از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

استخدام آموزش و پرورش ایثارگران 📞 شرایط ویژه ایثارگران در آزمون استخدامی 1402

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

استخدام آموزش و پرورش ایثارگران

شرایط استخدام آموزش و پرورش ایثارگران با سایر داوطلبان متفاوت تر است و این دسته از داوطلبان از مزایایی همچون افزایش شرط سنی ، امتیاز در مصاحبه و … بهره مند می شوند. آزمون استخدامی آموزش و پرورش توسط سازمان سنجش برگزار می گردد و شیوه شرکت در این آزمون بدین صورت است که داوطلب باید مدرک تحصیلی مرتبط با شغل مورد تقاضای خود ارائه نماید و سپس اگر واجد شرط سنی و دیگر شرایط بود ، مجاز به ثبت نام و حضور در آزمون خواهد بود سپس با شرکت در مراحل مصاحبه ، عبور از معاینات پزشکی و گذراندن دوره مهارت آموزی ، در نهایت استخدام خواهد شد. در این مطلب می خواهیم جزئیات کامل استخدام آموزش و پرورش ایثارگران 1402 را مورد بررسی قرار دهیم. از شما دعوت می کنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

شرایط استخدام آموزش و پرورش ایثارگران 1402

آزمون استخدامی آموزش و پرورش به طور منظم هر ساله برگزار می شود و دارندگان حداقل مدرک فوق دیپلم می توانند در این آزمون شرکت نموده‌ و با گذر از مراحل مختلف آن ، در سازمان استخدام شوند. طبق اطلاع رسانی های منابع رسمی ، زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 در اسفندماه 1401 خواهد بود و زمان برگزاری نیز در تاریخ 8 اردیبهشت ماه می باشد.

داوطلبان در صورت کامل بودن مدارک خود می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش اقدام به ثبت نام نمایند. این آزمون متشکل از چند سهمیه می باشد که مهم ترین سهمیه ، ایثارگران و جانبازان می باشد.

مرتبط بخوانید : شرایط استخدام آموزش و پرورش

شرایط استخدامی آموزش و پرورش از سهمیه ایثارگران به شرح زیر می باشد :

  • سهمیه 5 درصد ایثارگران به فرزندان و همسر جانبازان کمتر از 25 درصد، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل سابقه 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه و آزادگان با کمتر از یک سال اسارت اختصاص داده‌ می شود و 5 درصد از کل ظرفیت پذیرش هر رشته‌ شغلی برای این دسته از داوطلبان می باشد.
  • سهمیه 25 درصد ایثارگران به همسر و فرزندان شهدا و آزادگان ، فرزندان و همسر جانبازان دارای 25 درصد نقص عضو و بالاتر ، همسر و فرزندان آزادگان دارای دوران اسارت یک سال به بالا و همچنین خواهران و برادران شهدا اختصاص داده‌ می شود. این دسته از داوطلبان از 25 درصد ظرفیت پذیرش رشته‌ های شغلی آزمون استخدامی آموزش و پرورش بهره مند هستند.
احتمالا این را هم بپسندید  استخدام آموزش و پرورش پیش دبستانی 📞 استخدامی آموزش و پرورش مربیان پیش دبستانی

نکات مهم 

استخدام آموزش و پرورش ایثارگران

اگر با توجه به شرایط فوق می توانید از یکی از سهمیه های ایثارگران 5 درصدی و 25 درصدی استفاده کنید ، لازم است نکات زیر را مد نظر قرار دهید :

  • دارندگان سهمیه ایثارگران 5 و 25 درصدی باید حداقل 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده‌ در سهمیه عادی را کسب کنند تا مجاز به استفاده از سهمیه خود شوند.
  • جانباران ، آزادگان ، فرزندان شهدا ، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر و همچنین فرزندان آزادگان با یک سال اسارت از شرط سنی آزمون استخدامی آموزش و پرورش معاف هستند.
  • داوطلبانی که سهمیه ایثارگران 5 و 25 درصدی دارند ، برای اعمال سهمیه خود در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید اطلاعات سهمیه شان را در سایت سجایا به ثبت برسانند.
  • سهمیه های ایثارگران 5 و 25 درصدی امکان انتقال سهمیه خود را به سایر داوطلبان ندارند.
  • سهمیه ایثارگران 25 درصد به طور جداگانه از سایر سهمیه ها داخل دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش درج شده‌ است و داوطلبانی که با توجه به رتبه اکتسابی خود امکان استفاده از سهمیه شان را دارند ، فقط مجازند از رشته‌ های شغلی مربوطه انتخاب نمایند.
  • اولویت پذیرش در میان داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران به ترتیب با جانبازان ، آزادگان ، فرزندان شاهد ، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر (براساس درصد جانبازی) و فرزندان آزادگان با یک سال اسارت یا بیشتر است.
  • در صورت عدم تکمیل ظرفیت پذیرش اختصاص داده‌ شده‌ به داوطلبان فوق ، ظرفیت به سایر داوطلبان به ترتیب اولویت همسر شهیدان ، همسر جانبازان 25 درصد و بالاتر ، همسر آزادگان با یک سال اسارت و بالاتر و در نهایت خواهر و برادر شهدا اختصاص داده‌ می شود.
  • داوطلبانی که بر اساس قوانین و مقررات بنیاد شهید و امور ایثارگران ، در اولویت بهره مندی از سهمیه های ایثارگران نباشند ، نمی توانند رشته‌ های شغلی اختصاص داده‌ شده‌ به این سهمیه ها را انتخاب کنند.

مرتبط بخوانید : سهمیه های آزمون استخدامی آموزش و پرورش

سوالات متداول

  • شرط سنی استخدام آموزش و پرورش برای سهمیه ایثارگران به چه صورت است ؟
احتمالا این را هم بپسندید  استخدام آموزش و پرورش رشته های فنی 1402 📞 شرایط ، منابع و نمونه سوالات

شرط سنی آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای برخی از داوطلبان سهمیه ایثارگران حذف است که در این مطلب توضیح داده‌ ایم.

  • آیا برای داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران در آزمون استخدامی ظرفیت ویژه ای اختصاص داده‌ شده‌ است ؟

بله ، 5 و 25 درصد از ظرفیت پذیرش رشته‌ ها در آزمون استخدامی به دارندگان سهمیه ایثارگران 5 و 25 درصدی اختصاص داده‌ می شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ویرایش اطلاعات آزمون استخدامی آموزش و پرورش

ویرایش اطلاعات آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 ✨ زمان و راهنما

داوطلبانی که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ثبت نام کرده اند ، می توانند …

9 نظر

  1. بهرام جباری

    سلام من نمیدانم باید چیکار کنم پدرم جانباز هستند چه جوری باید استخدامی را انجام دهیم

  2. سلام کسی ک سهمیه پنج درصد دارد آیا دو برابر ظرفیت است برا مصاحبه یا سه برابر؟

  3. فرشته جودکی

    سلام وقت بخیر همسر من فرزند جانباز ۵درصد هست ایا میتونه در آزمون پیش رو مربی پرورشی با رشته غیر مرتبط شرکت کنه ؟ تو یکی از سایتا خونده بودم فرزندان جانباز میتونن شرکت کنن

  4. ایا فرزندان رزمندگان بالای ۱سال جبهه ازشرایط سنی معاف هستند ومتاهل ودارای فرزند

  5. سلام وقت بخیر.
    بنده قبول شدم ولی مدرکم 15روز دیر تر از تاریخ گفته شده صادر شده چرا اجازه مصاحبه بهم ندادن کارنامه سبز هستم و خواهر شهید آیا چاره ای هست ؟؟؟

  6. سلام من همسر جانباز 25درصد هستم دارای مدرک کارشناسی مدیریت دولتی 51سالمه آیا بنده هم از حداکثر سن معاف هستم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. جانباران ، آزادگان ، فرزندان شهدا ، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر و همچنین فرزندان آزادگان با یک سال اسارت از شرط سنی آزمون استخدامی آموزش و پرورش معاف هستند.

  7. سلام، لطفاً راهنمایی کنید، توی یکی از بندهای دفترچه نوشته استادکار کامپیوتر با فوق دیپلم کامپیوتر با شرط سن سی سال میگیرند ، ولی توی جدول لیست رشته ها ننوشته ؟!؟!؟!
    ی سوال دیگه هم داشتم ، آیا ایثارگران از شرط سن معاف هستند؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بهتر است با مشاوران تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر