از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییر رشته از مهندسی پزشکی به فیزیوتراپی 📞 شرایط و راهنمای از مهندسی پزشکی به فیزیوتراپی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تغییر رشته‌ از مهندسی پزشکی به فیزیوتراپی

شرایط تغییر رشته از مهندسی پزشکی به فیزیوتراپی برای بسیاری از علاقه مندان به رشته‌ فیزیوتراپی که وارد رشته‌ مهندسی پزشکی شده‌ اند ، سوال می باشد. رشته‌ های مهندسی پزشکی از رشته‌ های زیرمجموعه گروه آزمایشی ریاضی می باشد که البته به صورت بدون کنکور در دانشگاه آزاد نیز برای تمامی علاقه مندان ارائه می گردد. در حالی که رشته‌ فیزیوتراپی از رشته‌ های زیرگروه تجربی است و دارای ظرفیت بسیار محدودی می باشد. اگر شما دانشجوی رشته‌ مهندسی پزشکی هستید و تمایل دارید به رشته‌ فیزیوتراپی تغییر رشته‌ دهید ، در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی پزشکی به فیزیوتراپی آشنا شوید.

برای اطلاع از شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی پزشکی به فیزیوتراپی و پرسیدن سوالات خود در این خصوص ، با مشاوران مجرب پاسخ با ما در ارتباط باشید و راهنمایی های لازم را با ورود به رشته‌ مورد علاقه تان دریافت کنید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا تغییر رشته از مهندسی پزشکی به فیزیوتراپی امکان پذیر است ؟

رشته‌ فیزیوتراپی از رشته‌ های پرطرفدار در میان داوطلبان کنکور سراسری تجربی می باشد که علاقه مندان بسیاری تمایل دارند در این رشته‌ وارد دانشگاه شده‌ و ادامه تحصیل دهند. رشته‌ فیزیوتراپی از رشته‌ های کارشناسی زیرگروه یک کنکور تجربی می باشد که در مقطع کارشناسی و در یک دوره چهارساله ارائه می شود. این رشته‌ فقط در دوره روزانه دانشگاه های دولتی و دانشگاه های پردیس خودگردان ارائه می شود و ظرفیت آن بسیار محدود است.

در مقابل رشته‌ مهندسی پزشکی از رشته‌ های ارائه شده‌ در زیر گروه آزمایشی ریاضی است که البته به صورت بدون کنکور نیز در دانشگاه های آزاد ارائه می گردد. بدون کنکور ارائه شدن این رشته‌ در دانشگاه آزاد به این معنی است که حتی داوطلبان با دیپلم تجربی نیز می توانند وارد این رشته‌ شده‌ و ادامه تحصیل بدهند.

احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته از میکروبیولوژی به پزشکی 📞 شرایط تغییر رشته از میکروبیولوژی به پزشکی

اگر شما در دانشگاه دولتی و در دوره روزانه در حال تحصیل در رشته‌ مهندسی پزشکی هستید و رشته‌ فیزیوتراپی نیز در دانشگاه شما ارائه می شود ، می توانید درخواست خود را مطرح کنید ولی احتمالا با درخواستتان موافقت نخواهد شد. چراکه این دو رشته‌ در دو زیرگروه متفاوت ارائه می شوند و دارای دروس و سرفصل های مجزایی هستند. بنابراین امکان ورود به رشته‌ فیزیوتراپی از رشته‌ مهندسی پزشکی تحت شرایط خاصی انجام می شود.

مرتبط بخوانید : رشته فیزیوتراپی بدون کنکور

از چه طریقی می توان از مهندسی پزشکی وارد رشته‌ فیزیوتراپی شد ؟

اگر دانشجوی رشته‌ مهندسی پزشکی هستید و یا در این رشته‌ فارغ التحصیل شده‌ اید ، برای ورود به رشته‌ فیزیوتراپی می توانید از طریق شرکت در کنکور سراسری اقدام نمایید. در نظر داشته باشید که در صورت فارغ التحصیل شدن نیازی به انصراف از دانشگاه محل تحصیل ندارید ، اما اگر دانشجوی مهندسی پزشکی مخصوصا در دوره روزانه می باشید باید از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهید تا بتوانید در کنکور سراسری تجربی شرکت کنید. ( لازم است اشاره کنیم که دانشجویان در حال تحصیل در رشته‌ مهندسی پزشکی دوره های غیر روزانه ، می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل ، در کنکور تجربی شرکت کنند و چنانچه در رشته‌ فیزیوتراپی قبول شدند برای ثبت نام در رشته‌ جدید ، از محل تحصیل خود انصراف دهند. )

پس از اینکه وضعیت رشته‌ مهندسی پزشکی که در آن در حال تحصیل هستید را مشخص کردید ، می توانید چه با داشتن مدرک تحصیلی دیپلم ریاضی و چه دیپلم تجربی ، در کنکور سراسری علوم تجربی شرکت کنید. فقط در نظر داشته باشید که ظرفیت رشته‌ فیزیوتراپی بسیار محدود است و فقط در دوره روزانه دانشگاه های سراسری ارائه می گردد. قبولی در رشته‌ فیزیوتراپی از طریق کنکور تجربی نیازمند این است که شما رتبه و نمره علمی مناسبی را کسب کنید.

مرتبط بخوانید : رتبه قبولی فیزیوتراپی دانشگاه آزاد

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی پزشکی به فیزیوتراپی

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی پزشکی به فیزیوتراپی کمی سخت است. برای ورود به رشته‌ فیزیوتراپی باید دارای شرایط زیر باشید :

  • شما باید در رشته‌ مهندسی پزشکی در دوره غیر روزانه تحصیل کرده‌ باشید. هر فرد مجاز می باشد در طول دوران تحصیل خود ، فقط یکبار در مقطع کارشناسی در دوره روزانه تحصیل کند. بنابراین اگر شما مهندسی پزشکی را در دوره روزانه تحصیل کرده‌ اید و رشته‌ فیزیوتراپی دانشگاه آزاد و غیر آزاد نیز فقط در دوره روزانه ارائه می شود ، مجاز به تحصیل در این رشته‌ نخواهید بود.
  • داشتن مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم و یا جدید یا مدرک پیش دانشگاهی همراه با دیپلم سالی واحدی و یا مدرک کاردانی جهت شرکت در کنکور سراسری تجربی الزامی است.
احتمالا این را هم بپسندید  لیسانس به پزشکی دانشگاه ازاد - راهنمای ادامه تحصیل پزشکی آزاد

لازم است اشاره کنیم که رشته‌ فیزیوتراپی در دوره پردیس خودگردان دانشگاه های سراسری نیز ارائه می شود. این دانشگاه ها دارای شهریه نسبتا زیادی هستند که بهتر است قبل از اقدام به انتخاب رشته‌ از شهریه آن ها مطلع گردید.

برای دریافت برنامه ریزی مطالعاتی مناسب ، دقیق و آگاهانه برای قبولی در رشته‌ فیزیوتراپی با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید. 

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

سوالات متداول

  • آیا تغییر رشته از مهندسی پزشکی به فیزیوتراپی امکان پذیر می باشد ؟

مطابق آنچه که در متن مقاله توضیح دادیم امکان تغییر رشته‌ از مهندسی پزشکی به فیزیوتراپی در طول تحصیل وجود ندارد.

  • از چه طریقی می توان از رشته‌ مهندسی پزشکی وارد رشته‌ فیزیوتراپی شد ؟

اگر در حال تحصیل در رشته‌ مهندسی پزشکی می باشید و یا فارغ التحصیل شده‌ اید ، برای ورود به رشته‌ فیزیوتراپی می توانید مجدد در کنکور سراسری تجربی شرکت کنید.

  • رشته‌ فیزیوتراپی در کدام دانشگاه ها ارائه می شود ؟

دانشگاه های ارائه دهنده‌ رشته‌ فیزیوتراپی محدود هستند ، این رشته‌ فقط در دوره روزانه دانشگاه های سراسری و برخی دانشگاه های پردیس خودگردان ارائه می شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تغییر رشته از شیمی به پزشکی

تغییر رشته از شیمی به پزشکی 📞 شرایط و راهنمای تغییر رشته

آیا تغییر رشته از شیمی به پزشکی امکان پذیر است ؟ شرایط تغییر رشته‌‌ از …

2 نظر

  1. سلام وقت بخیر سپاسگزارمیشم اگربه سوالم پاسخ بدید
    ایامیشودازرشته فیزیوتراپی واردرشته مهندسی پزشکی شد (دردانشگاه دولتی)

    • پاسخ با ما

      با سلام. با در خواست تغییر رشته در گروه های پزشکی به سختی موافقت می شود ولی بهتر است از طریق دانشگاه پیگیری کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر