از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کاردانی بهداشت عمومی – معرفی جامع و بازار کار کاردانی بهداشت عمومی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کاردانی بهداشت عمومی

 

کاردانی بهداشت عمومی یکی از دوره های آموزشی است که برای اولین بار در سال 1351 شاهد حضور آن بودیم و تحت عنوان مراقبین بهداشت مدارس از آن یاد می شد. هدف از این دوره آن است که بتوان افرادی را تربیت کرد که مسائل مختلف بهداشت خانواده را بررسی کنند و بعد از آن راه هایی را برای مبارزه با بیماری ها از خود ارائه بدهند.

همچنین فارغ التحصیلان کاردانی بهداشت عمومی می توانند در محیط های مختلف وظیفه سرپرستی ، نظارت و هدایت را بر عهده بگیرند. طول دوره تحصیلی این رشته دانشگاهی 2 ساله بوده و 72 واحد را با در نظر گرفتن کارآموزی به خود اختصاص داده است که در ادامه به بررسی گسترده تر آن خواهیم پرداخت. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

دروس رشته کاردانی بهداشت عمومی

همانطور که اشاره شد ، تعداد واحدهای رشته بهداشت عمومی به 72 می رسد و شامل بخش های دروس عمومی ، پایه و اصلی هستند که هر کدام از آن ها تاثیر گذاری ویژه ای را در بازار کار افراد دارد.

مرتبط بخوانید: تغییر رشته از بهداشت عمومی به پرستاری

دروس اصلی به دو بخش بهداشت خانواده و مبارزه با بیماری ها تقسیم بندی می شوند که به ترتیب 14 و 19 واحد را به خود اختصاص داده اند. دروس عمومی نیز 11 واحد و دروس پایه 10 واحد هستند. دروس اختصاصی نیز شامل بهداشت خانواده و مبارزه با بیماری ها می شوند که به ترتیب 25 و 20 واحد می شوند.

فارغ التحصیلان این دوره چه نقش ها و توانایی هایی در بازار کار دارند؟

از فارغ التحصیلان رشته کاردانی بهداشت عمومی می توان به عنوان یک پل ارتباطی یاد کرد که به خدمات بهداشتی وابستگی دارد. همچنین آن ها بر روی خدمات مختلف بهداشتی سرپرستی و نظارت را دارند و می توانند در مکان های مختلف به فعالیت بپردازند که از آن ها می توان به خانه بهداشت و همچنین آموزش مراکز بهورزی اشاره کرد.

مرتبط ببینید : تغییر رشته از بهداشت عمومی به پزشکی

چه ضرورت و اهمیتی در دوره کاردانی بهداشت عمومی نهفته است؟

این دوره توانسته ضرورت های بالایی را با خود به همراه داشته باشد ، امروزه در کشور ایران از مراکز شبکه های بهداشتی به عنوان اصلی ترین ارائه دهنده خدمات بهداشتی یاد می شود.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای رشته مدیریت دولتی - طبق آخرین رتبه قبولی 1400 و 99

از این رو با ارائه دهی این دسته از خدمات می توان مشکلات بسیار زیادی را حل کرد ، همچنین کاردان های این رشته که در بخش مبارزه با بیماری ها و بهداشت خانواده هستند این قابلیت را دارند تا بتوانند در سطوح میانی این سیستم ، خدماتی را از خود در بهترین صورت خود ارائه دهند.

در این رابطه بخوانید : رتبه لازم برای رشته بهداشت عمومی

گرایش های کاردانی بهداشت عمومی

به طور کلی گرایش های دوره کاردانی بهداشت عمومی به دو بخش تقسیم می شوند که شامل بهداشت خانواده و مبارزه با بیماری ها هستند.

مرتبط ببینید : کنکور وزارت بهداشت

افراد برای حضور در دانشگاه ها در ابتدا باید اقدام به مصاحبه حضوری و همچنین معاینات لازم کنند و در مرحله دوم برای آزمون کتبی آماده شوند. برای شرکت در مصاحبه به مدارک مختلفی نیاز است که شامل موارد زیر می شوند:

  • دو قطعه عکس
  • اصل شناسنامه و کارت ملی
  • کپی شناسنامه از تمامی صفحات و کپی کارت ملی پشت و رو
  • اصل و کپی گواهی دیپلم و گواهی پیش دانشگاهی
  • ریز نمرات سه ساله دبیرستان

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

با رتبه 46000 تجربی کجا قبول میشم

با رتبه 46000 تجربی کجا قبول میشم – راهنمای قبولی با رتبه 46000 تجربی

  پس از برگزاری کنکور سراسری در نوبت های دی ماه و تیرماه ، نتایج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر