از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

گرفتن فوق دیپلم در کارشناسی پیوسته پیام نور 📞 ایا دانشجوی کارشناسی پیام نور میتواند مدرک کاردانی بگیرد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

گرفتن‌‌ فوق دیپلم در کارشناسی پیوسته‌‌‌‌‌‌ پیام نور

 

ایا دانشجوی کارشناسی پیام نور میتواند مدرک کاردانی بگیرد ؟ بسیاری از دانشجویان دانشگاه پیام نور پس از چند ترم تحصیل تقاضای دریافت مدرک فوق دیپلم دارند و یا اینکه به دلیل کسب معدل پایین در چند ترم متوالی ، مشروط می شوند و چاره ای به جزء اخراج یا گرفتن‌‌ فوق دیپلم ندارند اما ایا امکان گرفتن فوق دیپلم در کارشناسی پیوسته پیام نور وجود دارد ؟ در ادامه این مطلب به بررسی این موضوع می پردازیم.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه شرایط گرفتن‌‌ مدرک کاردانی در کارشناسی ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته‌‌‌‌‌‌ حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

ایا دانشجوی کارشناسی پیام نور میتواند مدرک کاردانی بگیرد

همانطور که بسیاری از شما می دانید ، تن‌‌ها مقطع تحصیلی ارائه شده‌ در دانشگاه پیام نور به جزء مقاطع ارشد و دکتری ، مقطع کارشناسی پیوسته‌‌‌‌‌‌ است و هیچ یک از دوره های تحصیلی کاردانی پیوسته‌‌‌‌‌‌ ، کاردانی ناپیوسته‌‌‌‌‌‌ و کارشناسی ناپیوسته‌‌‌‌‌‌ در دانشگاه پیام نور موجود نیستن‌‌د.

بنابراین از همان ابتدای ورود به دانشگاه پیام نور که مقطع کارشناسی پیوسته‌‌‌‌‌‌ را انتخاب می کنید باید بدانید که تحصیل در این مقطع به مدت 4 سال و به عبارتی 8 نیمسال تحصیلی به طول می انجامد و در پایان مدرک لیسانس به شما اعطاء می شود یعنی نیازی به شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی یا ثبت نام دوره کارشناسی ناپیوسته‌‌‌‌‌‌ برای دریافت مدرک لیسانس ندارید.

بنابراین با توجه به عدم ارائه مقطع کاردانی دانشگاه پیام نور این سوال برای دانشجویان ایجاد می شود که آیا گرفتن‌‌ فوق دیپلم در کارشناسی پیوسته‌‌‌‌‌‌ پیام نور امکان پذیر است ؟ در پاسخ به این سوال لازم است بدانید که دانشگاه پیام نور در شرایطی خاص ، امکان ارائه مدرک کاردانی را فراهم ساخته‌‌‌‌‌‌ است.

مرتبط بخوانید : برای گرفتن‌‌ فوق دیپلم چند واحد باید پاس شود ؟

شرایط گرفتن فوق دیپلم در کارشناسی پیوسته پیام نور 

سه دلیلی که ممکن است بعضی از دانشجویان دانشگاه پیام نور داشته‌‌‌‌‌‌ باشند و مدرک کاردانی به آنها ارائه شود :

  • کسب معدل پایین تر از 12 در چند ترم متوالی و مشروط شدن‌ : دانشجویانی که مشروط می شوند اجازه ادامه تحصیل ندارند و از دانشگاه اخراج می شوند ولی اگر حداقل 70 واحد درسی گذرانده‌ باشند ، امکان دریافت مدرک کاردانی دارند.
  • عدم گذراندن‌ واحد های درسی لازم طی چند ترم : سنوات تحصیلی مجاز برای مقطع کارشناسی پیوسته‌‌‌‌‌‌ 10 نیمسال تحصیلی است و در شرایطی امکان افزایش به 12 نیمسال وجود دارد. اگر دانشجو نتواند طی این مدت واحد های درسی تعیین شده‌ را بگذراند و حداقل 70 واحد درسی در طول دوران تحصیل خود گذرانده‌ باشد ، مدرک کاردانی به او ارائه می شود.
  • عدم علاقه به ادامه تحصیل : دانشجویانی که حداقل 70 واحد درسی گذرانده‌ اند ولی دیگر علاقه ای به ادامه تحصیل ندارند ، می توانند برای گرفتن‌‌ مدرک کاردانی اقدام کنند.
احتمالا این را هم بپسندید  مدارک لازم برای ثبت نام غیر حضوری پیام نور - لیست مدارک و راهنمای ثبت نام

در شرایط فوق امکان گرفتن‌‌ فوق دیپلم در کارشناسی پیوسته‌‌‌‌‌‌ پیام نور وجود دارد ولی بستگی به موافقت دانشگاه دارد و ممکن است به جای ارائه مدرک کاردانی ، دانشجو از دانشگاه اخراج شود (در دو مورد اول) و یا اینکه برای دانشجو انصراف تحصیلی ثبت شود (مورد سوم)

نحوه اقدام به گرفتن‌‌ فوق دیپلم در کارشناسی پیوسته‌‌‌‌‌‌ پیام نور 

برای اقدام به گرفتن‌‌ کاردانی در کارشناسی پیوسته‌‌‌‌‌‌ پیام نور باید به واحد امور دانش آموختگان دانشگاه خود مراجعه کنید و فرم مربوط به اخذ مدرک کاردانی را دریافت نمایید. پس از  تکمیل فرم لازم است آن را نزد مدیر گروه آموزشی خود در دانشکده محل تحصیل تان ببرید و پس از مراحل تطبیق واحد و … در نهایت باید به واحد امور فارغ التحصيلان و مشمولين مراجعه کرده‌ و پرونده را تکمیل نمایید.

مرتبط بخوانید : کاردانی به کارشناسی غیر حضوری – شرایط ثبت نام دانشگاه کارشناسی ناپیوسته‌‌‌‌‌‌ غیر حضوری

ادامه تحصیل پس از گرفتن‌‌ کاردانی

گرفتن فوق دیپلم در کارشناسی پیوسته پیام نور

ممکن است شما هم بخواهید چند سال پس از گرفتن‌‌ مدرک فوق دیپلم تحصیلات خود را ادامه دهید و این نگرانی را دارید که آیا با مدرک خود می تواند ادامه تحصیل دهید ؟ اگر مدرک فوق دیپلم شما مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری باشد ، هیچ مشکلی برای ادامه تحصیل نخواهید داشت و می توانید ثبت نام آزمون کارشناسی ناپیوسته‌‌‌‌‌‌ یا ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی را انجام دهید.

رشته‌‌‌‌‌‌ های بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته‌‌‌‌‌‌ در دانشگاه آزاد ، دانشگاه غیرانتفاعی و دانشگاه علمی کاربردی ارائه می شوند و شما می توانید با مدرک کاردانی خود ، در رشته‌‌‌‌‌‌ مورد علاقه خود وارد یکی از این دانشگاه ها شوید. ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه های مذکور به صورت بدون کنکور می باشد و فقط سوابق تحصیلی مهم است.

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دانشگاه پیام نور رشته علوم ورزشی 1401 - هزینه ثابت و متغیر

سوالات متداول

  • ایا دانشجوی کارشناسی پیام نور میتواند مدرک کاردانی بگیرد ؟

بله ، در شرایطی امکان ارائه مدرک کاردانی به دانشجویان دانشگاه پیام نور وجود دارد.

  • گرفتن‌‌ فوق دیپلم در کارشناسی پیوسنه پیام نور چه شرایطی دارد ؟

شرایط گرفتن کاردانی در کارشناسی پیوسته‌‌‌‌‌‌ پیام نور را در این مطلب مورد بررسی قرار داده‌ ایم.

  • آیا امکان ادامه تحصیل با مدرک کاردانی ارائه شده‌ توسط دانشگاه پیام نور وجود دارد ؟

اگر مدرک کاردانی ارائه شده‌‎ مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری باشد ، مانعی برای ادامه تحصیل وجود ندارد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

حذفیات دروس پیام نور

حذفیات دروس پیام نور 📞 لیست کامل حذفیات امتحانات پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور پس از گذراندن‌ هر ترم و واحدهای درسی باید در امتحانات …

17 نظر

  1. سلام بنده 100 واحد پاس کردم اگه انصراف بدم حتما بهم کاردانی میدن یا اگه نخوام و مایل به دریافت این مدرک نباشم میتونم ضمن انصراف این مدرک رو نگیرم ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. گرفتن مدرک معادل کاردانی نیاز به درخواست دانشجو می باشد

  2. سلام مدرک کاردانی دارم بخوام پیام نور کارشناسی بیایم ۴سال طول میکشد یا نه ؟!

    • پاسخ با ما

      با سلام. دانشگاه پیام نور دوره کاردانی ارائه نمی کند.

  3. سلام، با گرفتن مدرک کاردانی پیام نور ، آیا می‌شود بعد یک نیمسال یا یک سال تحصیلی دوباره در همان رشته پیام نور ثبت نام کرد و ادامه واحد های لیسانس را گذراند تا مدرک لیسانس پیام نور بگیریم؟

    • سلام وقتتون بخیر
      با مدرک کاردانی پیام نور میشه دوباره کنکور داد و در همون رشته ولی دانشگاه دولتی ثبت نام کرد و مدرک لیسانس گرفت؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. دانشگاه پیام نور مقطع کاردانی ارائه نمی کند.

  4. سلام با ۶۷واحد مدرک کاردانی میدن؟رشته زبان و ادبیات فارسی

    • محمدصادق

      سلام بنده با شرایط که فرمودید کاردانی مدیریت صنعتی را از دانشگاه پیام‌نور دریافت کردم الان باتوجه با اتمام خدمت سربازی و میتوانم در دانشگاه اذاد کارشناسی مدیریت بازرگانی بخونم؟؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله مجاز به ثبت نام هستید

  5. سلام بعد از گرفتن مدرک کاردانی از دانشگاه پیام نور میشه
    دوباره در رشته جدید در همان دانشگاه مشغول به تحصیل شد؟

  6. سلام ایاگرفتن مدرک معادل کاردانی هم نیاز به درخواست دانشجو دارد

  7. سلام من رشته روانشناسی دانشگاه پیام‌نور هستم ۶۸واحد گذاراندم۱۲واحد عمومی دارم ایا میتوانم مدرک کاردانی بگیرم

  8. سلام من سال ۸۷وارد دانشگاه پیام نور شدم ۱۰۳واحدگذروندم ودیگه نرفتم سال ۴۰۱رفتم دانشگاه مدرک کاردانیشو گرفتم الان می‌خوام ۳۰واحد باقیموندشو بخونم تا کارشناسیشوبگیرم آیا راهی هست؟لطفا راهنمایی کنید

  9. سلام وقت بخیر ایا کسی کاردانیش رو در دانشگاه پیام نور خوانده و تموم کرده ایا میتواند لیسانس رو برود دانشگاه پیام نور بخواند ؟؟ ایا این امکان را دارد ؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. دانشگاه پیام نور مقطع کاردانی را ارائه نمی کند.

  10. سلام .من یک کارشناسی پیوسته زبان از پیام نور دارم با معدل ۱۳ و یک کارشناسی ناپیوسته طراحی لباس با معدل ۱۹/۵ از دانشگاه علمی و کاربردی. الان میخوام ارشد طراحی لباس شرکت کنم چون مدرک کاردانی ندارم تو دفترچه نوشته باید با معدل کارشناسی پیوسته م شرکت کنم ، آیا دانشگاه پیام نور مدرک کاردانی بهم میده که از این طریق بتونم با معدل بالاترم ارشد شرکت کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر