از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

دانشگاه سما ارومیه – معرفی و راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دانشگاه سما ارومیه – معرفی و راهنمای کامل

دانشگاه سما ارومیه یکی از واحد های آموزشکده فنی حرفه ای سطح کشور است که زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می کند. هدف اصلی تاسیس دانشگاه سما ، تربیت تعداد بیشتری دانشجو در رشته های فنی حرفه ای است و با توجه به اینکه دانشگاه های سما فقط به رشته فنی حرفه ای اختصاص یافته اند ، گزینه بسیار مناسبی برای فارغ التحصیلان هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش می باشند.

دانشگاه سما ارومیه هر ساله تعدادی رشته را بدون کنکور ارائه می دهد و تمامی رشته ها در مقطع کاردانی پیوسته برگزار می شود و پس از دریافت مدرک فوق دیپلم در این دانشگاه می توان برای ادامه تحصیل در هر یک از دانشگاه های سراسری و آزاد اقدام کرد.

شرایط پذیرش بدون کنکور در دانشگاه سما ارومیه

پیش از ثبت نام در دانشگاه سما ارومیه ابتدا باید بدانید که آیا رشته مد نظرتان در این دانشگاه دایر می باشد یا خیر ، سپس نگاهی به رشته های زیر که در دانشگاه سما تدریس می شوند ، بیاندازید :

  • معماری
  • ساختمان – کارهای عمومی ساختمان
  • الکترونیک
  • حسابداری
  • کامپیوتر 
  • تربیت بدنی
  • نقشه برداری
  • الکتروتکنیک – برق صنعتی
  • گرافیک
  • نقشه کشی عمومی – طراحی صنعتی
  • الکتروتکنیک – تاسیسات الکتریکی
  • شیمی – صنایع غذایی
  • ابزار دقیق

نکته بسیار مهم که اکثر داوطلبان از آن غافل هستند این است که هر داوطلب فقط می تواند در رشته های که فارغ التحصیل شده است ثبت نام نماید و به عبارتی امکان ثبت نام در رشته مخالف با رشته مدرک دیپلم وجود ندارد و در صورت ثبت نام ، پذیرش لغو می گردد.

احتمالا این را هم بپسندید  سایت دانشگاه آزاد تهران شمال - راهنمای ورود و استفاده از سایت دانشگاه تهران شمال

داوطلبان می توانند با ارائه مدرک دیپلم نظام قدیم یا نظام جدید رشته های فنی حرفه ای و کاردانش در دانشگاه سما ارومیه ثبت نام کنند و این یک مزیت است برای داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی ندارند.

ثبت نام رشته های بدون کنکور واحد سما ارومیه در دو نیمسال مهر و بهمن ماه برای علاقه مندان فراهم است و نحوه ثبت نام ورودی مهر ماه به صورت اینترنتی و از طریق سامانه azmoon.org و ثبت نام ورودی بهمن نیز به صورت حضوری و در دانشگاه می باشد و مدارکی که جهت ثبت نام مورد نیاز است شامل عکس ، شناسنامه ، کارت نظام وظیفه ، کارت ملی ، پرینت ثبت نام در سایت دانشگاه و … می باشند.

راهنمای ورود به سامانه واحد سما ارومیه

دانشجوی ورودی جدید دانشگاه سما ارومیه بایستی پیش از مراجعه حضوری به دانشگاه ، ابتدا در سایت دانشگاه پیش ثبت نام اینترنتی انجام دهند و سپس پرینت ثبت نام خود را در روزی که به دانشگاه می روند ، به مسئول ثبت نام ارائه کنند.

آدرس سایت دانشگاه سما ارومیه به نشانی samaurmia.ac.ir می باشد ، دقت کنید که سایت دانشگاه سما از دانشگاه آزاد ارومیه مجزا شده است و باید وارد آدرس فوق شوید.

در اولین صفحه سایت تصویر زیر را مشاهده می کنید که از منوی سمت چپ امکان دسترسی به رشته های ارائه شده ، دریافت چارت درسی ، ارتباط با معاونت آموزشکده و … فراهم است.

 

در قسمت پایین سایت عبارت ” سیستم انتخاب واحد و پرداخت شهریه سیدا “ را مشاهده می کنید ، بر روی آن کلیک  کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  اخرین رتبه قبولی اتاق عمل ازاد تکمیل ظرفیت 1402 📞 رتبه و تراز قبولی اتاق عمل تکمیل ظرفیت آزاد

 

دانشجویان جدید الورود بر روی عبارت “ثبت نام دانشجویان جدید الورود” کلیک کنند و با بارگذاری اطلاعات خواسته شده پیش ثبت نام را انجام دهند.

 

بخش نام کاربری و رمز عبور نیز مختص به دانشجویان این دانشگاه است که با وارد کردن آن می توانند وارد پورتال خود شده و مواردی مانند پرداخت شهریه ، مشاهده برنامه درسی و … را انجام دهند.

 

 

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

دانشگاه آزاد بدون آزمون ثبت نام

دانشگاه آزاد بدون آزمون ثبت نام 1402 📞 زمان ، شرط معدل و مراحل ثبت نام بدون کنکور آزاد

دانشگاه آزاد بدون آزمون ثبت نام متقاضیان بسیاری دارد زیرا برخی از علاقه مندان به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر