از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه مدارس سما – نرخ جدید شهریه مدارس سما 1401 – 1402

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه مدارس سما

مدارس سما دانشگاه آزاد یکی از مدارس غیر دولتی شهریه پردازی هستند که در تمام پایه های تحصیلی مقاطع ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم دانش آموز پذیرش می کنند. بسیاری از دانش آموزانی که متقاضی پذیرش در مدارس سما هستند ، از میزان شهریه این مدارس بی اطلاع هستند و نمی دانند که به ازای یکسال تحصیل در این مدارس هزینه تحصیل آنها چقدر خواهد شد. در ادامه این مطلب قصد داریم نرخ جدید شهریه مدارس سما را برای سال تحصیلی پیش رو به اطلاع شما دانش آموزان و والدین عزیز برسانیم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

شما دانش آموزان عزیز می توانید برای اطلاع از شهریه دقیق مدارس مد نظر خود در منطقه محل سکوننتان با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

نرخ جدید شهریه مدارس سما 1401 – 1402

مدارس سما از مدارس غیر دولتی تحت نظارت دانشگاه آزاد اسلامی هستند که به دلیل ارائه امکانات و خدمات آموزشی بیشتر و بهتر ، از دانش آموزان خود شهریه دریافت نمایند. شهریه مدارس سما در هر یک از واحدهای آموزشی با توجه به عوامل مختلفی از جمله محل قرار گیری مدرسه ، امکانات آن مدرسه ، نوساز یا قدیمی ساخت بودن مدرسه و … تعیین می شود و در واقع میزان شهریه این مدارس در کل کشور برابر نیست ضمن اینکه سالانه حدود 20 درصد مبلغ شهریه افزایش می یابد.

شهريه مدارس سما دوره ابتدایی 

مدارس سما در پایه های تحصیلی پیش دبستانی ، اول ، دوم ، سوم ، چهارم ، پنجم و ششم دانش آموز پذیرش می کنند که میزان شهريه در هر یک از پایه های تحصیلی حداقل 9 و حداکثر 13 میلیون تومان است. البته ممکن است در مدارس مناطق مختلف کشور ، میزان شهريه بیشتر یا کمتر نیز شود و مبلغ 9 الی 13 میلیون ، میانگین شهريه می باشد.

شهریه مدارس سما دوره متوسطه اول

پایه های هفتم ، هشتم و نهم نیز در مدارس سما تدریس می شود و دانش آموزان برای تحصیل در هر یک از این پایه ها در مدارس سما باید سالانه حدود 6 تا 8 میلیون تومان بپردازند. برای دانش آموزان دوره متوسطه اول کلاس های فوق برنامه برگزار می شود و تعداد بیشتر ساعت های کلاسی هفتگی ، موجب افزایش هزینه تحصیل می شود.

شهریه مدارس سما دوره متوسطه دوم 

در مقطع متوسطه دوم یعنی پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم میزان شهريه مدارس سما بیشتر از مقطع اول متوسطه است. دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم معمولا شهريه برابری دارند و حدود 7 الی 9 میلیون تومان در سال است اما دانش آموزان پایه دوازدهم از جهت آنکه برای شرکت در کنکور سراسری آماده می شوند و به دلیل خدماتی که برای کنکور دریافت می نمایند ، هزینه تحصیل آنها بیشتر بوده و حدود 8 الی 10 میلیون تومان می باشد.

در تمام مقاطع ، میزان شهريه مدارس سما سالانه 20 درصد افزایش می یابد و فرضا اگر امسال شهريه شما 10 میلیون تومان بوده است ، سال بعد باید حدود 12 میلیون تومان بپردازید.

مرتبط بخوانید : شهریه مدارس شاهد 

نحوه پرداخت شهریه در مدرسه سما

به دلیل آنکه مدارس سما شهریه پرداز و نوعی مدرسه غیر انتفاعی هستند ، معمولا دانش آموزانی که توان مالی مناسبی دارند در این مدارس ثبت نام می کنند اما این مدارس با خانواده های با توان مالی کمتر ، برای دریافت شهریه مساعدت کافی را دارد و امکان پرداخت شهریه به صورت اقساطی برای این دسته از دانش آموزان وجود دارد.

بنابراین شما برای تحصیل در مدارس سما می توانید در ابتدای سال شهریه را به صورت نقدی و یکجا پرداخت کنید و یا با هماهنگی با مدیر مدرسه ، شهریه شما قسط بندی می شود و تا پایان سال تحصیلی می توانید اقساط شهریه خود را بپردازید.

سوالات متداول

  • آیا مدارس سما شهريه دارد ؟

بله ، مدارس سما از مدارس غیر دولتی هستند و از دانش آموزان شهريه دریافت می نمایند.

  • شهریه مدارس سما چقدر است ؟

میزان شهريه مدارس سما در مقاطع ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم متفاوت است که در این مطلب بررسی کردیم.

  • آیا تحصیل در مدارس سما هزینه زیادی دارد ؟

بله ، مدارس سما همچون مدارس غیرانتفاعی هزینه تحصیل بالایی دارند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر