از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

استخدام آموزش و پرورش کودکان استثنایی 1401 🟢 شرکت در آزمون استخدامی کودکان استثنایی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

استخدام آموزش و پرورش کودکان استثنایی

 

آزمون استخدامی آموزش و پرورش هر ساله برای استخدام معلم در رشته های شغلی از جمله آموزگار ابتدایی ، آموزگار کودکان استثنایی و … برگزار می شود و متقاضیان با توجه به مدرک تحصیلی که ارائه می کنند ، می توانند یکی از رشته های شغلی را انتخاب کرده و در آزمون آن شرکت نمایند. مسئولیت ثبت نام و برگزاری این آزمون ، سازمان سنجش آموزش کشور است و دفترچه راهنما نیز در سایت این سازمان منتشر می شود تا داوطلبان با مطالعه آن ، از رشته های ارائه شده و ظرفیت های پذیرش مطلع گردند. در ادامه این مطلب می خواهیم جزئیات کامل استخدام آموزش و پرورش کودکان استثنایی را شرح دهیم. لطفا همراه ما باشید.

شرایط استخدام آموزش و پرورش کودکان استثنایی 1401

همانطور که در ابتدای مطلب نیز شرح داده شد ، آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای رشته های مختلف برگزار می شود و هر یک از داوطلبان با توجه به آخرین مدرک تحصیلی خود ، می توانند یکی از رشته ها را انتخاب کرده و در آزمون آن شرکت نمایند. یکی از رشته های شغلی مورد تقاضا در این ازمون ، رشته کودکان استنثایی است که افراد با داشتن یکی از مدارک تحصیلی زیر ، می توانند در آزمون این رشته شرکت نمایند :

  • روانشناسی به جز روانشناسی صنعتی (لیسانس ، فوق لیسانس)
  • روانشناسی تربیتی گرایش کودکان استثنایی (لیسانس ، فوق لیسانس)
  • علوم تربیتی (لیسانس ، فوق لیسانس)

قابل ذکر است که مدارک فوق برای رشته شغلی آموزگاری ابتدایی استثنایی مورد تایید می باشد و با مدرک کاردانی امکان ثبت نام وجود ندارد.

مرتبط بخوانید : رشته آموزش کودکان استثنایی – معرفی جامع و بازار کار آموزش کودکان استثنایی

راهنمای ثبت نام در آزمون استخدامی کودکان استثنایی 

برای ثبت نام در آزمون استخدامی کودکان استثنایی باید از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنید. اطلاعیه ثبت نام در این سامانه قرار داده می شود و داوطلبان در قدم اول باید هزینه آزمون را پرداخت کنند و سپس فرم آزمون در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد و داوطلب باید پیش از واریز هزینه و ثبت نام ، دفترچه راهنما را بررسی نماید تا از شرایط و ضوابط شرکت در آزمون و همچنین ظرفیت های پذیرش مطلع گردد ضمن اینکه داخل دفترچه راهنما درباره منابع آزمون نیز به طور کامل توضیح داده شده است.

شرایط سنی استخدام آموزش و پرورش کودکان استثنایی 1401

مهم ترین شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ، شرط سنی است و متقاضیان باید بر اساس آخرین مدرک تحصیلی خود ، شرط سنی را داشته باشند. برای مدرک لیسانس ، حداکثر سن 36 سال و برای مدرک فوق لیسانس حداکثر سن 40 سال مورد تایید است. البته شرط سنی آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای داوطلبان آقا که خدمت سربازی را گذرانده اند به میزان طول دوران سربازی آنها افزوده می شود همچنین داوطلبانی که متاهل هستند ، به ازای هر یک فرزند از یک سال افزایش شرط سنی بهره مند می شوند.

مرتبط بخوانید : رتبه لازم برای رشته آموزش کودکان استثنایی

جزئیات برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش

اخبار دقیقی در رابطه با زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1401 منتشر نشده است و فعلا مشخص نیست که آزمون در چه تاریخی برگزار خواهد شد اما منابع رسمی اعلام کرده اند که زمان ثبت نام آزمون احتمالا در اواخر سال 1401 خواهد بود و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش ، اقدامات لازم برای ثبت نام را انجام دهند.

احتمالا این را هم بپسندید  حداکثر سن استخدام آموزش و پرورش 1402 📞 حداکثر سن لازم استخدام

بعد از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش ، داوطلبان واجد شرایط و نمرات لازم برای مصاحبه دعوت می شوند که به صورت چند برابر ظرفیت می باشد. در این مرحله ، معاینات پزشکی نیز انجام می گیرد و دعوت شدگان از مراحل شنوایی سنجی ، بینایی سنجی ، سلامت اعصاب و روان و … عبور می کنند. در پایان نیز پذیرفته شدگان راهی دوره یک ساله مهارت آموزی می شوند تا پس از اتمام دوره و شرکت در آزمون پایانی ، به عنوان فرهنگی رسمی ، استخدام شوند.

سوالات شما

  • استخدام آموزش و پرورش کودکان استثنایی چه شرایطی دارد ؟

برای استخدام رسمی شدن در شغل آموزگاری کودکان استثنایی نیاز به شرکت در آزمون استخدامی می باشد.

  • برای استخدام آموزش و پرورش کودکان استثنایی چه مدرک تحصیلی نیاز است ؟

مدرک لیسانس و فوق لیسانس رشته های روانشناسی ، علوم تربیتی و … برای شغل آموزگاری کودکان استثنایی مورد تایید هستند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ویرایش اطلاعات آزمون استخدامی آموزش و پرورش

ویرایش اطلاعات آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 ✨ زمان و راهنما

داوطلبانی که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ثبت نام کرده اند ، می توانند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر