از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رتبه قبولی رشته پزشکی دانشگاه شاهد – طبق قبولی های 1400 و 99

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رتبه قبولی رشته پزشکی دانشگاه شاهد

 

اگر به قبولی در رشته پزشکی فکر می کنید ، می توانید این رشته را در دانشگاه شاهد نیز انتخاب کنید که در واحد های روزانه و پردیس خودگردان خود ارائه می نماید. پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه شاهد نیازمند کسب رتبه خوب در کنکور است و علاوه بر آن داوطلب باید در مرحله مصاحبه نیز موفق شود. در ادامه این مطلب ، رتبه قبولی پزشکی دانشگاه شاهد را بررسی می کنیم.

ظرفیت رشته پزشکی دانشگاه شاهد

دانشگاه شاهد برای داوطلبان کنکور تجربی رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، پرستاری ، اتاق عمل و … را ارائه می کند که پذیرش در تمام این رشته ها دو مرحله ای است و داوطلب باید بتواند پس از کسب رتبه خوب در کنکور ، در مرحله مصاحبه نیز عملکرد خوب داشته باشد. رشته پزشکی پر متقاضی ترین رشته دانشگاه شاهد است که سال قبل 55 نفر ظرفیت داشت. از این 55 نفر ، 39 نفر برای پذیرش روزانه در نظر گرفته شده بود و 16 داوطلب نیز در واحد پردیس خودگردان دانشگاه پذیرفته شدند.

برای کنکور 1401 فعلا ظرفیت پذیرش رشته پزشکی دانشگاه شاهد مشخص نیست و احتمال دارد نسبت به سال قبل ، ظرفیت بیشتر یا کمتر داشته باشد.

رتبه قبولی رشته پزشکی دانشگاه شاهد

دانشگاه شاهد با توجه به رتبه در سهمیه دانشجو پذیرش می کند و شما باید بتوانید در سهمیه خود رتبه خوبی به دست آورید. سهمیه های کنکور سراسری نیز شامل سهمیه مناطق و ایثارگری است که رتبه لازم برای رشته پزشکی دانشگاه شاهد در هر یک از این سهمیه ها به شرح زیر می باشد :

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای رشته مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی - رشته ژنتیک

رتبه لازم برای رشته پزشکی دانشگاه شاهد در سهمیه منطقه یک

اگر سهمیه منطقه یک کنکور تجربی را دارید ، برای قبولی در رشته پزشکی دانشگاه شاهد رتبه شما باید کمتر از 300 در منطقه باشد و در صورت کسب رتبه بالاتر ، شانس قبولی تان کمتر می شود.

رتبه قبولی رشته پزشکی دانشگاه شاهد در سهمیه منطقه دو

داوطلبان سهمیه منطقه دو کنکور تجربی با کسب رتبه زیر 400 در سهمیه خود ، شانس پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه شاهد را دارند. سال قبل اخرین پذیرفته شدگان این رشته محل که دارای سهمیه منطقه دو بودند ، حدود رتبه 250 تا 350 داشتند.

مرتبط بخوانید : رتبه لازم برای دندانپزشکی دانشگاه شاهد

رتبه قبولی رشته پزشکی دانشگاه شاهد در سهمیه منطقه سه

دارندگان سهمیه منطقه سه کنکور تجربی در صورت تمایل به انتخاب رشته پزشکی دانشگاه شاهد می بایست رتبه زیر 200 در سهمیه خود به دست آورند تا شانس دعوت به مصاحبه داشته باشند.

رتبه لازم برای رشته پزشکی دانشگاه شاهد در سهمیه ایثارگران 25 درصدی 

اگر دارای سهمیه ایثارگران 25 درصدی هستید ، لازم است بدانید که یک چهارم ظرفیت رشته پزشکی دانشگاه شاهد مثل هر رشته محل دیگری ، به شما اختصاص دارد ولی باید بتوانید 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده سهمیه عادی این رشته محل را به دست آورید.

سال گذشته ، داوطلبانی که سهمیه ایثارگران 25 درصدی داشتند و موفق به پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه شاهد شده بودند ، رتبه آنها کمتر از 150 بود و شما هم باید رتبه زیر 150 به دست آورید تا با سهمیه خود احتمال پذیرش داشته باشید.

احتمالا این را هم بپسندید  دانلود pdf دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 📞 لینک مستقیم

رتبه قبولی پزشکی دانشگاه شاهد در سهمیه ایثارگران 5 درصدی 

دانشگاه شاهد ، 5 درصد از ظرفیت رشته پزشکی خود را برای داوطلبان سهمیه ایثارگران 5 درصدی در نظر می گیرد ولی این دسته از داوطلبان به شرطی می توانند از این ظرفیت ویژه بهره مند شوند که 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه عادی را کسب کنند.

رتبه قبولی پذیرفته شدگان پزشکی دانشگاه شاهد که دارای سهمیه ایثارگران 5 درصدی بودند ، کمتر از 500 بود در نتیجه شما با سهمیه خود باید رتبه زیر 500 کسب کنید.

مرتبط بخوانید : رتبه لازم برای پرستاری دانشگاه شاهد

رتبه قبولی رشته پزشکی پردیس خودگردان دانشگاه شاهد

در ابتدای مطلب نیز گفته شد که رشته پزشکی در واحد پردیس خودگردان دانشگاه شاهد ارائه می شود و اگر رتبه شما مناسب قبولی دوره روزانه این دانشگاه نیست ، احتمالا در دوره پردیس خودگردان شانس قبولی داشته باشید اما توجه داشته باشید که ظرفیت پذیرش پردیس خودگردان کمتر از دوره روزانه است و از نظر رتبه قبولی تفاوت در حدود 150 تا 300 رتبه بالاتر است.

سوالات متداول

  • ظرفیت رشته پزشکی دانشگاه شاهد چقدر است ؟

دانشگاه شاهد سال گذشته در رشته پزشکی 55 دانشجو پذیرش کرد.

  • برای قبولی در رشته پزشکی شاهد چه رتبه ای نیاز است ؟

رتبه لازم برای رشته پزشکی دانشگاه شاهد در سهمیه های مناطق و ایثارگری متفاوت است که می توانید در این مطلب بررسی کنید.

  • آیا رشته پزشکی دانشگاه شاهد مصاحبه دارد ؟

بله ، برای قبولی در رشته پزشکی دانشگاه شاهد باید در مرحله مصاحبه نیز موفق عمل کنید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

آخرین رتبه قبولی مامایی تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

آخرین رتبه قبولی مامایی تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1402 📞 رتبه لازم مامایی تکمیل ظرفیت

بسیاری از داوطلبانی که به تحصیل در رشته‌ مامایی دانشگاه آزاد علاقه دارند اما موفق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر