از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کد نظام وظیفه کنکور 1403 📞 لیست جدید کدهای نظام وظیفه کنکور سراسری

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کد نظام وظیفه کنکور 1401

داوطلبان آقا که در کنکور سراسری 1403 شرکت می کنند باید در زمان تکمیل فرم ثبت نام کنکور ، کد نظام وظیفه را درج نمایند. کد نظام وظیفه کنکور 1403 در داخل دفترچه راهنمای ثبت نام قید شده‌‎‌ است و هر یک از داوطلبان آقا باید با توجه به وضعیت نظام وظیفه خود ، کد مربوطه را درج کنند. در ادامه این مطلب لیست کامل کد های نظام وظیفه کنکور 1403 قرار داده‌‎‌ شده‌‎‌ است.

شما داوطلبان عزیز می توانید با خیالی راحت ثبت نام کنکور 1403 خود را در سایت سنجش به مشاوران مجرب ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما بسپارید 

 و یا سوالات خود را در خصوص نحوه تکمیل فرم های ثبت نام از مشاوران ما بپرسید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

لیست کد نظام وظیفه کنکور 1403

زمان ثبت نام کنکور 1403 یکبار در آبان ماه و یکبار در فروردین ماه میباشد و داوطلبان باید در این تاریخ ها برای ثبت نام خود اقدام نمایند. داوطلبان آقا که متقاضی شرکت در آزمون سراسری گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان هستند باید وضعیت نظام وظیفه خود را از طریق درج کد نظام وظیفه در فرم ثبت نام کنکور ، مشخص نمایند.

کد های نظام وظیفه کنکور شامل 10 کد به شرح زیر می باشند :

کد 1

داوطلبان آقا که دارای کارت پایان خدمت سربازی هستند ، باید کد 1 را در فرم ثبت نام کنکور درج نمایند.

کد 2

داوطلبانی که کارت معافیت دائم هوشمند دارد ، باید کد 2 را وارد فرم ثبت نام کنکور کنند که شامل معافیت کفالت ، پزشکی ، ایثارگران و موارد خاص می باشد.

کد 3

مشمولان خدمت سربازی که دارای برگه معافیت موقت هولوگرام دار بدون غببت هستند ، باید کد 3 را در فرم ثبت نام کنکور قرار دهند. این دسته از داوطلبان در صورت قبولی در دانشگاه باید از معاونت نظام وظیفه عمومی ، مجوز لازم را برای ثبت نام در دانشگاه دریافت کنند.

کد 4

داوطلبانی که دانش آموز سال آخر دوره متوسطه در سال تحصیلی1403 هستند و معافیت تحصیلی دانش آموزی دریافت کرده‌‎‌ اند به شرط آنکه حداکثر تا سن 20 سالگی تمام فارغ التحصیل شوند ، مشمول کد 4 نظام وظیفه هستند و باید این کد را وارد فرم ثبت نام کنکور کنند.

احتمالا این را هم بپسندید  انتخاب رشته مجازی چیست ؟ 📞 راهنمای انتخاب رشته مجازی

کد 5

داوطلبانی که قبل از سن مشمولیت یعنی قبل از 18 سالگی تمام ، مدرک دیپلم خود را دریافت کرده‌‎‌ اند و غیبت سربازی ندارند ، باید کد 5 را در فرم ثبت نام کنکور ثبت کنند.

کد 6

سربازان در حال خدمت که بدون غیبت اولیه هستند و مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام جدید دوازدهم دارند و متقاضی شرکت در کنکور سراسری هستند ، می بایست کد 6 را در بخش کد نظام وظیفه فرم ثبت نام کنکور 1403 درج کنند ولی این دسته از داوطلبان تنها در صورت قبولی در مقطع کارشناسی و بالاتر می توانند از سربازی مرخص شوند.

کد 7

سربازان در حال خدمت که حداکثر تا 31 شهریورماه 1403 خدمت خود را به پایان می رسانند ، مشمول استفاده از کد 7 نظام وظیفه هستند و باید پس از قبولی در کنکور ، گواهی یا کارت پایان خدمت را به دانشگاه قبولی ارائه کنند.

کد 8

اگر از كاركنان پايور شاغل در نيروهای مسلح هستید ، باید کد 8 را در فرم ثبت نام کنکور به عنوان کد نظام وظیفه درج کنید و در صورت قبولی در دانشگاه می بایست از اداره نيروی انسانی سازمان گواهی اشتغال به خدمت دریافت نمایید.

کد 9

دانشجویانی که از دانشگاه انصراف داده‌‎‌ اند ، در صورتی که در سنوات اولیه تحصیلی انصراف داده‌‎‌ باشند و از تاریخ انصراف آنها از دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید بیشتر از یکسال سپری نشده‌‎‌ باشد ، می توانند در کنکور 1403 شرکت کنند و کد نظام وظیفه مختص به این دسته از داوطلبان ، کد 9 است.

کد 10

دانش آموختگان مقطع کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته در صورت تمایل به شرکت در کنکور سراسری و قبولی در رشته های مقطع کارشناسی پیوسته ، می بایست کد 10 را وارد فرم ثبت نام کنکور کنند.

شاید این مطلب نیز بپسندید : ایا سرباز میتواند کنکور بدهد

راهنمای نظام وظیفه کنکور سراسری 1403

  • مشمولان غایب اجازه ادامه تحصیل در دانشگاه را ندارند و در صورت شرکت در آزمون و قبولی در دانشگاه ، برای آنها معافیت تحصیلی صادر نمی شود.
  • دانشجویان اخراجی دانشگاه ها تا پایان دوره خدمت سربازی یا دریافت کارت پایان خدمت ، اجازه ادامه تحصیل را ندارند مگر آنکه قبل از سن ورود به مشمولیت خدمت سربازی از دانشگاه اخراج شده‌‎‌ باشند.
  • سنوات تحصیلی مجاز برای آقایان در مقطع کاردانی 2/5 سال ، در مقطع کارشناسی پیوسته‌ 5 سال ، در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته‌ 6 سال و در مقطه دکتری پیوسته‌ 8 سال است.
  • برای هر یک از مقاطع تحصیلی یکبار معافیت تحصیلی صادر می شود بنابراین فارغ التحصیلان هر مقطع مجاز به تحصیل مجدد در همان مقطع نیستند.
  • فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی که مشمول خدمت سربازی هستند مجاز به تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته‌ و رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و دامپزشکی نیستند.
  • پذیرفته شدگان کنکور 1403 برای ثبت نام حضوری در دانشگاه باید از دفاتر پلیس + 10 شهر محل سکونت خود ، معافیت تحصیلی دریافت کنند و به دانشگاه ارائه دهند.
  • ترخیص از سربازی فقط برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی و بالاتر امکان پذیر است. به عبارتی قبولی در مقطع کاردانی باعث ترخیص از خدمت سربازی نمی شود.
  • امکان تحصیل همزمان با سربازی در دانشگاه پیام نور وجود ندارد.
  • امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی در دانشگاه آزاد وجود ندارد.

شاید این مطلب نیز بپسندید : طرح سرباز دانشجو چیست

سوالات متداول

  • کد نظام وظیفه کنکور 1403 چگونه بیابیم ؟
احتمالا این را هم بپسندید  بودجه بندی کنکور ریاضی دی ماه ۱۴۰۱ - لیست کامل بودجه بندی

لیست کامل کد های نظام وظیفه کنکور 1403 در این مطلب موجود است.

  • کد نظام وظیفه داوطلبانی که دانش آموز سال آخر دوره متوسطه در سال تحصیلی 1403 هستند ، چیست ؟

داوطلبانی که دانش آموز سال آخر دوره متوسطه در سال تحصیلی 1403 هستند و معافیت تحصیلی دانش آموزی دریافت کرده‌‎‌ اند به شرط آنکه حداکثر تا سن 20 سالگی تمام فارغ التحصیل شوند ، مشمول کد 4 نظام وظیفه هستند و باید این کد را وارد فرم ثبت نام کنکور کنند.

  • کد نظام وظیفه داوطلبانی که دارای کارت پایان خدمت سربازی هستند ، چیست ؟

داوطلبان آقا که دارای کارت پایان خدمت سربازی هستند ، باید کد 1 را در فرم ثبت نام کنکور درج نمایند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران

بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران 📞 نکات انتخاب بهترین آموزشگاه کلاس کنکور

پیدا کردن بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران می تواند کار سختی باشد چرا که …

2 نظر

  1. سلام وقت بخیر ببخشید اگه کسی کد نظام وظیفه خودش رو تو ثبت نام کنکور اشتباه وارد کنه چی میشه؟
    اگه جواب بدین ممنون میشم

    • پاسخ با ما

      با سلام. در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور به باجه های رفع نقص مراجعه کنید. همچنین می توانید در سایت سنجش درخواست ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر