از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1402 📞 شرایط سنی ، معدل و مصاحبه تکمیل ظرفیت

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

علاقه مندان به تحصیل در رشته‌ های دانشگاه فرهنگیان که در مرحله انتخاب رشته‌ اولیه موفق به قبولی در این دانشگاه نشده‌ اند ، می توانند با شرکت در تکمیل ظرفیت ، شانس مجددی برای قبولی در رشته‌ و دانشگاه مورد علاقه خود داشته باشند. تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در بعضی از سال ها اجرا می شود و متقاضیان واجد شرایط ، امکان انتخاب رشته‌ دارند. ما در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان چیست تا شما متقاضیان با آگاهی کامل اقدام به انتخاب رشته‌ کنید. همراه ما باشید.

برای راهنمایی کامل در زمینه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ، با مشاوران ما در ارتباط باشید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1402

برای ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان لازم است که از شرایط مورد نظر دانشگاه برخوردار باشید و در صورتی که شرایط را نداشته باشید ، پذیرش شما امکان پذیر نیست. شرایط دانشگاه فرهنگیان در مرحله تکمیل ظرفیت تفاوتی با شرایط پذیرش این دانشگاه در حالت عادی ندارد و متقاضیان می بایست واجد شرایط سنی ، معدل ، تراز کنکور و … باشند.

  • داوطلبان هر یک از گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان به شرط دارا بودن حداقل تراز 6500 و بالاتر می توانند در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان انتخاب رشته‌ کنند.
  • شرط سنی دانشگاه فرهنگیان در مرحله تکمیل ظرفیت نیز 24 سال تمام است و اگر سن شما بیشتر از 24 سال است ، مجاز به انتخاب رشته‌ نیستید.
  • شرط معدل تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ، حداقل معدل کل دیپلم 14 و بالاتر است. برای این دانشگاه معدل کل دیپلم مهم تر از معدل کتبی است و اگر معدل کتبی شما پایین است اما معدل کل بالای 14 دارید ، می توانید انتخاب رشته‌ کنید.
  • برای ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان باید بومی باشید. به عبارتی دیگر رشته‌ های دانشگاه فرهنگیان هر استان را فقط داوطلبان بومی آن استان می توانند انتخاب کنند.
  • اگر وارد مصاحبه دانشگاه فرهنگیان شده‌ اید اما به دلایل پزشکی ، معدل پایین یا سن بالا موفق به پذیرش نشده‌ اید ، مجاز به انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان نمی باشید.
  • اگر در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شوید ، رشته‌ و دانشگاه قبولی قبلی شما لغو خواهد شد و باید در رشته‌ و دانشگاه جدید ثبت نام نمایید.

مرتبط بخوانید : زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

اگر شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را دارید برای ثبت نام باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید. در سایت سنجش دفترچه راهنمای تکمیل ظرفیت قرار داده‌ می شود و در این دفترچه لیست رشته‌ های دارای ظرفیت خالی درج شده‌ است. شما ابتدا باید دفترچه را بررسی نمایید تا بدانید که در دانشگاه های فرهنگیان بومی شما ، رشته‌ مورد علاقه تان ارائه شده‌ یا خیر. سپس در صورت ارائه شدن ، نسبت به انتخاب رشته‌ اقدام نمایید.

احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام در سایت دانشگاه فرهنگیان 1403 📞 راهنمای ثبت نام اینترنتی پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان

انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در سایت سازمان سنجش انجام می گیرد. زمان آن نیز از طریق همین سامانه اطلاع رسانی می گردد. برای انتخاب رشته‌ ابتدا باید در سایت سنجش هزینه بپردازید و کارت اعتباری دریافت نمایید و پس از آن مجاز خواهید بود که فرم انتخاب رشته‌ را تکمیل نمایید.

تعداد انتخاب های شما در انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان محدود هستند زیرا رشته‌های کمی ارائه می شوند و ظرفیت پذیرش آنها نیز کم است. اگر در رشته‌ یا رشته‌ های انتخاب شده‌ خود شرایط لازم را داشته باشید ، برای مصاحبه از شما دعوت خواهد شد.

در مرحله مصاحبه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان باید نمره قبولی را به دست آورید تا پذیرش شما نهایی شود. در مصاحبه ، سوالاتی در زمینه های مذهبی ، سیاسی ، دینی و … پرسیده‌ می شود دا و بعد از آن معاینات پزشکی در بخش های چشم پزشکی ، شنوایی سنجی ، روانشناسی و … را طی خواهید کرد.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

سوالات شما

  • شرط معدل تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان چقدر است ؟

برای قبولی در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان باید حداقل معدل کل دیپلم 14 و بالاتر داشته باشید.

  • برای قبولی در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به چه رتبه ای نیاز است ؟

انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان با حداقل تراز 6500 و بالاتر انجام می شود.

  • آیا قبولی در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به صورت بومی انجام می شود ؟

بله ، دانشگاه فرهنگیان در مرحله تکمیل ظرفیت نیز داوطلبان بومی را پذیرش می کند.

احتمالا این را هم بپسندید  سایت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان برای حق التدریس 📞 معرفی سامانه و مراحل ثبت نام

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی 📞 راهنمای ثبت نام و مصاحبه تربیت معلم تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی در سال 1403 برگزار می شود و بیشترین تعداد داوطلبان …

یک نظر

  1. مهدیه نیکخواهی

    باسلام من اولین رتبه رشته هنرور درکنکور ۱۴۰۲در منطقه جوین آوردم اما متاسفانه در آزمون عملی شرکت نکردم واز منطقه ما یک خانم برا فرهنگیان هنر میخواستندوبه مصاحبه دعوت نشدم حالا احتمال قبولی تو تکمیل ظرفیت فرهنگیان هست ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر