از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش 1401 – شرایط و مهلت تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش

 

گاهی ممکن است کارکنان آموزش و پرورش به دلایل مختلفی تقاضای تغییر دوره داشته باشند و بخواهند از دوره تحصیلی فعلی به دوره تحصیلی بالاتر یا پایین تر انتقال یابند. تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش امکان پذیر است اما این تعییر نباید باعث ایجاد اختلال در میزان نیروی مورد نیاز دوره تحصیلی مبدا و یا باعث ایجاد نیروی مازاد در دوره تحصیلی مقصد شود. تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش اصول مهم و اساسی دارد که در ادامه این مطلب به طور کامل شرح می دهیم.

برای رفع ابهام و پرسیدن سوالات خود در خصوص شرایط تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش ، با مشاوران ما تماس بگیرید تا به طور کامل راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

شرایط تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش 1401

منظور از تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش ، انتقال از یک دوره تحصیلی به یک دوره تحصیلی بالاتر یا پایین تر است که البته امکان این تغییر برای تمام کارکنان متقاضی فراهم نیست و باید دارای شرایطی باشند. با درخواست تغییر دوره کارکنان در صورتی موافقت می شود که در دوره مبدا کمبود نیرو وجود نداشته باشد و از طرفی این انتقالی باعث نیروی مازاد در دوره مقصد نشود.

همچنین عدم مغایرت با طرح طبقه بندی مشاغل معلمان و کسب 60 درصد نمره مصاحبه و 70 درصد امتیاز مدارک ، مستندات و مهارت های اداری ، از شرایط مهم تغيیر دوره کارکنان آموزش و پرورش می باشند.

سایر شرایط تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش به شرح زیر است :

  • تغییر دوره و سمت فقط برای کارکنان رسمی ثابت و پیمانی مجاز است و کارکنانی که در استخدام آموزشی یا قراردادی قرار دارند ، مجاز به تغییر دوره نیستند.
  • برای تغيیر دوره کارکنان آموزش و پرورش نیاز به حداقل مدرک لیسانس و بالاتر می باشد.
  • تغییر دوره کلیه نیروهای خدماتی به اداری و آموزشی فقط به شرط کسب امتیازات لازم در مصاحبه حضوری و تایید کمیته بررسی صلاحیت های حرفه ای ، امکان پذیر است.
  • کارکنانی که در سمت و مقطع خاصی دارای تعهد خدمت هستند ، تا زمانی که تعهد خدمت آنها به پایان نرسد نمی توانند درخواست تغییر دوره داشته باشند.
  • کارکنانی که در سال های قبل مشمول تغییر سمت بوده اند و یا از این پس ، حکم تغییر سمت آنها صادر شده است ، تا 3 سال آتی مجاز نیستند که تقاضای تغییر سمت داشته باشند.
  • کارکنانی که در سال های قبل مشمول تغییر سمت شده اند و از این پس با درخواست آنها موافقت شده است ، تا 3 سال آینده مجاز به شرکت در فرایند نقل و انتقالات و انتصاب اداری آموزشی مثل مدیر یا معاون نیستند.
  • کارکنانی که به طور همزمان درخواست تغییر سمت و درخواست انتقالی دارند و با هر دو درخواست آنها موافقت می شود ، باید از یک درخواست خود انصراف دهند و در غیر این صورت به تشخیص سازمان ، یکی از درخواست های آنها لغو می شود.
  • کارکنان دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر در رشته تریت بدنی ، می توانند برای تغییر سمت به دبیر یا آموزگار درس تربیت بدنی ، درخواست دهند.
  • کارکنان دارای مدرک تحصیلی در رشته های علوم تجربی ، دینی ، عربی ، مطالعات اجتماعی و حرفه و فن ، فقط می توانند برابر با شیوه نامه وزارت متبوع تا دوره تحصیلی اول متوسطه تغییر سمت و دوره دهند.
  • برای تغيیر دوره کارکنان آموزش و پرورش نیاز به گواهی نامه فارغ التحصیلی می باشد.
  • تغییر دوره با در نظر گرفتن نیاز و عدم نیاز انجام می گیرد و اشتعال در رشته و دوره تحصیلی مورد تقاضا ، مشروط به عدم نیاز در دوره اولیه و نیاز در دوره تحصیلی جدید می باشد.
  • کارکنانی که در سال گذشته تغییر دوره داده اند ، تا 5 سال آینده اجازه تغییر دوره یا انتقالی ندارند.
  • کارکنانی که در طول خدمت از سمت خدماتی به سمت اداری – مالی یا شغل های غیر از طبقه بندی ، تغییر شغل یا دوره دهند ، سابقه تجربی آنها در ارتقاء رتبه بندی لحاظ می گردد.

مرتبط بخوانید : تاثیر مدرک تحصیلی در رتبه بندی معلمان

شرایط تغیير دوره کارکنان آموزش و پرورش برای دارندگان مدرک کاردانی

کارکنانی از آموزش و پرورش که مدرک کاردانی دارند فقط در شرایط زیر می توانند تغییر دوره دهند :

  • افرادی که مدرک فوق دیپلم رشته آموزش ابتدایی با گرایش های علوم تربیتی دارند ، می توانند به سمت آموزگاری تغییر دوره دهند.
  • افرادی که مدرک فوق دیپلم رشته های فنی را دارند می توانند به سمت استادکاری تغییر دوره دهند.
احتمالا این را هم بپسندید  هزینه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 📞 راهنمای پرداخت هزینه

شرایط تغییر دوره نیروهای پرورشی ، مشاوره و تربیت بدنی

تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش

 

شرایط تغییر دوره نیروهای پرورشی ، مشاوره و تربیت بدنی به این صورت است که کارکنان باید در مصاحبه تخصصی اداره مشاوره ، امور تربیتی و تربیت بدنی اداره کل کشور ، پذیرفته شوند. زمان مصاحبه به این دسته از کارکنان اعلام می شود ضمن این که پس از موافقت نهایی از آموزشی به پرورشی ، تاییدیه گزینش نیز الزامی می باشد.

مرتبط بخوانید : آیا معلم ابتدایی میتواند معلم دبیرستان شود

مهلت ثبت درخواست تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش 1401

برای ثبت درخواست تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش مهلتی در نظر گرفته می شود که متقاضیان فقط در این مهلت امکان ثبت درخواست دارند. بدیهی است که پس از پایان مهلت ، به مدارک ارسال شده ترتیب اثر داده نمی شود و فرایند تغییر سمت کارکنانی که از مهلت امسال جا مانده اند ، در سال آینده قابل بررسی خواهد بود.

سوالات متداول

  • برای تغیير دوره کارکنان آموزش و پرورش نیاز به چه مدرکی می باشد ؟

برای تغییر دوره کارکنان آموزش و پرورش نیاز به حداقل مدرک لیسانس و بالاتر می باشد.

  • آیا کارکنان آموزش و پرورش دارای مدرک فوق دیپلم مجاز به تغیير دوره نیستند ؟

کارکنان آموزش و پرورش دارای مدرک کاردانی فقط در شرایط خاص امکان تغیير دوره دارند که در این مطلب توضیح داده ایم.

  • کارکنان آموزش و پرورش که سال قبل تغییر دوره داده اند ، آیا می توانند امسال نیز تغییر دوره دهند ؟

کارکنانی که در سال گذشته تغییر دوره داده اند ، تا 5 سال آینده اجازه تغییر دوره یا انتقالی ندارند.

احتمالا این را هم بپسندید  مدارک لازم برای مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 ✨ لیست کامل مدارک

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ویرایش اطلاعات آزمون استخدامی آموزش و پرورش

ویرایش اطلاعات آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 ✨ زمان و راهنما

داوطلبانی که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ثبت نام کرده اند ، می توانند …

2 نظر

  1. چگونه باید درخواست تغییر دوره داد مهلت زمانی آن کی می‌باشد ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر