از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

معرفی دکترای پیوسته بیوتکنولوژی 📞 بازار کار و آینده شغلی دکترای پیوسته بیوتکنولوژی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته دکتری پیوسته بیوتکنولوژی

رشته بیوتکنولوژی تلفیق دو زمینه علمی زیست شناسی و تکنولوژی یا مهندسی می باشد. در کشور ما دهه 70 زمان شروع تفکر و بررسی لزوم وجود این رشته‌ تحصیلی در نظام آموزشی کشور بوده است و در نهایت رشته دکترای پیوسته بیوتکنولوژی در سال 1378 در دانشگاه تهران تاسیس گردید. به علت تقاضای کمی که در کشور ما برای ورود به رشته های پژوهشی وجود دارد ، این دوره به صورت دکتری پیوسته و با کسر 30 درصد از کل دوره دکتری تخصصی ارائه می گردد. در ادامه به تفصیل به معرفی این رشته‌ می پردازیم.

 می توانید برای بهره مندی از مشاوره بازار کار و آینده شغلی دکترای پیوسته بیوتکنولوژی و آشنایی با دروس این رشته ،  با مشاوران ارشد ما در مرکز تحصیلی پاسخ با ما ارتباط برقرار نمایید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

اهمیت رشته دکترای پیوسته بیوتکنولوژی

در جهان صنعتی و پیشرفته توجه خاصی به علوم بیوتکنولوژی و درآمدی که این رشته‌ تخصصی می تواند برای دولت ها به ارمغان بیاورد می شود ، در واقع هر چه در زمان پیش می رویم ، متوجه می شویم که نیاز انسان به این رشته‌ علمی نه فقط به عنوان یک شاخه پژوهشی بلکه به عنوان یک سلاح زیاد می گردد.

در ایران نیز به علت اینکه ما می خواهیم همواره راه های استقلال و عدم وابستگی به کشورهای بیگانه را بپیماییم بهتر است که سعی کنیم در این رشته‌ خودکفا شویم.

رشته‌ دکترای پیوسته بیوتکنولوژی در واقع تصمیم دارد از لحاظ اقتصادی چنان در ایران اثر گذار باشد که وابستگی های ایران را در زمینه های کشاورزی ، دارویی ، دامی و خیلی موارد دیگر تا حد امکان کاهش دهد.

نحوه ورود به رشته دکترای پیوسته بیوتکنولوژی

کسانی که می خواهند در رشته‌ دکترای پیوسته بیوتکنولوژی تحصیل نمایند باید دو شرط زیر را دارا باشند:

  1. رتبه برتر در آزمون سراسری ( با تایید سازمان سنجش کشور )
  2. رتبه در المپیادهای جهانی و یا مدال طلا در المپیادهای کشوری ( با تایید سازمان سنجش کشور )
احتمالا این را هم بپسندید  نمونه برنامه ریزی درسی ، تحصیلی و کنکور

پذیرش به صورت نیمه متمرکز ، با بررسی سوابق تحصیلی و پس از گذراندن مصاحبه حضوری صورت می گیرد.

ورود به این رشته‌ از طریق شرکت در کنکور سراسری ریاضی ، تجربی و انسانی امکان پذیر می باشد و علاقه مندان می توانند با انتخاب رشته‌ در هر یک از کنکور رشته‌ های نظری ، وارد این رشته‌ شوند.

مرتبط بخوانید : رتبه لازم برای رشته دکترای پیوسته بیوتکنولوژی

طول دوره و واحد های درسی دکترای پیوسته بیوتکنولوژی

مدت تحصیل رشته‌ دکترای پیوسته بیوتکنولوژی به سه دوره کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری تقسیم می گردد. شرح هر دوره در ادامه آمده است :

دوره کارشناسی

طول این دوره 3.5 تا 4.5 سال و شامل 130 واحد است. دانشجو بایستی در طی این مدت معدل خود را در هر ترم بالای 15 نگه دارد. اگر در دو ترم متوالی یا سه ترم غیر متوالی معدل او کمتر از حد نصاب شود ، دوره تحصیل او از پیوسته به ناپیوسته تغییر خواهد کرد.

برای ورود به مرحله دوم گذراندن موفقیت آمیز مرحله اول و نیز داشتن نمره زبان مورد قبول مهم است. نمره قابل قبول برای زبان برابر با 79 iBT و یا 5.5 IELTS یا معادل آن ها می باشد.

دوره کارشناسی ارشد

طول دوره کارشناسی ارشد ، 2 الی 2.5 سال بوده و 28 واحد درسی ارائه می شود. در مرحله کارشناسی ارشد رشته‌ دکترای پیوسته بیوتکنولوژی دانشجو باید معدل خود را در هر ترم بالای 16 نگه دارد ، در غیر این صورت دوره تحصیل وی از حالت پیوسته به ناپیوسته تغییر خواهد کرد.

در انتهای این دوره دانشجو 6 واحد پایان نامه ارائه می نماید و پس از موفقیت مدرک کارشناسی ارشد پیوسته بیوتکنولوژی را دریافت خواهد کرد.

دوره دکتری

طول دوره دکتری این رشته‌ 3.5 الی 5 سال تحصیلی است و 36 واحد در آن ارائه می گردد. البته قبل از تصویب پروپوزال پایان نامه دکتری باید در یک آزمون جامع شرکت نمود.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته های تربیت معلم انسانی 1403 📞 مشاوره قبولی در دانشگاه فرهنگیان از کنکور انسانی

این آزمون برای هر دانشجو تا دو بار قابلیت تکرار داشته و اگر دانشجو نتواند آن را با موفقیت بگذراند مدرک کارشناسی ارشد پیوسته بیوتکنولوژی دریافت می کند.

در صورتی که دانشجو از آزمون جامع دکتری سربلند بیرون آید ، می تواند برای پروپوزال ثبت نام نماید. شرط دفاع از پایان نامه این است که  دانشجو 3 مقاله در مجلات معتبر به نشر برساند و 2 مقاله آن ها از پایان نامه استخراج شده باشد.

مرتبط بخوانید : تغییر رشته از دامپزشکی به پزشکی

بازار کار رشته‌ دکترای پیوسته بیوتکنولوژی

دکترای پیوسته بیوتکنولوژی

دوره دکترای پیوسته بیوتکنولوژی دارای شش گرایش از قبیل ؛ میکروبی ، پزشکی ، فراورش زیستی ، کشاورزی ، مولکولی و محیطی بوده و فارغ التحصیلان برای فعالیت در عرصه های زیر آموزش می بینند :

  • طراحی و تولید واکسن و دارو و سرم های گوناگون درمانی
  • ارتقاء سطح کیفی داروهای نوترکیب
  • درمان های ناباروری
  • مطالعات بیماران دارای ضعف سیستم های عصبی
  • اصلاح نباتات
  • روش های درمانی بر اساس سلول های بنیادی
  • پاکسازی محیط دریا و محیط زیست
  • استخراج معادن به روش بیوتکنولوژی
  • و ……

جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با گرایش های بیوتکنولوژی و کاربردهای عملی تخصصی هر یک از  آن ها با مشاوران “پاسخ با ما” تماس بگیرید.

سوالات شما

  • چگونه می توانیم وارد رشته‌ دکترای پیوسته بیوتکنولوژی شویم؟ 

ورود به رشته‌ دکترای پیوسته‌ بیوتکنولوژی از طریق شرکت در کنکور سراسری ریاضی ، تجربی و انسانی امکان پذیر می باشد و علاقه مندان می توانند با انتخاب رشته‌ در هر یک از کنکور رشته‌ های نظری ، وارد این رشته‌ شوند.

  • تحصیل در رشته‌ دکترای پیوسته‌ بیوتکنولوژی چند سال طول می کشد؟

مدت تحصیل رشته‌ دکترای پیوسته‌ بیوتکنولوژی به سه دوره کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری تقسیم می شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بودجه بندی کنکور تجربی دی ماه

بودجه بندی کنکور تجربی دی ماه 1402 📞 لیست کامل بودجه بندی

  کنکور سراسری دی ماه در دی ماه برگزار خواهد شد و دانش آموزان دوازدهمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر