از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کنکور دی برای دوازدهمی ها – آیا دوازدهمی ها می توانند در کنکور دی 1401 شرکت کنند

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کنکور دی برای دوازدهمی ها

 

امسال برای اولین بار کنکور سراسری در دو نوبت دی ماه و تیرماه برگزار خواهد شد که نوبت دی در سال 1401 برگزار می گردد. داوطلبان برای ثبت نام در این آزمون باید در زمان بندی تعیین شده به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمایند و با درج اطلاعات و بارگذاری مدارک خواسته شده ، ثبت نام خود را نهایی نمایند. در آزمون دی ماه با توجه به اینکه دانش آموزان دوازدهمی مشغول به تحصیل هستند و معدل آنها مشخص نیست سوالی که برای این دسته از داوطلبان پیش می آید این است که آیا دوازدهمی ها می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند ؟ در همین راستا مطلبی را در ادامه آماده کرده ایم تا به بررسی کنکور دی برای دوازدهمی ها بپردازیم. لطفا با ما همراه باشید.

برای راهنمایی در خصوص ثبت نام کنکور دی ماه ، با مشاوران ما تماس بگیرید.

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا دوازدهمی ها می توانند در کنکور سراسری دی شرکت کنند

طبق توضیحات دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ، ثبت نام کنکور سراسری دی ماه را داوطلبان نظام جدید ، نظام قدیم و همچنین دانش آموزان سال دوازدهمی می توانند انجام دهند. بنابراین اگر مشغول به تحصیل در پایه دوازدهم هستید و هنوز مدرک خود را دریافت نکرده اید ، می توانید در کنکور دی ماه شرکت کنید و ممنوعیتی وجود ندارد.

مرتبط بخوانید : کارت ورود به جلسه کنکور دی ماه 

زمان ثبت نام کنکور دی برای دوازدهمی ها

زمان ثبت نام کنکور دی ماه 1402 به اتمام رسیده است که در آبان ماه بود. اگر از ثبت نام آزمون جا مانده اید باید منتظر برگزاری کنکور تیرماه باشید که زمان ثبت نام آن در فروردین ماه است. لازم به ذکر است که برای سال آینده هنوز تاریخ دقیق ثبت نام کنکور مشخص نشده است اما پیش بینی می شود طبق روال سال های قبل در آبان ماه باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره تحصیلی تلفنی رایگان در اصفهان

تاثیر سوابق تحصیلی کنکور دی برای دوازدهمی ها

موضوع مهمی که برای ثبت نام دانش آموزان سال دوازدهمی در کنکور سراسری مطرح است ، نحوه اعمال سوابق تحصیلی برای آنها در کنکور سراسری می باشد. با توجه به اینکه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور به میزان 40 درصد می باشد ، عدم درج معدل در فرم ثبت نام می تواند تاثیر منفی زیادی در نتیجه آزمون داشته باشد.

دانش آموزان سال دوازدهمی در زمان ثبت نام کنکور دی ماه معدل ندارند پس چگونه می توانند در آزمون ثبت نام کنند ؟ این دسته از داوطلبان کنکوری باید در زمان تکمیل فرم ثبت نام یک معدل حدودی درج نمایند و سپس در زمان انتخاب رشته کنکور که در مردادماه است و معدل آنها مشخص می باشد ، فرصتی از سوی سازمان سنجش در نظر گرفته می شود که معدل خود را اصلاح نمایند.

مرتبط بخوانید : نتایج کنکور دی – جواب کنکور دی ماه کی میاد

انتخاب رشته کنکور دی برای دوازدهمی ها

کنکور دی ماه 1402 در روز های 29 و 30 دی ماه 1401 برگزار می گردد و نتایج آزمون در مردادماه 1401 اعلام خواهد شد. داوطلبانی که در کنکور دی شرکت کرده اند در مردادماه می توانند انتخاب رشته خود را انجام دهند و نتایج نهایی نیز در اواخر شهریورماه اعلام می گردد.

اگر به جزء کنکور دی می خواهید در کنکور تیرماه هم شرکت کنید ، برای شما دو کارنامه اولیه صادر خواهد شد که می توانید کارنامه با رتبه بهتر را ملاک انتخاب رشته قرار دهید. جهت انتخاب رشته دانشگاه های سراسری باید به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید و اگر می خواهید در دانشگاه آزاد هم انتخاب رشته کنید ، آدرس سایت این دانشگاه به نشانی azmoon.org می باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  بودجه بندی کنکور ریاضی دی ماه ۱۴۰۱ - لیست کامل بودجه بندی

سوالات شما

  • آیا دانش آموزان دوازدهمی مجاز به شرکت در کنکور دی ماه هستند ؟

بله ، دوازدهمی ها نیز می توانند در کنکور سراسری دی ماه شرکت نمایند.

  • با توجه به اینکه دانش آموزان دوازدهمی در زمان ثبت نام کنکور معدل ندارند ، نحوه اعمال سوابق تحصیلی برای آنها چگونه است ؟

دانش آموزان پایه دوازدهم در زمان ثبت نام کنکور سراسری باید معدل حدودی خود را درج نمایند و سپس در زمان انتخاب رشته کنکور فرصت ویرایش معدل برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

  • آیا دانش آموزان پایه دوازدهم می توانند در هر دو کنکور دی و تیرماه شرکت کنند ؟

بله ، تمام داوطلبان اعم از دانش آموزان سال دوازدهم می توانند در آزمون سراسری هر دو نوبت دی ماه و تیرماه شرکت نمایند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران

بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران 📞 نکات انتخاب بهترین آموزشگاه کلاس کنکور

پیدا کردن بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران می تواند کار سختی باشد چرا که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر