از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه دانشگاه پیام نور دکتری 1402 📞 میزان شهریه دکترا رشته های مختلف پیام نور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه دانشگاه پیام نور دکتری

در مقطع دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور رشته‌ های فنی مهندسی ، علوم پایه ، کشاورزی و علوم انسانی ارائه می شوند و داوطلبانی که در آزمون دکتری تخصصی شرکت کرده‌ اند و با انجام انتخاب رشته‌ ، در یکی از رشته‌ های دانشگاه پیام نور پذیرفته شده‌ اند ، می بایست برای تحصیل خود شهریه پرداخت کنند. شهریه دانشگاه پیام نور دکتری در رشته‌ های مختلف ، فرق می کند و دانشجو طبق انتخاب واحدی که در هر ترم انجام می دهد ، شهریه را می پردازد. در این مطلب می خواهیم میزان شهریه رشته‌ های مختلف دکتری دانشگاه پیام نور را بررسی کنیم. همراه ما باشید.

شما عزیزان می توانید برای اطلاع از میزان شهریه دکترا رشته‌ های مختلف پیام نور و سایر دانشگاه های شهریه پرداز ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

میزان شهریه دانشگاه پیام نور دکتری 1402

شهریه رشته‌ های دکتری دانشگاه پیام نور شامل بخش های ثابت و متغیر است و دانشجویان در طول ترم باید کل هزینه های ثابت و متغیر را از طریق سایت گلستان پرداخت کنند. همچنین دانشجویانی که موفق به گذراندن واحدهای درسی خود در یک یا چند ترم نمی شوند ، می بایست شهریه جبرانی را بپردازند.

شهریه ثابت دانشگاه پیام نور مقطع دکتری بدون تغییر است و این میزان از شهریه بر اساس سال ورود دانشجو به دانشگاه و رشته‌ تحصیلی او محاسبه می شود اما میزان شهریه متغیر را تعداد و نوع واحدهای درسی دانشجو در هر ترم مشخص می کند و سالانه نیز افزایش 10تا 15 درصدی دارد.

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دانشگاه پیام نور زبان انگلیسی 1401 - هزینه ثابت و متغیر یک ترم تحصیل

دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه پیام نور به دو شیوه آموزشی پژوهشی و پژوهش محور پذیرش می شوند و شیوه تحصیلی آنها ترمی واحدی است. اکثر رشته‌ های تحصیلی این مقطع ، 36 واحد درسی دارند که بیشترین میزان شهریه به واحدهای عملی و رساله اختصاص دارد اما واحد های نظری ، به نسبت شهریه کمتری دارند.

مبلغ شهریه دکتري دانشگاه پیام نور هر ساله توسط هیات امنای دانشگاه و زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری مشخص می شود و هر دانشگاه بر اساس مواردی از جمله امکانات ، شرایط آموزشی ، محل تاسیس واحد دانشگاهی و … شهریه متفاوتی دارد. در زیر می توانید از حدود شهریه رشته‌ های مختلف دکتري این دانشگاه مطلع شوید :

شهریه رشته‌ های علوم انسانی ، ریاضی و آمار

  • شهریه ثابت : 3/500/000 الی 4/200/000 تومان
  • شهریه متغیر هر واحد درسی : 820/000 الی 950/000 تومان
  • شهریه متغیر هر واحد رساله : 750/000 الی 850/000 تومان

شهریه رشته‌ های فنی مهندسی علوم پایه و کشاورزی

  • شهریه ثابت : 4/000/000 الی 5/000/000 تومان
  • شهریه متغیر هر واحد درسی : 850/000 الی 1/000/000 تومان
  • شهریه متغیر هر واحد رساله : 850/000 الی 950/000 تومان

مرتبط بخوانید : شهریه دکتری دانشگاه آزاد 

راهنمای پرداخت شهریه دکتری دانشگاه پیام نور  1402 

  • شهریه ثابت دانشگاه پیام نور هر ساله افزایش می یابد. اما افزایش شهریه برای دانشجویان ورودی جدید است و شامل دانشجویان ورودی ترم های قبل نیست.
  • شهریه متغیر تمام واحدهای درسی دکتری پیام نور سالانه 15 الی 20 درصد گران تر می شود.
  • تحصیل در مقطع دکتری به مدت 5 سال طول می کشد و در صورتی که دانشجو طی این مدت موفق به اتمام تحصیلات نشود ، می تواند با پرداخت شهریه ثابت و شهریه متغیر دروس باقی مانده‌ ، حداکثر طی 2 نیمسال واحدهای باقی مانده‌ را بگذراند.
  • نمره قبولی در تمام دروس عمومی ، تخصصی ، اصلی ، عملی و … دکتری نمره 14 از 20 است و دانشجویان با کسب نمره کمتر از 14 ، می بایست شهریه متغیر آن درس را مجدد پرداخت کرده‌ و بگذراند.
  • شهریه متغیر هر واحد رساله در صورت نیاز به انجام تحقیقات میدانی ، عملیاتی و آزمایشگاهی به تشخیص کمیته علمی رشته‌ ، تا میزان 2 برابر امکان افزایش دارد.
  • نمره آزمون جامع در هر درس 14 و میانگین حداقل 16 می باشد. دانشجو می تواند حداکثر تا دو بار در آزمون جامع شرکت کند و شهریه بپردازد.
  • اگر دانشجو حداقل معدل 16 را کسب کند اما در یکی از دروس نمره کمتر از 14 داشته باشد ، می تواند با اخذ مجدد آن درس و پرداخت شهریه ، نمره بهتری به دست آورد.
  • پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور به صورت اینترنتی و از طریق سایت گلستان می باشد. دانشجویان تازه وارد می بایست هزینه خدمات و بیمه آموزشی را نیز بپردازند.
  • دانشجویان می توانند در ابتدای هر ترم شهریه ثابت را پرداخت کنند. سپس بعد از انجام انتخاب واحد و مشخص شدن مبلغ شهریه متغیر ، تا پایان ترم مهلت پرداخت مابقی شهریه را خواهند داشت.

مرتبط بخوانید : مشاوره تحصیلی تلفنی دکتری

سوالات شما

  • شهریه مقطع دکتری دانشگاه پیام نور چقدر است ؟
احتمالا این را هم بپسندید  آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد 1402 📞 راهنمای ثبت نام و برگزاری آزمون

رشته‌ های مختلف دکتری پیام نور شهریه متفاوتی دارند که در این مطلب بررسی کردیم.

  • شهریه دکتري دانشگاه پیام نور سالانه چقدر گران تر می شود ؟

شهريه دکتری دانشگاه پیام نور سالانه 15 الی 20 درصد گران تر می شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

حذفیات دروس پیام نور

حذفیات دروس پیام نور 📞 لیست کامل حذفیات امتحانات پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور پس از گذراندن‌ هر ترم و واحدهای درسی باید در امتحانات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر