از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

بازار کار فوریت های پزشکی – فرصت های شغلی و میزان درآمد فوریت های پزشکی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

بازار کار فوریت های پزشکی

 

فوریت های پزشکی یکی از رشته های علوم پزشکی پر متقاضی کنکور سراسری تجربی است که در چند سال اخیر برای داوطلبان خانم نیز ارائه می شود. بازار کار رشته فوریت های پزشکی همچون سایر شاخه های پزشکی در وضعیت مساعدی قرار دارد و فارغ التحصیلان این رشته با توجه به مدرک تحصیلی خود ، وارد کار می شوند. در ادامه این مطلب راهنمای کاملی از آینده شغلی و میزان درآمد شغل فوریت های پزشکی ارائه خواهد شد.

شما داوطلبان عزیز می توانید برای راهنمایی در خصوص بازار کار فوریت های پزشکی با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

وضعیت بازار کار رشته فوریت های پزشکی

رشته فوریت های پزشکی برای خانم ها و آقایان در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شود که با نام فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی نیز در دفترچه راهنمای ثبت نام قید شده است.

از وظایف متخصصان فوریت های پزشکی می توان به امداد رسانی به بیماران و افراد بدحال اشاره کرد و به عبارتی ،  تکنسین فوریت پزشکی شخصی است که آموزش های لازم را برای امداد رسانی دیده است و در اورژانس یا آمبولانس به ارائه خدمت مشغول است.

در این رابطه بخوانید : رشته فوریت های پزشکی بدون کنکور

بنابراین محیط کاری تکنسین یا کارشناس فوریت های پزشکی در اورژانس و آمبولانس است و امداد رسانی سریع و ارائه خدمات درمانی اولیه پزشکی به بیماران و افراد بدحال ، از مهم ترین وظایف آنهاست.

تکنسین فوریت های پزشکی به صورت تیمی کار می کند و با توجه به اینکه اورژانس ها به صورت شبانه روزی و همه روزه فعالیت دارند ، کار تکنسین فوریت پزشکی به صورت شیفتی است که شب ها و روزهای تعطیل را نیز شامل می شود.

کارشناس فوریت های پزشکی با توجه به شغلی که دارد ، باید از توان بدنی و آمادگی جسمانی بالایی برخوردار باشد و باید از نظر روحیات نیز آمادگی مواجه شدن با افراد مختلف آسیب دیده که آسیب هایی مثل سوختگی ، شکستگی و … دارند ، داشته باشد.

رشته فوریت های پزشکی در حال حاضر بازار کار مناسبی را پیش روی فارغ التحصیلان خود قرار داده است مخصوصا برای آقایان. زیرا این رشته از آقایان بیشتر پذیرش می کند ولی در کنکور دو سال اخیر ، از میان داوطلبان خانم نیز پذیرش انجام می دهد.

وظایف متخصص فوریت های پزشکی

  • برقراری ارتباط با مرکز اورژانس و پزشک و دریافت راهنمایی
  • تزریقات به بیمار در صورت لزوم
  • پانسمان کردن اعضای شکسته شده یا آسیب دیده
  • استفاده از روش ها و تجهیزات پیشرفته برای رفع مشکلات حاد بیمار مثل تنگی نفس ، ایست قلبی و …
  • انجام جراحی های اولیه مثل قرار دادن لوله تنفس
  • استفاده از دارو برای بیمار در صورت لزوم
  • کنترل علائم حیاتی بیمار مثل فشار خون ، نبض ، تنفس و …
  • کنترل سطح هوشیاری بیمار
  • حضور مداوم در کنار بیمار در آمبولانس
  • تهیه گزارش از وضعیت بیمار و ارائه به پزشک
  • معاینه و ارزیابی بیماران و افراد آسیب دیده

مرتبط ببینید : فوریت های پزشکی برای خانم ها

نحوه ورود به شغل تکنسین فوریت های پزشکی

اگر علاقه‌ مندید وارد رشته فوریت های پزشکی شوید باید در کنکور سراسری تجربی شرکت کنید و رتبه مناسبی را نیز به دست آورید.‌ بنابراین قبولی در این رشته به صورت بدون کنکور امکان پذیر نیست و فقط دانشگاه های روزانه و پردیس خودگردان آن را ارائه می دهند.

مرتبط با فوریت های پزشکی : کاردانی فوریت های پزشکی  – ادامه تحصیل در رشته فوریت های پزشکی

رشته فوریت های پزشکی در مقاطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شود که ظرفیت پذیرش مقطع کاردانی بیشتر است بنابراین قبولی در مقطع کارشناسی به دلیل ظرفیت کمتر آن ، سخت تر از مقطع کاردانی است.‌ همچنین فرصت های شغلی پیش رو برای دارندگان مدرک کارشناسی فوریت های پزشکی بیشتر از دارندگان مدرک کاردانی است پس اگر در مقطع کاردانی این رشته قبول شدید ، توصیه می شود با شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ، برای دریافت مدرک لیسانس اقدام کنید تا با ارتقاء تحصیلات ، از نظر شغلی و درآمدی به وضعیت بهتری برسید.

فرصت های شغلی رشته فوریت های پزشکی

فارغ التحصیلان رشته فوریت های پزشکی می توانند در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اورژانس سراسر کشور مشغول به کار شوند. همچنین امکان اشتغال به کار در آمبولانس های خصوصی سراسر کشور نیز وجود دارد.

میزان درآمد تکنسین فوریت های پزشکی

از میزان دقیق درآمد تکنسین فوریت های پزشکی آمار دقیق در دسترس نیست زیرا میزان درآمد بستگی به محل اشتغال ، تجربه و تخصص ، مدرک تحصیلی و … دارد.

فارغ التحصیلان مشغول به کار در اورژانس و سازمان های دولتی ، مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق دریافت می کنند و میزان حقوق در بیمارستان ها و مراکز خصوصی متفاوت تر است.

بازار کار فوریت های پزشکی | سوالات متداول

  • وضعیت بازار کار رشته فوریت های پزشکی در حال حاضر به چه صورت است ؟

رشته فوریت های پزشکی مثل بسیاری از رشته های علوم پزشکی ، بازار کار مناسبی دارد.

  • آیا بازار کار فوریت های پزشکی برای خانم ها نیز مناسب است ؟

بله ، با توجه به نیاز اورژانس کشور به تکنسین های خانم در شغل فوریت های پزشکی ، این شغل برای خانم ها نیز فرصت های شغلی مناسبی فراهم می کند.

  • درآمد کارشناس فوریت های پزشکی چقدر است ؟

میزان درآمد کارشناس فوریت های پزشکی با توجه به عواملی همچون سابقه کاری ، مدرک تحصیلی ، محل اشتغال به کار و … تعیین می شود و ثابت نیست.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر