از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

آزمون زبان دانشگاه تهران 📞 ثبت نام UTEPT + منابع 1402

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

آزمون زبان دانشگاه تهران

آزمون زبان دانشگاه تهران برای دانشجویان دوره دکتری تخصصی برگزار می شود و علاوه بر این دانشگاه ، چند دانشگاه دیگر به شرح خوارزمی ، اصفهان ، صنعتی شریف ، مازندران و… هم این آزمون را برای دانشجویان دکتری برگزار می کنند. شرکت دانشجویان مقطع دکتری تخصصی در آزمون زبان UTEPT اجباری است و بدون ارائه مدرک زبان UTEPT امکان شرکت در آزمون جامع دکتری وجود نخواهد داشت. برای آشنایی بیشتر با آزمون زبان UTEPT دانشگاه تهران و ثبت نام این آزمون لطفا با ما در ادامه همراه شوید.

پاسخ تمام سوالات خود را در مورد ثبت نام آزمون UTEPT و منابع این آزمون ، از مشاوران مجرب مجموعه تحصیلی پاسخ با ما جویا شوید تا با اطلاعات دقیق و درست راهنمایی شوید.

 از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما هستیم 

همین حالا تماس بگیرید

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد یا صفر  9099071612 

معرفی آزمون زبان UTEPT 

آزمون UTEPT مخفف عبارت University of Tehran’s English Proficiency Test می باشد که توسط دانشگاه تهران و بعضی دیگر از دانشگاه ها برگزار می گردد. این آزمون به منظور ارزیابی مهارت های زبان انگلیسی دانشجویان مقطع دکتری اجرا می شود. دانشجویانی که مدرک بین المللی زبان با نمره تعیین شده‌ توسط دانشگاه نداشته باشند ، موظف هستند در آزمون مذکور شرکت نمایند.

ساختار آزمون زبان دانشگاه تهران 

ساختار آزمون زبان دانشگاه تهران شامل بخش های واژگان ، گرامر ، سوالات شنیداری و سوالات درک مطلب می باشد. این آزمون از 100 سوال 4 گزینه ای تشکیل شده‌ است و داوطلب فرصت دارد در مدت 100 دقیقه به سوالات پاسخ دهد. در آزمون UTEPT زبان دانشگاه تهران، 35 سوال از قسمت گرامر ، 30 سوال از قسمت واژگان ، 20 سوال از قسمت درک متن یا ریدینگ و 15 سوال هم از مهارت لیسنینگ طراحی می شود.

مرتبط بخوانید : ثبت نام دکتری بدون آزمون پردیس کیش دانشگاه تهران

نحوه ثبت‌ نام در آزمون زبان تهران

شما داوطلبان برای ثبت نام آزمون UTEPT دانشگاه تهران باید به سایت این دانشگاه به نشانی ltc.ut.ac.ir مراجعه فرمایید. در مرحله بعد از منوی سامانه بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک کنسد. سپس برای ثبت نام در آزمون باید در سامانه عضویت ایجاد گردد و اگر عضو سامانه نیستید ، بر روی گزینه “ثبت نام در سامانه” کلیک کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای قبولی در دانشگاه های تهران 📞 طبق قبولی های دو سال قبل

در صفحه ثبت نام سایت دانشگاه تهران ، مشخصات فردی خود را درج نمایید و کد ملی را ارائه دهید. همچنین اگر در جلسه آزمون نیاز به منشی دارید و یا جپ دست هستید ، باید گزینه های مربوطه را علامت گذاری کنید.

دانشجویان دوره دکتری تهران برای ثبت نام آزمون زبان در سایت ltc.ut.ac.ir ، باید شماره دانشجویی خود را هم به صورت دقیق وارد نمایند. سپس لازم است عکس در سایز 3 در 4 ، با پسوند jpg و حداکثر حجم 70 کیلوبایت در سایت آپلود شود.

با مراحل فوق ، ثبت نام آزمون UTEPT در سایت به پایان می رسد اما باید هزینه شرکت در آزمون هم پرداخته شود. سال گذشته ، مبلغ ثبت نام 150 هزار تومان بود که برای امسال مقداری افزایش خواهد داشت. بعد از ورود به صفحه پرداخت بانک و انجام مراحل پرداخت ، کد پیگیری با رنگ قرمز برای شما نمایش داده‌ می شود که به معنای موفقیت آمیز بودن ثبت نام است.

بعد از ثبت نام آزمون UTEPT در سایت ltc.ut.ac.ir ، حداکثر تا یک روز تایید پرداخت بانکی شما انجام خواهد شد و می توانید قسمت آزمون های ثبت نام شده‌ ، تایید پرداخت خود را مشاهده کنید.

دریافت کارت آزمون زبان UTEPT دانشگاه تهران

داوطلبانی که ثبت نام آزمون UTEPT را انجام داده‌ اند می توانند در تاریخ اعلام شده‌ برای دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند. دریافت کارت از سایت ltc.ut.ac.ir امکان پذیر می باشد و داوطلب می تواند پس از ورود به پروفایل خود از ستون سمت راست بر روی گزینه “آزمون‌ های ثبت‌ شده‌” کلیک کند و از جدول ، گزینه “چاپ کارت ورود به جلسه” را انتخاب نماید.

مرتبط بخوانید : شرایط سنی آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

دریافت گواهی آزمون زبان UTEPT دانشگاه تهران

داوطلبان برای دریافت گواهی آزمون زبان UTEPT تهران می بایست مشخصات خود به شرح نام و نام خانوادگی ، نام پدر ، شماره ملی و تاریخ آزمون را به ایمیل مرکز به آدرس Utept@ut.ac.ir ارسال کنند. حدود سه روز بعد از ارسال مشخصات ، گواهی شما آماده است و می توانید با مراجعه به دفتر مرکز آزمون واقع در دانشکده زبان و ادبیات خارجی ، گواهی زبان خود را دریافت نمایید.

احتمالا این را هم بپسندید  قبولی پزشکی دانشگاه تهران - رتبه لازم برای قبولی پزشکی 1401 دانشگاه تهران

نمره قبولی آزمون UTEPT تهران

آزمون زبان دانشگاه تهران

دانشجویان دکتری که در آزمون UTEPT شرکت می کنند باید نمره تعیین شده توسط دانشگاه را کسب کنند. نمره قبولی این آزمون برای اغلب رشته‌ ها ، نمره 60 از 100 می باشد. همچنین برای رشته‌ های زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عرب، فقه و مبانی حقوق اسلامی ، علوم قرآن و حدیث ، مدرسی معارف اسلامی و فقه شافعی نمره 50 از 100 می باشد.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت دکتری و کارشناسی ارشد پردیس‌ های بین‌ الملل تهران

سوالات شما

  • ثبت نام آزمون زبان تهران چگونه انجام می شود؟

برای ثبت نام آزمون زبان دانشگاه تهران باید به سایت ltc.ut.ac.ir مراجعه نمایید.

  • آزمون زبان دانشگاه تهران شامل چه بخش هایی است؟

ساختار آزمون زبان تهران شامل بخش های واژگان ، گرامر ، سوالات شنیداری و سوالات درک مطلب می باشد.

  • نمره قبولی آزمون UTEPT دانشگاه تهران چند است؟

نمره قبولی این آزمون برای اغلب رشته‌ ها ، نمره 60 از 100 می باشد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر