از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شرایط بازنشستگی پیش از موعد آموزش و پرورش 📞 پاسخ با ما

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شرایط بازنشستگی پیش از موعد آموزش و پرورش

شیوه نامه شرایط بازنشستگی پیش از موعد آموزش و پرورش از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان ها به مناطق ابلاغ شده‌ است که در ادامه به بررسی جزئیات این شیوه نامه میپردازیم. اگر سوالی داشتید در بخش نظرات بپرسید و یا برای اطلاع از جزئیات بیشتر ، با کارشناسان ارشد مرکز مشاوره تلفنی پاسخ با ما تماس بگیرید.

با توجه به تغییرات قانون بازنشستگی پیش از موعد آموزش و پرورش ، شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آخرین اخبار و بخشنامه جدید قانون بازنشستگی پیش از موعد آموزش و پرورش ، با مشاوران ما در تماس باشید. کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند لطفا بخاطر داشته باشید که تماس صرفا از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد و صفر امکانپذیر است .

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

شرایط بازنشستگی پیش از موعد آموزش و پرورش قبل از سال 94

تا پیش از شهریور ماه سال 94 ، شرایط بازنشستگی برای کارمندان خانم و آقا وزارت آموزش و پرورش آسان تر بود. در آن زمان کارمندان آقا به شرط داشتن 25 سال سابقه خدمت و کارمندان خانم با داشتن 20 سال سابقه خدمت ، می توانستند از قانون بازنشستگی پیش از موعد بدون سنوات ارفاقی استفاده کنند مثلا اگر کارمند خانمی 22 سال سنوات خدمتی داشت می توانست با 22 سال و 22 روز بازنشسته شود.

اما مهلت استفاده از این قانون در سال 94 به پایان رسید ، زیرا بسیاری از کارمندان مخصوصا معلمان ابتدایی در آن سال ها با داشتن شرایطی که گفته شد ، خود را بازنشسته کردند و وزارت آموزش و پرورش با کمبود نیرو مواجه شد و از طرفی هزینه استخدام نیروی جدید برای هر یک نفر حداقل 10 میلیون تومان است ، برگزاری آزمون ، مصاحبه ، دوره یکساله مهارت آموزشی و … هزینه هایی را برای آموزش و پرورش در پی دارد که همین موارد باعث شد که قانون بازنشستگی پیش از موعد تغییر یابد.

شرایط بازنشستگی پیش از موعد آموزش و پرورش کارمندان خانم

کارمندان وزارت آموزش و پرورش در شرایط بازنشستگی عادی با داشتن 30 سال سابقه خدمت قابل قبول و بیشتر ، می توانند بازنشسته شوند. بازنشستگی فرهنگیانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر هستند و کمتر از 35 سال سابقه خدمت دارند ، تنها در صورت ارائه درخواست کتبی میسر خواهد بود و اگر درخواست ندهند ، می توانند تا 35 سال نیز خدمت کنند.

احتمالا این را هم بپسندید  سامانه فرم های الکترونیکی 📞 فرم های الکترونیکی آموزش و پرورش خراسان جنوبی

سن بازنشستگی افراد با توجه به مدرک تحصیلی که دارند ، متفاوت است. به گفته مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش ، در سال گذشته بیش از 30 هزار نفر و امسال نیز حدود 40 هزار نفر از آموزش و پرورش بازنشسته شدند و پیش بینی می شود که در سال های آینده ، میزان بازنشستگی آموزش و پرورش روند صعودی داشته باشد.

مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در ادامه صحبت های خود اضافه کرده‌ است که طبق قانون بازنشستگی پیش از موعد ، فرهنگیان خانم و اقا با داشتن شرایط خاص می توانند پیش از سن بازنشستگی ، بازنشسته شوند. در این قانون ، کارمندان خانم با داشتن حداقل 25 سال سابقه کار مجازند پیش از موعد بازنشسته شوند که البته تحت شرایط خاصی انجام می گیرد.

شرایط بازنشستگی پیش از موعد آموزش و پرورش کارمندان آقا

قانون بازنشستگی پیش از موعد آموزش و پرورش فقط برای کارمندان خانم صدق می کند و برای آقایان شرط سنی وجود دارد ، در واقع فقط کارکنان زن از شرایط سنی معاف هستند ولی آقایانی که حداقل 25 سال سابقه خدمت دارند و می خواهند پیش از موعد بازنشسته شوند ، حداقل باید 60 سال سن داشته باشند.

بازنشستگی اجباری آموزش و پرورش

مشمولین بازنشستگی اجباری وزارت آموزش و پرورش ، فرهنگیان با شرایط زیر هستند :

  • کارمندان آموزش و پرورش با حداقل 25 سال سنوات خدمت و 65 سال سن در مشاغل غیر تخصصی
  • کارمندان آموزش و پرورش با مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر و با سنوات خدمت 35 سال
  • کارمندان آموزش و پرورش با 30 سال سابقه خدمت و 60 سال سن با مدرک تحصیلی کارشناسی و پایین تر
  • کارمندان آموزش و پرورش با 35 سال سابقه خدمت و 65 سال سن با مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر

شرایط استمرار خدمت در آموزش و پرورش

استمرار خدمت کارمندان آموزش و پرورش شامل مدیران ، معاونان و معلمان مورد نیاز مدارس که به سن بازنشستگی رسیده‌ اند ، در صورت نیاز منطقه و یا تکمیل ساعت موظف و همچنین وجود نیروی مازاد در منطقه مبدا ، انتقال به سایر مناطق دیگر در صورت درخواست فرد فرهنگی ، بلامانع است.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته های مورد تایید برای ادامه تحصیل معلمان کدامند ؟ 📞 لیست رشته ها

بنابراین معلمان ، مدیران و معاونانی که به زودی حکم بازنشستگی آنها صادر می شود ، در صورت داشتن توانمندی های لازم برای کار و تدریس می توانند با فعالیت در همان منطقه آموزشی خود یا انتقال به مناطق دیگر ، استمرار خدمت داشته باشند اما در صورت عدم نیاز منطقه مبدا و مناطق دیگر ، ابلاغ بازنشستگی برای فرد فرهگی صادر می شود.

سوالات شما

  • شرایط بازنشستگی پیش از موعد آموزش و پرورش کارمندان خانم چگونه است؟

کارمندان وزارت آموزش و پرورش در شرایط بازنشستگی عادی با داشتن 30 سال سابقه خدمت قابل قبول و بیشتر ، می توانند بازنشسته شوند.

  • استمرار خدمت در آموزش و پرورش با چه شرایطی امکان پذیر است؟

استمرار خدمت کارمندان آموزش و پرورش شامل مدیران ، معاونان و معلمان مورد نیاز مدارس که به سن بازنشستگی رسیده‌ اند ، در صورت نیاز منطقه و یا تکمیل ساعت موظف و همچنین وجود نیروی مازاد در منطقه مبدا ، انتقال به سایر مناطق دیگر در صورت درخواست فرد فرهنگی ، بدون مشکل است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

10 نظر

  1. سلام من ۱۵ سال سنوابت دارم ۴۰ سال سن دادم میخوام از بازنشستگی پیش از موعد زنان شاغل دارای سه فرزند استفاده کنم چطور ممکن میشه از طرفی بیمار و توان کار کردن ندارم و حضانت و سرپرستی دو تا فرزند با منه فرزند سوم شیر خواره من اصلا حالش ندارم تا ظهر از جام بلند شم صبح ها کلا بی حال هستم مدام سر درد چشم درد دارم توان اجاره کردن خانه را ندارم نمیدونم چکار کنم کمکم کنید

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا برای راهنمایی در خصوص سوالات خود تماسی با مشاوران ما داشته باشید تا به صورت کامل راهنمایی شوید.

  2. ملیحه محسنی

    با سلام،
    در خرداد ۱۴۰۰ با ۲۵ سال سابقه کار در منطقه ۱ درخواست بازنشستگی داده ام.
    مدت ۳ سال از مرخصی استفاده کردم و با موافقت منطقه ۱ مبلغ را به بازنشستگی پرداخت کردم.
    در دی ماه ۱۴۰۹ منطقه ۱ ابلاغ داده است که با بازنشستگی موافقت نشده و نامه برای حل اختلاف ارسال شده است.
    اگر مشکل ورداخت سنوات است می توانم از آن صرفنظر کنم. لطفا راهنمایی بفرمایید چگونه می توانم بازنشسته شوم.

  3. با سلام حدود 22سال سابقه خدمت دارم و 40سال سن البته با احتساب 2سال تحصیل در تربیت معلم آیا امکانش هست با این سنوات بازنشسته بشم چون کلا تمایلی به آموزش و پرورش ندارم و از طرفی نمی خوام از مزایای سالهای خدمتم محروم بشم

  4. سلام خسته نباشید
    ۶۸سال سن دارم و ۱۸سال سابقه کار در اموزش و پرورش
    را دارم سرایدار هستم
    ایا با این شرایط میتوانم بازنشستگی پیش از موعد شوم
    با تشکر

  5. لطفا بازنشستگی پیش از موعد رویا بیست سال سابقه برای خانم های پنجاه سال به بالا که معلم ابتدایی هستند رواجرا کنید

  6. سلام ۲۱سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش دارم با احتساب دو سال تربیت معلم و ۳۹ سال سن
    میخام بازنشست بشم و از مزایا هم بهره مند بشم راهی هست ؟

    • سلام ۶۵ سال سن دارم و۲۴ سال خدمت ،می تونم تقاضا ی باز نشستگی کنم،خانم هستم
      ممنون

  7. سلام من 21سال سابقه خدمت دارم سنم 39میخوام باز نشسته شوم میشه راهنمایی کنید خانم فرهنگی هستم

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید با مشاوران اما تماس بگیرید تا راهنمای شما باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر