از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

دانشگاه های تیپ یک علوم پزشکی – لیست کامل دانشگاه های رتبه یک علوم پزشکی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دانشگاه های تیپ یک علوم پزشکی

 

دانشگاه های تیپ یک علوم پزشکی ، کدام دانشگاه ها هستند ؟ دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور وجود دارند که داوطلبان می توانند در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری در زیرگروه آزمایشی علوم تجربی با توجه به فاکتورهای مختلفی که در نظر دارند ، از میان این دانشگاه ها انتخاب کنند. یکی از فاکتورهایی که برای اکثر داوطلبان با رتبه های بالا بسیار مهم است ، این نکته می باشد که دانشگاهی که انتخاب می کنند دارای چه رتبه و جایگاه علمی می باشد. رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی بر اساس معیارهای مختلفی تعیین شده و در اختیار داوطلبان قرار داده می شود. در صورتی که شما علاقه مندید از دانشگاه های تيپ یک علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی در کشور مطلع شوید و انتخاب رشته خود را بر اساس آن ها انجام دهید ، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

شما داوطلبان عزیز می توانید برای راهنمایی در خصوص تیپ بندی دانشگاه ها با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

دانشگاه های تیپ یک علوم پزشکی

پس از برگزاری کنکور سراسری ، نتایج اولیه اعلام می گردد و متقاضیان بایستی بر اساس رتبه و ترازی که به دست آورده اند ، وارد مرحله انتخاب رشته شوند. بسیاری از داوطلبان در این مرحله یک انتخاب رشته دانشگاه محور انجام می دهند و الویت آن ها این است که در یک دانشگاه خوب پذیرفته شوند.

در این میان داوطلبان زیرگروه علوم تجربی می توانند رشته ها ارائه شده در دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی را در فرم انتخاب رشته خود درج کنند. این دسته از متقاضیان می توانند ابتدا از رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی مطلع شوند و سپس آن ها را در فرم انتخاب رشته خود درج نمایند.

احتمالا این را هم بپسندید  دانشگاه های تیپ ۲ علوم پزشکی - لیست کامل دانشگاه های رتبه دو علوم پزشکی

تیپ بندی دانشگاه های علوم پزشکی با توجه به در نظر گرفتن فاکتورهای مختلفی شامل تعداد مقالات علمی دانشگاه ، جوایز دریافتی دانشگاه ، تعداد اساتید دانشگاه ، درصد اشتغال به کار فارغ التحصیلان دانشگاه و … انجام می شود و به دانشگاه ها یک امتیاز تعلق می گیرد. در این مقاله قصد داریم به دانشگاه های تیپ یک علوم پزشکی بپردازیم که داوطلبان زیرگروه آزمایشی علوم تجربی می توانند با توجه به آن متوجه شوند که کدام دانشگاه در رتبه و جایگاه علمی بالاتری قرار دارد.

مرتبط بخوانید : دانشگاه های تیپ دو علوم پزشکیدانشگاه های تیپ سه علوم پزشکی

اسامی دانشگاه های تیپ یک علوم پزشکی

رتبه بندی و یا به عبارت بهتر تیپ بندی دانشگاه های علوم پزشکی کشور با استفاده از شاخص های جدید و بهینه شده انجام شده است و به عبارت بهتر نسبت به سال های گذشته ، این ارزشیابی ارتقا پیدا کرده است. فاکتورهای تعیین کننده اسامی دانشگاه های تيپ یک علوم پزشکی کشور بر اساس محور های تولید علم همچون مقالات منتشر شده در ISI ، اسکوپوس ، نسبت تعداد کل مقالات به تعداد هیات علمی و … و محورهای ساختار همچون نیروی انسانی ، تحقیقات دانشجویی ، زیرساخت پژوهش و … اعلام گردیده است. اسامی دانشگاه های تیپ یک علوم پزشکی شامل موارد زیر است که می توانید آن ها را به ترتیب و امتیازی که کسب کرده اند ، مشاهده نمایید.

  1. دانشگاه علوم پزشکی تهران : با امتیاز 93017،722
  2. دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی : با امتیاز 48553،67
  3. دانشگاه علوم پزشکی اصفهان : با امتیاز 473774،36
  4. دانشگاه علوم پزشکی شیراز : با امتیاز 27137،11
  5. دانشگاه علوم پزشکی تبریز : با امتیاز 19502،82
  6. دانشگاه علوم پزشکی مشهد : 17847،44
  7. دانشگاه علوم پزشکی اهواز (جندی شاپور) : با امتیاز 16200
  8. دانشگاه علوم پزشکی کرمان : با امتیاز 9727،43

مرتبط بخوانید : راهنمای تیپ بندی دانشگاه ها – دانشگاه تیپ یک و دو و سه یعنی چه

سوالات متداول

  • دانشگاه های تيپ یک علوم پزشکی شامل کدام یک از دانشگاه های علوم پزشکی هستند ؟
احتمالا این را هم بپسندید  دانشگاه های تیپ ۲ علوم پزشکی - لیست کامل دانشگاه های رتبه دو علوم پزشکی

دانشگاه های تيپ یک علوم پزشکی به ترتیب شامل دانشگاه علوم پزشکی تهران ، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، دانشگاه علوم پزشکی تبریز ، دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، دانشگاه علوم پزشکی اهواز (جندی شاپور)  ، دانشگاه علوم پزشکی کرمان می باشند و … که توضیحات بیشتر را در مطلب ارائه کردیم.

  • دانشگاه های تیپ یک علوم پزشکی بر چه اساسی تعیین شده اند ؟

در تیپ بندی دانشگاه های علوم پزشکی فاکتورهای مختلفی همچون تعداد مقالات داخلی و خارجی ، نسبت تعداد مقالات به تعداد اساتید ، تعداد نشست های علمی و … تعیین شده است.

  • تیپ بندی دانشگاه های علوم پزشکی ، چه کمکی به متقاضیان کنکور سراسری در زیرگروه علوم تجربی می کند ؟

متقاضیان کنکور سراسری در زیرگروه علوم تجربی می توانند با اطلاع از رتبه و تیپ بندی دانشگاه های علوم پزشکی ، الویت های خود را به درستی در فرم انتخاب رشته درج نمایند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر