از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شرایط ورود به هنرستان بهیاری 1401 – شرایط پذیرش و تحصیل در هنرستان های بهیاری

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

چه استان هایی هنرستان بهیاری دارند

 

شرایط ورود به هنرستان های دارای رشته بهیاری در مقایسه با سایر رشته ها متفاوت تر است. دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در رشته بهیاری هستند ، باید در آزمون بهیاری پایه نهم شرکت کنند و در صورتی که بتوانند نمره لازم را در این ازمون به دست اورند ، برای مصاحبه نیز دعوت خواهند شد و در نهایت پس از مرحله مصاحبه ، اسامی دانش آموزان پذیرفته شده قطعی اعلام می شوند. در ادامه این مطلب ، بیشتر در مورد شرایط پذیرش و تحصیل در هنرستان های بهیاری توضیح خواهیم داد.

دریافت مشاوره در زمینه شرایط پذیرش و تحصیل در هنرستان های بهیاری – مشاوره از طریق تماس با مشاوران پاسخ با ما

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071612

شرایط ورود به هنرستان بهیاری 1401

پذیرش در رشته بهیاری و ورود به این شغل از دو طریق امکان پذیر است ، روش اول شرکت در آزمون بهیاری پایه نهم و پایه دهم می باشد که فقط مختص به دانش آموزان مقطع نهم متوسطه است که می توانند هنگام هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نهم به دهم در صورت داشتن شرایط لازم مثل شرط معدل ، این رشته را انتخاب کنند.

در روش دوم که شرکت در آزمون بهیاری جهاد دانشگاهی است ، تمامی افرادی که دیپلم داشته باشند می توانند در دوره های بهیاری که زیر نظر وزارت بهداشت برگزار می شود شرکت نمایند و پس از گذراندن حدود یک سال دوره آموزشی ، با دریافت مدرک معتبر وارد کار شوند.

مرتبط بخوانید : چه استان هایی هنرستان بهیاری دارند ؟ لیست کامل هنرستان های بهیاری – بهیاری در کدام رشته است

شرایط ورود به هنرستان های بهیاری در هنرستان هایی که این رشته را ارائه می دهند ، معمولا متفاوت است. مثلا شرط معدل هنرستان بهیاری یک استان معدل 17 تمام است در حالی که هنرستانی دیگر ، معدل ملاک را 16 قرار داده است.

به شما عزیزان توصیه می شود که برای اطلاع از آدرس و شماره تماس و شرایط ورود به هنرستان های بهیاری استان محل سکونتتان ، با شماره های زیر تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

جزئیات آزمون بهیاری نهم به دهم 1401

همانطور که قبلا نیز اشاره شد ، یکی از شرایط مهم ورود به هنرستان بهیاری ، شرکت در آزمون است. آزمون بهیاری پایه نهم و پایه دهم متکی به کتاب های درسی مقطع نهم است یعنی تمام سوالات که معمولا 100 سوال 4 گزینه ای هستند ، از این مقطع طراحی می شوند. اطلاع از نمونه سوالات آزمون بهیاری که در دو بخش عمومی و اختصاصی دسته بندی می شوند ، به شما کمک می کنند که با سبک طراحی سوالات اشنا شوید و با آمادگی بیشتری در جلسه ازمون حضور یابید.

شما در آزمون بهیاری نهم به 100 سوال از درس‌ های فارسی ، ریاضی ، علوم ، انگلیسی ، دینی و هوش پاسخ خواهید داد که سهم هر کتاب نیز 20 سوال است. نمره قبولی این آزمون بنا به صلاح دید هنرستان مربوطه تعیین می شود و نمره ثابتی نیست. ممکن است در هنرستان مد نظر شما ، نمره قبولی آزمون 80 از 100 باشد اما هنرستانی دیگر نمره ملاک را 65 از 100 قرار داده باشد.

مرتبط بخوانید : بهیاری بدون کنکور – راهنمای بهیاری بدون کنکور و پذیرش رشته بهیاری بدون کنکور

شرایط ورود به هنرستان بهیاری | جزئیات مصاحبه

پس از برگزاری آزمون بهیاری نهم که معمولا در اواخر مرداد ماه برگزار می شود ، اسامی دانش آموزانی که در این ازمون توانسته اند نمره حد نصاب لازم را به دست اورند ، برای مصاحبه به صورت دو برابر ظرفیت مدرسه معرفی می شوند. در مرحله مصاحبه نتایج نهایی مشخص خواهد شد و دانش آموزانی که به عنوان پذیرفته شده قطعی اعلام شوند ، باید مدارک لازم را به مدرسه ارائه دهند تا ثبت نام آنها نهایی شود.

سوالات خود را در مورد جزئیات آزمون و مصاحبه بهیاری نهم به دهم را از مشاوران ما بپرسید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

پاسخ به سوالات پر تکرار

  • شرایط ورود به هنرستان بهیاری چیست ؟

دارا بودن مدرک تحصیلی پایه نهم ، برخورداری از شرط معدل ، شرکت در آزمون و قبولی در مرحله مصاحبه ، از شرایط ورود و پذیرش در هنرستان های بهیاری می باشد.

  • هزینه تحصیل در هنرستان های بهیاری چقدر است ؟

تحصیل بهیاری در دبیرستان ها و هنرستان ها رایگان است و هزینه ای بابت شهریه از دانش آموزان دریافت نمی شود.

  • چه استان هایی هنرستان بهیاری دارند ؟

اسامی هنرستان هایی که هر ساله رشته بهیاری را ارائه می دهند ، توسط آموزش و پرورش اعلام می شود.

  • شرایط استخدام بهیار ها چیست ؟

برای ورود به شغل بهیاری ، یا باید وارد هنرستان بهیاری شوید و یا در دوره های بهیاری جهاد دانشگاهی شرکت کنید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

یک نظر

  1. سلام ببخشید خسته نباشید
    من خییلی ب بهیاری علاقه دارم و دلم میخاد برم بهیاری
    نمره سال های قلبم خوبه ولی متأسفانه امسال شدم ۱۵

    یعنی هیچ جوره نمیتونم برم؟؟🥺😭

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر