از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تقلب در ازمون انلاین ؟ – آیا تقلب در آزمون آنلاین ممکن است ؟

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تقلب در آزمون آنلاین

 

با گسترش آموزش مجازی و از راه دور و راه اندازی سامانه های مختلف برای برگزاری کلاس های آنلاین ، فرایند ارزیابی و شرکت در آزمون های کلاسی و پایان ترم نیز به سمت مجازی شدن می رود و در چند ماه اخیر که به دلیل شیوع بیماری کرونا ، تمام فعالیت های آموزشی مدارس و دانشگاه ها به صورت آنلاین انجام گرفت ، آزمون ها نیز الکترونیکی برگزار شدند. برگزاری ازمون انلاین و الکترونیکی به دلیل آنکه فرصت تقلب بیشتری را برای دانش آموزان و دانشجویان فراهم می کند ، چندان باب میل اساتید و معلمان نیست ، سو استفاده بیش از حد برخی دانشجویان و دانش آموزان از فرصتی که در اختیارشان قرار گرفته است ، باعث شده که از کیفیت آزمون ها کاسته شود و نمرات اکستابی مورد قبول اساتید و معلمان نباشد.

راهکار هایی برای کاهش تقلب در ازمون انلاین

در سال گذشته ، امتحانات آنلاین دانشگاه ها و مدارس با کمترین نظارت از سوی مسئولین فرصتی عالی را برای دانشجویان و دانش آموزان ایجاد کرد که به راحتی تقلب کنند و نمره بالا به دست بیاورند. حتما اکثر شما نیز تبلیغاتی در فضای مجازی مشاهده کردید که دانشجویانی با واریز هزینه خواستار این بودند که کسی دیگر به جای آنها امتحان دهد که این تبلیغات به همراه تقلب معروف شده بود و منبع درآمدی نیز برای خیلی ها بود.

متاسفانه هیچ روشی را نمی توان پیدا کرد که تضمین کند در ازمون انلاین صد در صد تقلب رخ نخواهد داد ، دانشجو یا دانش آموز به کتاب دسترسی دارد ، می تواند در فضای مجازی با همکلاسی ها و دوستان خود گروه تشکیل دهد و سوالات را باهم پاسخ دهند و یا اینکه چند نفری دورهم باشند و با تقلب به سوالات جواب دهند ، اما چند راهکار وجود دارد که می توان میزان تقلب در ازمون انلاین را کاهش داد :

شما عزیزان میتوانید هرگونه سوال و ابهام خود را در مورد تقلب در ازمون انلاین از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

امکان نمایش یک سوال برای کاهش تقلب در ازمون انلاین

سیستم برگزاری ازمون انلاین باید به صورتی تنظیم شود که دانش آموز در هر لحظه فقط بتواند یک سوال را مشاهده کند. اگر تمام سوالات را در یک برگه وارد سایت آزمون کنید ، طبیعی است که تقلب کردن خیلی راحت می شود و دانش آموزان یا دانشجویان به سادگی می توانند سوالات را بین خود تقسیم بندی کنند و در سریع ترین زمان نیز با تقلب کردن ، همگی نمره بالا بگیرند.

برنگشتن به سوال قبلی برای تقلب در ازمون انلاین

سایتی که آزمون در آن برگزار می شود ، باید به صورتی تنظیم شود که امکان پاسخگویی به یک سوال وجود داشته باشد و دانشجو نتواند به سوال قبلی یا بعدی برود. اگر سیستم به این صورت تنظیم شود ، دانشجو یا دانش آموز ملزم می شود که سریع به سوال پاسخ دهد تا زمان آزمون نیز هدر نرود. از طرفی این موضوع را هم می داند که اگر سوال را جواب ندهد و وقت تلفی کند ، فرصت بازگشت به آن را ندارد.

محدودیت زمانی ازمون انلاین برای کاهش تقلب

برای پاسخ دادن به هر سوال با توجه به ضریب سختی آن زمانی تعیین شود و دانشجو باید در آن زمان به سوال پاسخ دهد. در واقع علاوه بر اینکه برای کل آزمون زمان در نظر گرفته می شود ، برای هر سوال نیز یک زمان مشخص تعیین شود.

محدودیت در تعداد دفعات شرکت در آزمون

تنظیمات آزمون آنلاین باید به صورتی باشد که هر دانشجو با توجه به اطلاعاتی که در فرم آزمون درج می کند ، فقط یکبار فرصت شرکت در آزمون داشته باشد و اگر پس از ذخیره آزمون برای بار دوم وارد سایت شود ، به او اجازه داده نخواهد شد. با این روش نیز تقلب در آزمون آنلاین کمتر می شود زیرا دانشجو پس از اینکه جواب درست سوالات را بداند ، نمی تواند دوباره وارد سایت شود.

طراحی سوالات متفاوت

بهترین راه برای کاهش تقلب در آزمون آنلاین ، طراحی سوالات متفاوت برای هر دانش آموز یا دانشجو است. البته طراحی سوالات متفاوت برای هر دانشجو زمان زیادی را از استاد می گیرد ، شما فرض کنید برای حداقل 30 دانشجو که امتحان هر کدام شامل 20 سوال باشد ، چقدر زمان لازم دارد. این روش برای مقاطع تحصیلات تکمیلی و تعداد دانشجویان کمتر موثرتر است.

تا حد امکان سعی کنید که کمی در طراحی سوالات خلاقانه تر عمل کنید با طراحی سوالاتی که امکان پیدا کردن آن به راحتی از کتاب ، اینترنت و جزوات برای دانشجو فراهم است ، فرصت تقلب بیشتر می شود.

تغییر ترتیب سوالات برای کاهش تقلب در ازمون انلاین

اگر فرصت کافی برای طراحی سوالات متفاوت ندارید ، می توانید ترتیب سوالات آزمون را برای هر دانش آموز تغییر دهید. با بر هم زدن ترتیب سوالات آزمون ، دانش آموزان فرصت هماهنگی برای تقلب کردن ندارند زیرا زمان امتحان از دست می رود.

تغییر گزینه های پاسخ

اگر آزمون به صورت تستی و چند گزینه ای است ، علاوه بر اینکه می توانید چینش سوالات را تغییر دهید ، در گزینه ها نیز تغییرات ایجاد کنید. پاسخ درست را برای آزمون هر دانشجو در گزینه های مختلف قرار دهید که میزان تقلب را کاهش می دهد.

با وجود آنکه راهکارهای زیادی برای کاهش تقلب در ازمون انلاین وجود دارد ، اما همچنان عده ای از دانش آموزان و دانشجویان هستند که با تقلب کردن ، به راحتی از این موانع گذر می کنند. دانشجویان و دانش آموزانی که به امید تقلب کردن در طول ترم هیچ مطالعه ای ندارید ، در نظر داشته باشید که شرایط غیر حضوری شدن مدارس و دانشگاه ها موقت است و ممکن است تا پایان ترم ، دوباره به حالت حضوری برگردیم و امتحانات حضوری شوند. پس حتما در طول ترم مطالعه داشته باشید تا در آخر ترم به تقلب کردن متوسل نشوید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر