از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رتبه لازم برای رشته اقیانوس شناسی – طبق قبولی های 1400 و 99

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رتبه لازم برای رشته اقیانوس شناسی - طبق آخرین رتبه اقیانوس شناسی 98 -97

 

رشته اقیانوس شناسی یکی از رشته های زیرگروه سه کنکور گروه تجربی است که در مقطع کارشناسی ارائه می شود. با وجود نام ناآشنای رشته اقیانوس شناسی در کنار رشته های پرطرفدار کنکور تجربی ، گروهی از داوطلبان حامی حفاظت محیط زیست و علاقه مند به تحقیق و پژوهش در زمینه مسائل اقیانوس شناسی به دنبال رتبه لازم برای رشته اقیانوس شناسی هستند تا بتوانند این رشته را هوشمندانه در فرم انتخاب رشته قرار دهند و شانس قبولی خود را تخمین بزنند.

این رشته در دانشگاه های دولتی به صورت روزانه و نوبت دوم ارائه می شود و پذیرش در آن هم به صورت با آزمون و هم به صورت بدون آزمون ( صرفا با سوابق تحصیلی ) انجام می گیرد.

در ادامه مطالب قصد داریم تعدادی از رتبه های قبولی رشته اقیانوس شناسی را در دانشگاه های دولتی در دو دوره روزانه و نوبت دوم بررسی کنیم با ما همراه باشید.

برای انتخاب رشته کنکور 1401 باید علاوه بر بررسی رتبه قبولی رشته های مختلف ، پارامترهای دیگری را نیز باید در نظر گرفت تا یک انتخاب رشته در نهایت منجر به قبولی در رشته و دانشگاه دلخواه شود. اگر با روش های اصولی انتخاب رشته کنکور 1401 آشنایی ندارید ، با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید تا شما را در این امر راهنمایی کنند.

برای بهره مندی از مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 با مشاوران ما در ارتباط باشید.

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

 

رتبه لازم برای قبولی رشته اقیانوس شناسی در کنکور تجربی

رشته اقیانوس شناسی ، با توجه به اطلاعات جمع آوری شده و در اختیار داشتن کارنامه های قبولی ، در دانشگاه های سراسری ارائه و در دو دوره روزانه و نوبت دوم (شبانه) ارائه می شود.

مرتبط بخوانید : رتبه قبولی مامایی منطقه دو و رتبه لازم برای رشته پرستاری 

در جدول زیر رتبه لازم برای قبولی رشته اقیانوس شناسی در کنکور سال های قبل آورده شده است با مطالعه جدول زیر به راحتی می توان دید کلی از محدوده رتبه قبولی این رشته بدست آورد.

احتمالا این را هم بپسندید  تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1400 تجربی و سایر رشته ها - نظام جدید و قدیم

 

رتبه لازم برای رشته اقیانوس شناسی 

 محل دانشگاه و نوع دوره  رتبه در سهمیه سهمیه در کنکور  سال کنکور
دانشگاه مازندران – بابلسر – روزانه 62671 منطقه دو 1399
دانشگاه مازندران – بابلسر – روزانه 110919 منطقه دو 1399
دانشگاه هرمزگان – بندرعباس – روزانه 124910 منطقه دو 1399
دانشگاه هرمزگان -بندرعباس – نوبت دوم  100334 منطقه دو 1399
دانشگاه هرمزگان – بندرعباس – روزانه 143439 منطقه سه 1399
دانشگاه هرمزگان – بندرعباس – روزانه 167908 منطقه سه 1399
دانشگاه هرمزگان – بندرعباس – روزانه 179630 منطقه سه 1400
دانشگاه هرمزگان -بندرعباس – نوبت دوم 195968 منطقه سه 1400
دانشگاه مازندران – بابلسر – روزانه 147658 منطقه دو 1400
دانشگاه مازندران – بابلسر – روزانه 49448 منطقه دو 1400
دانشگاه هرمزگان – بندرعباس – روزانه 156790 منطقه سه 1400
دانشگاه هرمزگان – بندرعباس – روزانه 45790 منطقه سه 1400

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقیانوس شناسی

رشته اقیانوس شناسی به دلیل ظرفیت محدود در تعدادی از دانشگاه ها ارائه می شود و خالی از لطف نیست که در این مطلب اسامی این دانشگاه ها را بیان کنیم.

رشته اقیانوس شناسی در دانشگاه های پردیس خودگردان ، غیرانتفاعی ، پیام نور ظرفیتی ندارد و البته شایان ذکر است که این رشته در دانشگاه های آزاد نیز ارائه می شود اما متاسفانه دانشگاه آزاد اطلاعاتی در رابطه با کارنامه ها منتشر نکرده است.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقیانوس شناسی شامل دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار ( پذیرش براساس سوابق تحصیلی در دو دوره ی روزانه و نوبت دوم و تعداد محدودی ظرفیت برای پذیرش در مناطق محروم ) ، دانشگاه مازندران – بابلسر (پذیرش هم با آزمون و هم براساس سوابق تحصیلی در دو دوره ی روزانه و نوبت دوم ) و دانشگاه هرمزگان – بندرعباس (پذیرش هم با آزمون و هم براساس سوابق تحصیلی در دو دوره ی روزانه و نوبت دوم ) می باشند.

با توجه به وسعت مرزهای دریایی ایران و اهمیت فعالیت های اقتصادی ، صنعتی و امور دفاعی ، نیاز به دانش آموختگان رشته اقیانوس شناسی بیش از پیش احساس می شود و با توجه به اینکه که فارغ التحصیلان رشته اقیانوس شناسی امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا را دارند و مهارت های علمی و عملی لازم را به گونه ای کسب می نمایند که امکان پیشرفت کاری در رشته شان فراهم باشد.

تمامی تلاش ما در این مطلب کمک به داوطلبان گرامی است تا از این آمار برای رسیدن به هدف و رشته مورد نظرشان بهره گیرند. امیدواریم مطلب فوق برای تمامی متقاضیان رشته اقیانوس شناسی مفید بوده باشد و داوطلبان بتوانند به کمک رتبه های قبولی در رشته اقیانوس شناسی ، شانس قبولی خود را در این رشته تخمین بزنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی انتخاب رشته کنکور تجربی و چیدمان رشته ها در فرم انتخاب رشته جهت  افزایش شانس قبولی ، با مشاورین “پاسخ با ما”  تماس حاصل بفرمایید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بودجه بندی کنکور تجربی دی ماه

بودجه بندی کنکور تجربی دی ماه 1402 📞 لیست کامل بودجه بندی

  کنکور سراسری دی ماه در دی ماه برگزار خواهد شد و دانش آموزان دوازدهمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر