از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

سما لایو دانشگاه آفاق – راهنمای ورود به سما لایو دانشگاه آفاق

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

سما لایو دانشگاه آفاق - راهنمای ورود به سما لایو دانشگاه آفاق

دانشگاه غیرانتفاعی آفاق در تعطیلات اضطراری پیش آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا ، آموزش های مجازی خود را از طریق سامانه سما لایو ارائه می دهد و دانشجویان این دانشگاه موظف هستند که برای مشاهده کلاس های آموزشی آنلاین دروس نظری و عمومی وارد سامانه سما لایو شوند. سما لایو برای امتحانات نیز کاربرد دارد و دانشجویان می بایست پس از پرداخت شهریه دانشگاه و دریافت کارت ورود به جلسه ، امتحانات خود را نیز به صورت آنلاین و با مراجعه به سامانه سما لایو بگذرانند.

راهنمای ورود به سما لایو دانشگاه آفاق

اکثر شما به خوبی می دانید که سما لایو چیست و چه کاربرد هایی دارد. سما لایو برای تعدادی از دانشگاه های غیرانتفاعی ، علمی کاربردی ، آزاد و دانشگاه دولتی طراحی شده است تا دانشجویان در تعطیلات اضطراری بتوانند به صورت مجازی آموزش ببینیند و از درس و دانشگاه عقب نمایند.

دانشجویان دانشگاه آفاق برای ورود به سامانه سما لایو در ابتدا باید آدرس  “ samalive.ir ” یا  “ samademo.ir ” در گوگل جستجو کنید تا صفحه زیر برای شما باز شود.

سپس باید مطابق تصویر که مشخص شده است ، بر روی گزینه ”  ورود “ که در قسمت بالای سایت قرار دارد ، کلیک کنید.

در قدم بعد همانطور که مشخص شده است بر روی عبارت ” ورود با سما سامانه “ کلیک کنید.

در این مرحله باید برای ورود به سما لایو دانشگاه آفاق از بین دانشگاه های موجود ، دانشگاه غیرانتفاعی را انتخاب کنید.

پس از انتخاب دانشگاه غیرانتفاعی ، واحد های دانشگاهی مربوطه نمایان می شود که اولین گزینه مربوط به دانشگاه آفاق است که باید بر روی آن کلیک کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  هر ترم دانشگاه غیر انتفاعی چند ماه است - راهنمای مدت زمان هر ترم دانشگاه های غیر انتفاعی

با کلیک بر روی اسم دانشگاه خود ، وارد صفحه زیر می شود که لازم است از قسمت نوع کاربر گزینه ” دانشجو “ انتخاب شود و سپس نام کاربری و رمز عبور خود را درج کنید. اساتید گرامی و واحد آموزش برای ورود به سامانه سما لایو دانشگاه آفاق می بایست در قسمت نوع کاربر ، گزینه مربوطه را انتخاب نمایند.

با درج اطلاعات کاربری و رمز عبور ، وارد صفحه زیر خواهید شد که لیست کلاس هایی که باید در آن ها شرکت کنید مشخص است. برای ورود به کلاس لازم است گزینه ” عضویت “ را انتخاب کنید.

لیست کلاس های مجاز به شرکت

وقتی برای اولین بار وارد سایت سما می شوید در صفحه اول لینک پیوستن به کلاس ها را مشاهده خواهید کرد و با کلیک بر روی عضویت در همه کلاس ها و دروس انتخابی این ترمتان عضو می شوید.

مطابق تصویر زیر  ، پس از عضویت در هر کلاس ، نام کلاس در سمت راست سامانه نشان داده می شود.

شرکت در امتحانات سما لایو دانشگاه آفاق

برای شرکت در امتحانات از طریق سما لایو دانشگاه آفاق ، در صفحه اول سامانه امتحان درس مربوطه ، ساعت شروع ، تاریخ پایان و ساعت پایان امتحان درج شده است و می بایست بر روی گزینه ” مشاهده “ کلیک کنید.

 

حال باید گزینه ” مشاهده فرم امتحان “ را انتخاب کنید. قابل ذکر است که دانشجویانی که به دلیل عدم پرداخت شهریه ، بدهی دارند و نتوانسته اند کارت شرکت در امتحان را دریافت کنند ، قادر به دیدن سوالات امتحانی نخواهند بود و ابتدا باید به طور کامل شهریه مصوب را تسویه کنند.

احتمالا این را هم بپسندید  هر ترم دانشگاه غیر انتفاعی چند ماه است - راهنمای مدت زمان هر ترم دانشگاه های غیر انتفاعی

 

پس از اتمام پاسخگویی به سوالات بر روی گزینه ” ارسال پاسخ ”  کلیک کنید تا تایید شود. پس از آنکه تایید کنید سامانه به شما اخطار می دهد که در صورت تایید کردن ، دیگر نمی توانید به سوالات برگردید و اگر مطمین از پاسخ های خود هستید ، تایید کنید و در غیر این صورت با انتخاب گزینه ” بازبینی پاسخ “  می توانید مجدد سوالات را مشاهده کنید.

 

با مشاهده پیام ” با آرزوی موفقیت ، امتحان به پایان رسید “ امتحان شما تمام می شود.

 

چنانچه در زمان ورود به سما لایو دانشگاه آفاق و یا در زمان مشاهده کلاس های آنلاین و امتحانات با اخطار سامانه مواجه شدید ، می توانید برای رفع مشکل خود از مشاوران و کارشناسان ارشدپاسخ با ما راهنمایی دریافت کنید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر