از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییر رشته از تجربی به ریاضی 1402 📞 بررسی شرایط تغییر رشته از تجربی به ریاضی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تغییر رشته‌ از تجربی به ریاضی

تغییر رشته از تجربی به ریاضی از چالش هایی می باشد که برخی از دانش آموزان با آن مواجه هستند. امکان تغییر رشته‌ از تجربي به ریاضی در بازه زمانی قبل از امتحانات ، برای ورود دانش آموز از مقطع دهم تجربی به یازدهم ریاضی و مقطع یازدهم تجربی به دوازدهم ریاضی امکان پذیر می باشد. اگر دانش آموز رشته‌ تجربی هستید ولی تمایل دارید در رشته‌ ریاصی ادامه تحصیل دهید ؛ در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با شرایط تغییر رشته‌ از تجربي به ریاضی آشنا شویم.

برای دریافت راهنمایی در خصوص تغییر رشته‌ از تجربي به ریاضی ، با مشاوران مجرب پاسخ با ما در ارتباط باشید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا تغییر رشته‌ از تجربي به ریاضی امکان پذیر است ؟

متقاضیان برای تحصیل تخصصی تر از پایه دهم باید انتخاب رشته‌ کنند و در میان رشته‌ های نظری در یکی از رشته‌ های تجربی ، ریاضی و انسانی ادامه تحصیل دهند. بهتر است دانش آموزان در این مسیر راهنمایی ها و مشاوره های لازم را دریافت کنند تا در مسیر رشته‌ مورد علاقه خود و متناسب با توانمندی هایی که دارند قرار گیرند. اغلب دانش آموزان با نادیده‌ گرفتن‌ این موضوع ، وارد رشته‌ تجربی می شوند و پس از گذشت مدتی از تحصیل متوجه می شوند که علاقه مندی آن ها در زمینه ریاضی است و قصد تغییر رشته از تجربی به ریاضی دارند. امکان تغییر رشته‌ از تجربي به ریاضی برای دانش آموزان در حال تحصیل در دو مقطع دهم و یازدهم امکان پذیر می باشد.

در این رابطه بخوانید : دروس تغییر رشته‌ – دهم به یازدهم – یازدهم به دوازدهم

تغییر رشته‌ از تجربی به ریاضی – دهم به یازدهم

آموزش و پرورش شرایطی را برای متقاضیان فراهم کرده‌ است تا بتوانند از پایه دهم تجربی وارد پایه یازدهم ریاضی شوند. در ادامه می توانید مراحل تغییر رشته‌ از تجربي به ریاضی را در پایه دهم مطالعه کنید.

  • تصمیم گیری توسط دانش آموز و اولیا : پس از اینکه دانش آموز تصمیم خود را با مشورت خانواده قطعی کرد ، می تواند قبل از شروع امتحانات خرداد و یا شهریور ماه اقدام کند.
  • دریافت فرم تغییر رشته‌ در سامانه سناد دانش آموزی : فرم تغییر رشته‌ که به فرم الف مشهور است ، باید توسط دانش آموز تکمیل شود. سپس به مدیر و یا مشاور مدرسه تحویل داده‌ شود. در انتهای این فرم امضای اولیا نیز نیاز است.
  • تایید اداره آموزش و پرورش : پس از مدیر مدرسه ، آموزش و پرورش منطقه ، ناحیه و یا شهرستان محل تحصیل دانش آموز نیز باید با درخواست او موافقت کند و او را برای شرکت در امتحانات تغییر رشته‌ معرفی کند.
  • کسب نمره قبولی در امتحانات تغییر رشته‌ : متقاضی تغییر رشته از تجربی به ریاضی در پایه دهم ، باید در امتحانات دروس ریاضی 1 ، هندسه 1 ، فیزیک 1 و شیمی 1 شرکت کند و نمره قبولی را کسب نماید.
  • تطبیق دروس : دروس عمومی مشترک میان دو رشته‌ تجربی و ریاضی در پایه دهم ، برای دانش آموز تطبیق خورده‌ و معادل سازی می شود.

تغییر رشته از تجربی به ریاضی – یازدهم به دوزادهم

تغییر رشته‌ از تجربی به ریاضی

تغییر رشته‌ از پایه یازدهم تجربي به پایه دوازدهم ریاضی نیز مشابه با پایه دهم می باشد. متقاضی باید در قدم اول فرم تغییر رشته‌ دانش آموز را از طریق سامانه سناد در دو برگه پرینت گرفته‌ و تکمیل کند. متقاضی باید درخواست خود را تا دو هفته قبل از شروع امتحانات خرداد و یا شهریور تکمیل کند.

احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته از تجربی به انسانی 📞 بررسی شرایط تغییر رشته از تجربی به انسانی

پس از موافقت مدیر مدرسه و آموزش و پرورش منطقه محل تحصیل دانش آموز ، او برای شرکت در امتحانات تغییر رشته‌ معرفی می گردد. امتحانات تغییر رشته‌ از یازدهم تجربی به دوازدهم ریاضی از دروس حسابان 1 ، هندسه 2 ، فیزیک 2 و شیمی 2 می باشد. متقاضی برای ورود به پایه دوازدهم رشته‌ ریاضی باید در امتحانات نمره قبولی کسب کند. این امتحانات همزمان با امتحانات نوبت دوم در خرداد و یا شهریور ماه برگزار می شود.

لازم است اشاره کنیم که امکان تطبیق دروس برای دروس مشترک میان دو رشته‌ ریاضی و تجربی وجود دارد. ولی لازم است دانش آموز در امتحانات دروس باقی مانده‌ در امتحانات دی ماه و یا دوره تابستان شرکت کند.

در این رابطه بخوانید : تغییر رشته‌ از تجربی به کامپیوتر

تغییر رشته‌ به ریاضی در دانشگاه

اگر با درخواست شما برای تغییر رشته‌ موافقت نشده است ، شما می توانید برای ورود به دانشکاه در رشته‌ های ریاضی تحصیل کنید. با دیپلم تجربی ، امکان شرکت در کنکور ریاضی برای شما فراهم است و در صورت کسب رتبه مناسب ، مجاز به قبولی در رشته‌ مورد علاقه تان هستید. علاوه بر ثبت نام کنکور ، شما مجاز هستید به شیوه بدون کنکور هم ثبت نام بدون کنکور رشته‌ های ریاضی را انجام دهید.

سوالات متداول

  • آیا تغییر رشته‌ از تجربي به ریاضی امکان پذیر می باشد ؟

بله ، دانش آموزان در حال تحصیل در رشته‌ تجربي می توانند با تغییر رشته‌ وارد رشته‌ ریاضی شوند.

  • شرایط تغییر رشته‌ از تجربي به ریاضی در پایه دهم چه می باشد ؟
احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته از تجربی به انسانی 📞 بررسی شرایط تغییر رشته از تجربی به انسانی

شرایط تغییر رشته‌ از تجربي به ریاضی در پایه دهم را به طور کامل در متن مقاله فوق بررسی کردیم.

  • دانش آموزانی که قصد تغییر رشته‌ از تجربي به ریاضی را در پایه یازدهم دارند ، در امتحانات کدام دروس باید شرکت کنند ؟

امتحانات تغییر رشته‌ از تجربي به ریاضی برای دروس حسابان 1 ، هندسه 2 ، فیزیک 2 و شیمی 2 می باشد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

3 نظر

  1. با سلام کسی که دیپلم تجربی گرفته و قصد شرکت در کنکور ریاضی را داره باید چه درسهایی را علاوه بر دروس تجربی بخونه با تشکر

    • پاسخ با ما

      با سلام. پیشنهاد می شود با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل تری راهنمایی کنند.

  2. برای تغییر رشته دهم از تجربی به ریاضی در درس های مشترک مثل ریاضی، فیزیک، شیمی باید دوباره امتحان داد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر