از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رتبه قبولی رشته فیزیوتراپی دانشگاه ایران – طبق قبولی های 1400 و 99

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رتبه قبولی رشته فیزیوتراپی دانشگاه ایران

 

دانشگاه علوم پزشکی ایران در کنار رشته هایی همچون پزشکی ، دندانپزشکی و پرستاری ، رشته فیزیوتراپی را نیز ارائه می کند و علاقه مندان این رشته می توانند با شرکت در کنکور تجربی پذیرش شوند ولی باید بتوانند رتبه خوبی هم به دست آورند. رتبه قبولی رشته فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی ایران ، در سهمیه های مناطق و ایثارگری متفاوت است که در ادامه این مطلب بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

ظرفیت رشته فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی ایران

دانشگاه علوم پزشکی در رشته فیزیوتراپی دارای ظرفیت پذیرش می باشد و این رشته را سال گذشته با 20 نفر ظرفیت ارائه کرده بود. در کنکور 1401 ممکن است ظرفیت رشته فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی ایران ، بیشتر یا کمتر از سال قبل باشد که با انتشار دفترچه کنکور ، مشخص خواهد شد.

رتبه قبولی رشته فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی ایران در سهمیه ایثارگران 5 درصدی

ظرفیت رشته فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی ایران هر چقدر که باشد ، 5 درصد آن به دارندگان سهمیه ایثارگران 5 درصدی اختصاص دارد ولی این دسته از داوطلب نیز فقط در صورتی می توانند از سهمیه خود بهره مند شوند که بتوانند 70 درصد رتبه آخرین فرد پذیرفته شده سهمیه عادی را به دست آورند. به عنوان مثال اگر آخرین داوطلب پذیرفته شده سهمیه عادی این رشته رتبه 2000 داشته است ، داوطلب دارای سهمیه ایثارگری 5 درصدی باید دارای حداقل رتبه 1400 باشد و در صورت کسب رتبه بالاتر ، شانس قبولی در این رشته را با سهمیه ایثارگران از دست می دهد.

آخرین رتبه قبولی رشته فیزیوتراپی علوم پزشکی ایران با سهمیه ایثارگران 5 درصدی ، حدود رتبه 2500 است یعنی اگر شما بیشتر از این رتبه به دست آورید ، شانس قبولی تان کمتر می شود.

مرتبط بخوانید : رتبه قبولی فیزیوتراپی با سهمیه 5 درصدی

رتبه قبولی رشته فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی ایران در سهمیه ایثارگران 25 درصدی

مطابق سهمیه ایثارگران 5 درصدی ، برای داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران 25 درصدی نیز ظرفیت پذیرش ویژه ای در نظر گرفته می شود و یک چهارم ظرفیت رشته فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی ایران ، برای این دسته از داوطلبان است. اگر شما دارای سهمیه ایثارگران 25 درصدی هستید و می خواهید در این رشته محل قبول شوید ، باید موفق به کسب 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه عادی شوید.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته های تربیت معلم تجربی 📞 مشاوره قبولی در دانشگاه فرهنگیان از کنکور تجربی

حدود رتبه مورد نیاز برای رشته فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی ایران با سهمیه ایثارگران 25 درصدی ، حداکثر 1200 است و در صورت کسب رتبه بالاتر ، شانس پذیرش کمتر می شود.

مرتبط بخوانید : تبه قبولی فیزیوتراپی با سهمیه 25 درصد ایثارگران

رتبه قبولی رشته فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی ایران در سهمیه منطقه یک

داوطلبان سهمیه منطقه یک کنکور تجربی برای پذیرش در رشته فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی ایران ، حداکثر با رتبه 4500 شانس پذیرش خواهند داشت بنابراین اگر دارای سهمیه منطقه یک هستید ، برای پذیرش در این رشته محل باید رتبه زیر 4500 به دست آورید.

رتبه قبولی رشته فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی ایران در سهمیه منطقه دو

دارندگان سهمیه منطقه دو کنکور تجربی نیز می توانند رشته فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی ایران را انتخاب کنند ولی باید رتبه خوبی به دست آورند. با سهمیه منطقه دو ، حداکثر رتبه 5 هزار شانس پذیرش وجود دارد.

رتبه قبولی رشته فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی ایران در سهمیه منطقه سه

داوطلبان سهمیه منطقه سه کنکور تجربی در صورت تمایل به انتخاب رشته فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی ایران باید در سهمیه خود رتبه ای کمتر از 3500 به دست آورند و اگر رتبه آنها بالاتر باشد ، شانس پذیرش در سایر دانشگاه های علوم پزشکی خواهند داشت.

تفاوت رتبه قبولی فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی هم مثل دانشگاه علوم پزشکی ایران ، رشته فيزیوتراپی را ارائه می کند ولی برای قبولی در دانشگاه شهید بهشتی ، نیاز به رتبه بهتری است. البته تفاوت چندانی در رتبه قبولی این دو دانشگاه وجود ندارد زیرا هر دو جزو دانشگاه های سطح یک علوم پزشکی هستند اما دانشگاه شهید بهشتی در هر رشته ای رتبه های به نسبت بهتری پذیرش می کند.

مرتبط بخوانید : رتبه قبولی فیزیوتراپی دانشگاه آزاد 

تفاوت رتبه قبولی فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران

دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز رشته فیزیوتراپي را ارائه می کند و اگر بخواهیم رتبه قبولی این دانشگاه را بررسی کنیم ، باید بدانید که برای قبولی در رشته فیزیوتراپی دانشگاه تهران به رتبه بهتری نیاز دارید.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی - معرفی جامع و بازار کار تولید و ژنتیک گیاهی

سوالات متداول

  • آیا دانشگاه علوم پزشکی ایران رشته فیزیوتراپی را ارائه می کند ؟

بله ، در دانشگاه علوم پزشکی ایران رشته فیزیوتراپی نیز ارائه می شود.

  • حداکثر با چه رتبه ای در رشته فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی ایران شانس قبولی وجود دارد ؟

با توجه به اینکه رتبه مورد نیاز برای رشته فیزیوتراپی دانشگاه ایران در سهمیه های مناطق و ایثارگری متفاوت است ، لطفا این مطلب را بررسی کنید.

  • برای پذیرش در رشته فیزیوتراپی دانشگاه ایران کدام رتبه مهم تر است ؟

به طور کلی دانشگاه های علوم پزشکی روزانه و پردیس خودگردان ، رتبه در سهمیه را ملاک سنجش داوطلبان قرار می دهند اما رتبه کشوری هم هم است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بودجه بندی کنکور تجربی دی ماه

بودجه بندی کنکور تجربی دی ماه 1402 📞 لیست کامل بودجه بندی

  کنکور سراسری دی ماه در دی ماه برگزار خواهد شد و دانش آموزان دوازدهمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر