس اصول فقه ، تاثیر مثبت تری روی رتبه شما دارد و اگر شما بتوانید تعداد سوالات بیشتری از این دو درس را پاسخ دهید ، شانس پذیرش بیشتری خواهید داشت.

تعداد سوالات آزمون وکالت

ضرایب آزمون وکالت

در آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری 120 سوال مطرح می شود. سهم هر یک از دروس حقوق مدنی ، آیین دادرسی مدنی ، حقوق تجارت ، اصول فقه ، حقوق جزا و آیین دادرسی کیفری در این آزمون ، 20 سوال است. داوطلبان باید در مدت زمان 150 دقیقه یعنی دو ساعت و نیم ، به سوالات پاسخ دهند و راس ساعت مقرر ، پاسخ برگ ها از داوطلبان دریافت می شود. لازم به ذکر است که این تعداد سوالات مربوط به آزمون وکالت سال قبل است. در واقع ممکن است در آزمون وکالت 1402 تغییراتی در تعداد سوالات و مدت زمان پاسخگویی اعمال شود.

مرتبط بخوانید : شرایط سنی آزمون وکالت

سوالات شما

  • ضرایب آزمون وکالت چگونه است ؟
احتمالا این را هم بپسندید  منابع آزمون وکالت قوه قضاییه 1402 - منابع آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه

لیست ضرایب آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری را می توانید در این مطلب مشاهده کنید.

  • مهم ترین درس آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری کدام است ؟

دو درس حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی با ضریب 3 ، مهم ترین دروس آزمون وکالت اسکودا هستند.

  • کدام درس آزمون وکالت اسکودا کمترین ضریب را دارد ؟

درس اصول فقه با ضریب 1 ، کمترین ضریب را در میان دروس آزمون وکالت دارد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

وکالت قوه قضاییه چیست

وکالت قوه قضاییه چیست 📞 مراحل اخذ پروانه وکالت قوه قضاییه 1402

همانطور که اطلاع دارید ، آزمون وکالت هر ساله علاوه بر برگزاری توسط کانون وکلای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر