از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

آزمون ادواری چیست – آزمون ادواری چیست و چگونه در آن شرکت کنیم

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

آزمون ادواری چیست

 

آزمون ادواری چیست ؟ سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور وابسته به وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مرکز اصلی آموزش های فنی حرفه ای و تعیین صلاحیت فنی و تخصصی ، آزمون ادواری را به منظور سنجش مهارت و تخصص نیروهای کار لازم در بخش های مختلف خدمات ، صنعت ، كشاورزی و فرهنگ و هنر در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می کند. این آزمون به صورت مستمر و ماهانه و در واحد های آموزش دهنده ادارات آموزش فنی حرفه ای مراکز استان ها اجرا می شود و بیشتر داوطلبان این آزمون را کسانی تشکیل می دهند که بدون شرکت در دوره های آموزشی ، قصد دریافت گواهینامه فنی حرفه ای دارند.

راهنمای ثبت نام در آزمون ادواری

ثبت نام آزمون ادواری در سامانه اینترنتی advari.irantvto.ir انجام می گیرد و متقاضیان باید در زمان اعلام شده ، به این سایت مراجعه و ثبت نام خود را ضمن ارائه مدارک لازم و تکمیل فرم ثبت نام ، انجام دهند. مراحل کلی ثبت نام ، شرکت در آزمون و دریافت کارت مهارت آموزی در این آزمون به صورت زیر است :

  1. مراجعه به سامانه ثبت نام advari.irantvto.ir و دریافت دفترچه راهنما و مطالعه تمام شرایط و ضوابط آن
  2. انتخاب حرفه آزمون با توجه به اطلاعات موجود در دفترچه
  3. واریز هزینه آزمون و خرید کارت اعتباری
  4. مراجعه به بخش ثبت نام آزمون در سایت
  5. تکمیل فرم ثبت نام در سامانه با اطلاعات و مشخصات خواسته شده
  6. ورود شماره پرونده و شناسه پرداخت
  7. دریافت کد رهگیری از سامانه پس از نهایی شدن ثبت نام
  8. دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و شرکت در آزمون
  9. برگزاری آزمون کتبی

پس از آزمون کتبی ، با دو دسته از داوطلبان روبرو هستیم. داوطلبانی که نمره قبولی را کسب کرده اند و داوطلبانی که مردود شده اند. داوطلبان قبول شده باید همراه با مدارک لازم ، به مرکز انتخابی خود مراجعه و تشکیل پرونده دهند. در نهایت پس از شرکت در آزمون عملی و کسب نمره قبولی ، می بایست با واریز هزینه در سایت ، مدرک مهارت را دریافت نمایند.

شما عزیزان میتوانید هرگونه سوال و ابهام خود را در مورد ازمون ادواری و اطلاع از محل برگزاري آزمون داوطلبان آزاد در تمام استانها از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

شرایط شرکت در آزمون ادواری چیست

متقاضیان شرکت در آزمون ادواری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ، برای شرکت در این آزمون باید از شرایطی برخوردار باشند همچنین ملزم به رعایت قوانین این آزمون هستند که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد :

  • حداکثر دفعات مجاز برای شرکت در آزمون ادواری ، دو بار در سال است.
احتمالا این را هم بپسندید  رشته های ازمون ادواری فنی و حرفه ای 1402 ✨ لیست رشته های آزمون ادواری

متقاضیان هر یک از استان ها در طول سال ، حداکثر مجازند که دو بار در آزمون ادواری یک حرفه خاص شرکت نمایند و اگر پس از دوبار ، نمره قبولی را کسب نکنند ، باید در دوره های آموزشی دولتی و غیر دولتی شرکت نمایند.

  • دانش آموزان رشته های شاخه کاردانش که در آزمون های پایان ترم نمره قبولی کسب نکرده اند و در دوره های آموزشی بزرگسالان تحصیل نموده اند ، با شرکت در آزمون ادواری ، کسر مهارت خود را به صورت خودآموز جبران می کنند زیرا دوره آموزشی را طی کرده اند و فقط نمره قبولی ندارند.
  • شرط سنی آزمون ادواری چیست ؟ داوطلبان با حداقل سن 15 سال تمام مجاز به شرکت در آزمون ادواری هستند.
  • دارا بودن حداقل میزان تحصیلات متناسب با استاندارهای آموزشی ، شرط اصلی شرکت در آزمون ادواری است.
  • برای شرکت در آزمون ادواری باید گواهینامه مهارت پیش نیاز را ارائه داد. (البته همه رشته ها پیش نیاز ندارند)
  • داوطلبان آقا باید از لحاظ نظام وظیفه منعی برای شرکت در آزمون ادواری نداشته باشند. (كارت پايان خدمت ، كارت معافيت كفالت ، پزشكی دائم ، معافيت دائم زمان صلح و معافيت تحصيلي ، طلاب حوزه های علميه ، عدم منع قانونی مشمولان از نظر مراجع نظام وظيفه (در صورت سرباز بودن))

مرتبط بخوانید : ثبت نام آزمون ادواری فنی حرفه ای – شرایط شرکت در آزمون ادواری فنی حرفه ای

مراحل شرکت در آزمون ادواری چیست

آزمون ادواری چیست

 

آزمون ادواری در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می شود. متقاضیان باید مطابق زمانبندی اعلام شده در هر استان از طریق مراجعه به سایت advari.irantvto.ir ثبت نام کنند و روز آزمون خود با توجه به تاريخ هـای آزمـون اسـتان مورد نظر خود تعیین نمایند. سپس در روز برگزاری آزمون با مراجعه به همین سایت و با استفاده از اطلاعات شماره پرونده و شناسه پرداخت ، کارت شرکت در آزمون را دریافت کنند.

پس از شرکت در آزمون کتبی با مراجعه به سامانه الکترونیکی معرفی شده ، نسبت به دریافت نتایج آزمون ادواری اقدام نمایند و در صورت قبولی در آزمون کتبی ، از حوزه های برگزاری آزمون شفاهی در هر استان ، اطلاع یابند.

شرایط قبولی در آزمون های کتبی و عملی به صورت زیر است :

  • حد نصاب قبولی در آزمون کتبی : کسب حداقل نمره 50 از 100
  • حد نصاب قبولی در آزمون شفاهی : کسب حداقل نمره 70 از 100
  • حد نصاب قبولی نهایی : کسب حداقل نمره 70 از 100 طبق فرمول زیر :
احتمالا این را هم بپسندید  دریافت کارت ورود به جلسه فنی حرفه ای 1402 📞 راهنمای زمان و نحوه دریافت کارت

70 ≤ (نمره آزمون کتبی × 25%) + (نمره آزمون علمی × 75%)

یعنی مجموع 75 درصد نمره آزمون عملی و 25 درصد نمره آزمون کتبی ، باید بیشتر از 70 باشد تا داوطلب قبول شده تلقی شود.

نکات مهم

  • پذیرفته شدگان آزمون کتبی باید طبق زمان اعلام شده توسط هر استان در آزمون عملی شرکت نمایند و عدم حضور در اولین آزمون عملی ، برای داوطلب نمره مردود در نظر گرفته می شود.
  • داوطلبانی که در اولین مرحله از آزمون عملی مردود شده اند ، باید طبق زمان اعلام شده توسط استان خود در آزمون مجدد شرکت کنند که هزینه آزمون عملی با توجه به خوشه انتخابی ، دریافت خواهد شد.
  • پذیرفته شدگان نهایی بایستی برای پرداخت هزینه تاییدیه مهارت خود پس از اعلام نتایج نهایی ، به سامانه portaltvto مراجعه نمایند و مدرک خود را دریافت کنند.

مدارک لازم برای تشکیل پرونده جهت معرفی به آزمون عملی ادواری چیست

پذیرفته شدگان مرحله کتبی آزمون عملی ، باید برای تشکیل پرونده به همراه مدارک لازم به مرکز انتخابی هنگام ثبت نام مراجعه نمایند. مدارک لازم عبارتند از :

  • یک قطعه عكس 4×3
  • اصل و تصوير شناسنامه
  • اصل و تصوير كارت ملي
  • اصل و تصوير مدرک تحصيلی و يا گواهي اشتغال به تحصيل
  • اصل و تصوير كارت پايان خدمت ، معافيت پزشكی يا گواهی اشتغال به خدمت وظيفه عمومي
  • اصل و تصوير گواهينامه مهارت پيش نياز
  • مدارك مستند مبنی بر مردود شدن در آزمون هاي قبلی پوشه ساده

رشته های آزمون ادواری فنی حرفه ای همگی در دفترچه راهنمای ثبت نام درج شده اند و داوطلبان می بایست قبل از اقدام به ثبت نام ، دفترچه را مطالعه نموده تا از رشته های ارائه شده مطلع گردند. شما عزیزان می توانید جهت اطلاع از لیست رشته ها و همچنین آدرس و شماره تماس مراکز برگزاری آزمون هر یک از استان ها ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

مرتبط بخوانید : رشته های ازمون ادواری فنی و حرفه ای

سوالات شما

  • آزمون ادواری چیست ؟

سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آزمون ادواری را به منظور سنجش مهارت و تخصص نیروهای کار لازم در بخش های مختلف خدمات ، صنعت ، كشاورزی و فرهنگ و هنر در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می کند.

  • چگونه در آزمون ادواری ثبت نام کنیم ؟

ثبت نام آزمون ادواری در سامانه اینترنتی advari.irantvto.ir انجام می گیرد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر