از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شرایط ثبت نام بدون کنکور 📞 شرایط ثبت نام بدون آزمون در تمام دانشگاه ها

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شرایط ثبت نام بدون کنکور

شرایط ثبت نام بدون کنکور در اکثر دانشگاه های کشور فراهم است و هر یک از دانشگاه ها هر ساله تعدادی از رشته‌ های تحصیلی خود را به شیوه بدون آزمون قرار می دهند تا فرصت تحصیل برای علاقه مندان فراهم شود. داوطلبان برای پذیرش بدون کنکور می توانند ثبت نام دانشگاه های روزانه ، شبانه ، پردیس خودگردان ، آزاد ، پیام نور ، غیرانتفاعی و دانشگاه مجازی را انجام دهند اما تنوع رشته‌ های بدون کنکور در دانشگاه های آزاد و پیام نور بیشتر است. با توجه به اینکه رشته‌ های بدون کنکور از متقاضیان بسیاری برخوردار هستند ، در این مطلب می خواهیم به بررسی شرایط ثبت نام بدون کنکور بپردازیم. لطفا با ما همراه باشید.

برای آگاهی از شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور همچون شرط معدل و اطلاع از زمانبندی ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه های مختلف ، می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا راهنمای شما باشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

شرایط ثبت نام بدون کنکور

داوطلبانی که علاقه ای به شرکت در آزمون سراسری ندارند و یا رتبه ای که در کنکور کسب کرده‌ اند برای قبولی در رشته‌ مورد علاقه شان کافی نیست ، می توانند ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی را انجام دهند. منظور از ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ، پذیرش به شیوه بدون کنکور می باشد. رشته‌ های بدون کنکور را دانشگاه های سراسری و آزاد ارائه می دهند و پذیرش در تمام این دانشگاه ها با داشتن یکسری شرایط عومی و اختصاصی امکان پذیر می باشد از جمله آنکه :

ضوابط عمومی

  • اعتقاد داشتن به دین اسلام یا یکی از ادیان مورد تایید قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن سابقه عضویت در سازمان های غیرقانونی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات
  • نداشتن دشمنی و مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن فساد اخلاقی
  • عدم مشکل نظام وظیفه برای داوطلبان آقا

شرایط اختصاصی

  • ارائه مدرک دیپلم نظام آموزشی جدید از رشته‌ های نظری ، فنی حرفه ای و کاردانش
  • ارائه مدرک دیپلم نظام آموزشی قدیم به همراه مدرک پیش دانشگاهی از رشته‌ های نظری
  • ارائه مدرک دیپلم نظام آموزشی قدیم به همراه مدرک کاردانی از رشته‌ های فنی حرفه ای و کاردانش
  • داوطلبانی که مدرک دیپلم آنها نظام قدیم است اما فاقد پیش دانشگاهی یا کاردانی هستند ، فقط می توانند وارد دوره کاردانی پیوسته‌ شوند.
  • داوطلبان مجاز هستند برای ثبت نام بدون کنکور در هر یک از دانشگاه ها ، تغییر رشته‌ دهند.
  • دانشجویان تمام دانشگاه ها می توانند بدون انصراف از دانشگاه خود برای ثبت نام بدون کنکور اقدام کنند و در صورت قبول شدن در یک رشته‌ محل ، از دانشگاه خود انصراف دهند.
احتمالا این را هم بپسندید  دندانپزشکی بدون آزمون ، هر آنچه به شما نگفته اند

موارد فوق ، یکسری شرایط عمومی و اختصاصی ثابت هستند که داوطلبان برای ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه های مختلف باید از این شرایط برخوردار باشند. هر یک از دانشگاه ها ، شرایط دیگری هم برای ثبت نام دارند که در بخش های بعدی شرح خواهیم داد.

مرتبط بخوانید : ثبت نام کاردانی به کارشناسی پیام نور

قوانین ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ، می توانید وارد مقاطع کاردانی پیوسته‌ ، کاردانی ناپیوسته‌ ، کارشناسی پیوسته‌ و کارشناسی ناپیوسته‌ شوید. این دانشگاه ، جامع ترین مقاطع تحصیلی بدوند کنکور را دارد و به همین خاطر از متقاضیان بیشتری برخوردار می باشد. شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در نیمسال های مهر و بهمن فراهم است. در واقع، داوطلب دو بار در سال فرصت دارد که وارد رشته‌ مورد علاقه خود شود. ثبت نام این دانشگاه را باید از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org انجام داد و دفترچه راهنمای ثبت نام نیز در این سامانه قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که داوطلبان برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد باید دفترچه راهنمای مربوط به مقطع مورد تقاضا را دانلود نمایند و برای هر 4 مقطع ، یک دفترچه مجزا منتشر می شود. داخل دفترچه ها ، تمام رشته‌ محل های دارای ظرفیت قرار داده‌ شده‌ اند و شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام ، شرح داده‌ شده‌ است.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های سراسری محسوب می شود و رشته‌ های تحصیلی متنوعی را هم ارائه می کند. داوطلبان می توانند برای پذیرش بدون کنکور در مقطع کارشناسی پیوسته ، وارد دانشگاه پیام نور شوند و پس از 4 سال تحصیل ، مدرک لیسانس دریافت نمایند. شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ، همان شرایطی هستند که بالاتر ذکر کردیم اما یک نکته باید درباره این دانشگاه بدانید که فقط مقطع کارشناسی پیوسته را ارائه می دهد.

احتمالا این را هم بپسندید  شرایط دانشگاه غیرانتفاعی 1403 📞 شرایط پذیرش بدون کنکور و با کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

بنابراین اگر می خواهید در دوره کاردانی تحصیل کنید ، این امکان با ثبت نام در دانشگاه پیام نور فراهم نخواهد بود و باید وارد سایر دانشگاه های بدون کنکور شوید. اما اگر می خواهید با شرایط آسان وارد مقطع کارشناسی پیوسته شوید ، می توانید ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور را انجام دهید.

مرتبط بخوانید : ثبت نام رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه پیام نور

قوانین ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

شرایط ثبت نام بدون کنکور

یکی از دانشگاه های پرمتقاضی برای ثبت نام در رشته‌ های بدون کنکور ، دانشگاه علمی کاربردی است. داوطلبان می توانند با شرایط راحت تر به نسبت سایر دانشگاه ها ، وارد دانشگاه علمی کاربردی شوند و در رشته‌ مورد علاقه شان تحصیل کنند. رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دایر هستند و تنها با ارائه مدرک دیپلم ، می توان ثبت نام کاردانی را انجام داد. همچنین دارندگان مدرک فوق دیپلم می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ، می توانند وارد دوره کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه علمی کاربردی شوند.

سوالات شما

  • شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به چه صورت است؟

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی و کارشناسی انجام می شود. داوطلب با ارائه مدرک مرتبط می تواند به شیوه بدون آزمون پذیرفته‌ شود.

  • کدام دانشگاه بدون کنکور رشته‌ های بیشتری را ارائه می دهد؟

بشترین تنوع رشته‌ های بدون کنکور را دانشگاه آزاد و سپس دانشگاه پیام نور دارد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام دانشگاه حین خدمت سربازی

ثبت نام دانشگاه حین خدمت سربازی 1402 – ثبت نام بدون کنکور و با کنکور در سربازی

بسیاری از سربازان علاقه مندند که در زمان خدمت سربازی خود تحصیلاتشان را نیز ادامه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر