از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شرایط بومی بودن در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1402 ✨ راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شرایط بومی بودن در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

 

شرایط بومی بودن در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1402 برای داوطلبانی که می خواهند در این آزمون شرکت کنند سوال است و داخل دفترچه راهنمای آزمون نیز توضیحات کاملی راجع به شرایط آن توضیح داده شده است. اگر شما هم قصد شرکت در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور را دارید ، در ادامه مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات کاملی در خصوص شرایط پذیرش بومی این آزمون به دست آورید.

برای ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی نیاز به راهنمایی دارید ؟ می توانید با مرکز تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید و سوالات خود را راجع به شرایط آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی از مشاوران بپرسید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

هدف از بومی پذیری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

هدف از پذیرش بومی در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور ، حفظ نیروهای کار در شهرستان ها و بهره گیری از تجربیات به دست آمده کارمندان دولت است و تحقق این امر باعث رشد و پیشرفت شهرستان و استان ها خواهد شد. البته بومی گزینی آزمون استخدامی به معنای عدم جذب افراد غیر بومی نیست بلکه اولویت پذیرش با افراد بومی است و در صورت باقی ماندن ظرفیت ، به افراد غیربومی اختصاص داده می شود.

شرایط بومی بودن در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1402

طبق توضیحات دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ، افراد باید دارای یکی از ویژگی زیر باشند تا شرایط بومی بودن را داشته باشند :

طبق تعریف داوطلبان بومی شهرستانی ، داوطلب باید متولد یا ساکن آن شهرستان با حداقل 10 سال سکونت باشد. این دسته از داوطلبان ، با یکی از شرایط زیر بومی آن شهرستان قرار می گیرند :

  • شهرستان محل تولد که در شناسنامه درج شده است با شهرستان مورد تقاضا یکسان باشد. البته به دلیل تغییرات در تقسیمات کشوری طی سال های مختلف ، در صورت وجود اختلاف در خصوص شهرستان محل تولد ، اداره کل ثبت احوال استان تصمیم گیری خواهد کرد.
  • حداقل 10 سال سکونت در شهرستان مورد تقاضا که در این صورت ارائه گواهی تحصیل در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان در شهرستان محل مورد تقاضا با تایید اداره آموزش و پرورش شهرستان الزامی است.
  • مبنای شهرستان برای تعیین بومی بودن داوطلبان آزمون استخدامی، تقسیمات کشوری در اولین روز ثبت نام برای آزمون است.
احتمالا این را هم بپسندید  آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی جهاد دانشگاهی 📞 شرایط و زمان ثبت نام 1402

داوطلبان بومی شهرستانی به نسبت داوطلبان غیر بومی ، از اولویت پذیرش برخوردار هستند که اولویت های بومی به صورت زیر اعمال می شود :

  • نمره اکتسابی داوطلب بومی شهرستانی در آزمون کتبی (مجموع وزن چهل درصد برای حیطه عمومی و شصت درصد (برای حیطه تخصصی) با ضریب (یک و چهار دهم 1/4) محاسبه می شود.
  • حد نصاب آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ، کسب حداقل پنجاه درصد نمره اکتسابی نفر اول با ارزش وزنی چهل درصد برای حیطه عمومی و شصت درصد برای حیطه تخصصی در هر شغل – شهرستان در هر یک از دستگاه های اجرایی محاسبه می شود.

مرتبط بخوانید : زمان برگزاری آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

ویرایش وضعیت بومی بودن در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

داوطلبان پس از دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی خود ، می توانند وضعیت بومی شان را ویرایش نمایند البته تغییر رشته محل برای هیچ یک از متقاضیان امکان پذیر نیست و فقط می توان بند بومی را ویرایش کرد.

اگر بومی شهرستان ها هستید ، برای ویرایش بند بومی کارت ورود به جلسه خود باید گزینه “من متقاضی استفاده از اولویت بومی هستم” را انتخاب کنید و پس از تایید شعل محل انتخابی خود ، نسبت به ویرایش وضعیت بومی اقدام نمایید.  لازم به ذکر است که مدت زمان ویرایش و اصلاح اطلاعات تمدید نخواهد شد و می بایست در تاریخ اعلام شده از سوی سازمان ، اقدامات لازم را انجام دهید.

تاثیر سوابق تحصیلی دانشگاهی در شرایط بومی بودن آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

برخی از داوطلبان در خصوص تاثیر سوابق تحصیلی دانشگاهی در بومی پذیری آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی سوال می کنند که در این رابطه باید گفت که سوابق تحصیلات دانشگاهی تاثیری در قانون بومی پذیری این آزمون ندارد و قفقط ارائه گواهی تحصیلی در سه مقطع دبستان ، راهنمایی و دبیرستان ملاک عمل خواهد بود.

مرتبط بخوانید : کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

سوالات شما

  • آیا آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی به صورت بومی پذیرش می کند ؟
احتمالا این را هم بپسندید  لیست رشته های آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ✨ لیست کامل رشته ها

بله ، از شرایط اصلی آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ، پذیرش داوطلبان به صورت بومی است.

  • شرایط بومی بودن در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی به چه صورت است ؟

راجع به شرایط بومی پذیری آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی در این مطلب به طور کامل توضیح داده ایم.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ظرفیت پذیرش آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

ظرفیت پذیرش آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1402 📞 جدیدترین ظرفیت

ظرفیت پذیرش آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی برای داوطلبانی که می خواهند در این آزمون …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر