از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

چگونه در آزمون بهیاری شرکت کنیم 📞 راهنمای شرکت در ازمون بهیاری دبیرستان و جهاد دانشگاهی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

چگونه در آزمون بهیاری شرکت کنیم

 

حتما برای شما هم سوال است که چگونه در آزمون بهیاری شرکت کنیم که به این صفحه آمده اید. آزمون بهیاری توسط دبیرستان ها و جهاد دانشگاهی برگزار می شود و شما با توجه به سن و شرایطی که دارید ، می توانید در یکی از این آزمون ها شرکت کنید. برای شرکت در آزمون بهیاری ، منابع امتحانی معرفی می شوند و داوطلب می بایست با مطالعه منابع در آزمون حضور یابد. زمان اجرای آزمون بهیاری ، هر ساله است و بهیار پس از گذراندن واحد های درسی مشخص ، موفق به دریافت دیپلم می شود و می تواند برای ورود به کار اقدام نماید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را برای شرکت در آزمون بهیاری به طور کامل راهنمایی کنیم.

سوالات خود را درباره آزمون بهیاری از مشاوران ما بپرسید تا به طور کامل راهنمایی شوید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

چگونه در آزمون بهیاری شرکت کنیم

شغل بهیاری متقاضیان بسیاری مخصوصا از سوی خانم ها دارد و از همین رو در دبیرستان ها یک رشته‌ به عنوان رشته‌ بهیاری تدریس می شود تا دانش آموزانی که می خواهند در آینده وارد شغل بهیاری شوند ، از دوران دبیرستان آموزش های لازم را ببینند و مدرک بهیاری دریافت نمایند.

به جزء دبیرستان بهیاری ، جهاد دانشگاهی نیز اقدام به برگزاری دوره بهیاری می کند. این دوره مختص به داوطلبانی است که مدرک دیپلم دارند اما در رشته‌ بهیاری تحصیل نکرده اند و می توانند با گذراندن دوره بهیاری ، مدرک معتبر دریافت کرده و وارد کار شوند.

مرتبط بخوانید : ثبت نام بهیاری – راهنمای ثبت نام بهیاری در دبیرستان و جهاد دانشگاهی

ورود به دبیرستان بهیاری 

ورود به دبیرستان بهیاری مختص به دانش آموزان پایه نهم است. دانش آموزان علاقه مند به بهیاری ، می توانند در انتخاب رشته‌ نهم به دهم خود رشته‌ بهیاری را انتخاب کنند و وارد دبیرستان بهیاری شوند. پس از انجام انتخاب رشته‌ ، دانش آموزانی که طبق فرم هدایت تحصیلی خود مجاز می شوند ، می بایست در آزمون ورودی دبیرستان شرکت نمایند و در صورت کسب نمره قبولی ، امکان پذیرش خواهند داشت.

احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام بهیاری 1402 📞 راهنمای ثبت نام بهیاری در دبیرستان و جهاد دانشگاهی

قبولی در دبیرستان بهیاری با شرط معدل انجام می گیرد اما شرط معدل تمام مدارس یکسان نیست زیرا در هر مدرسه تعداد پذیرش و تعداد متقاضیان متفاوت هستند و بر همین اساس ، شرط معدل تعیین می گردد. ضمن اینکه داوطلبان باید در آزمون هم حد نصاب نمره لازم مد نظر مدرسه را به دست آورند ، آزمون از 5 درس ریاضی ، علوم تجربی ، زبان انگلیسی ، دینی و فارسی مطرح می شود و هر درس شامل 20 سوال است.

تحصیل در رشته‌‌ بهیاری دبیرستان سه سال به طول می انجامد. این دوره شامل پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم است. به داوطلب در انتها مدرک دیپلم بهیاری اعطاء می گردد که با استفاده از آن می تواند وارد شغل شود.

با مدرک دیپلم بهیاری می توان وارد رشته‌ پرستاری هم شد. اگر شما علاقه مندید در رشته‌ پرستاری تحصیل کنید ، این نکته را بدانید که در کنکور تجربی ، سهمیه ویژه ای به دارندگان دیپلم بهیاری اختصاص داده‌ می شود بدین صورت که 5 درصد ظرفیت رشته‌ پرستاری در همه دانشگاه های ارائه دهنده ، اختصاص به دارندگان دیپلم بهیاری دارد. با استفاده از این سهمیه ، شانس قبولی بیشتری در رشته‌ پرستاری وجود دارد.

مرتبط بخوانید : نمونه سوالات آزمون بهیاری پایه نهم و پایه دهم

بهیاری جهاد دانشگاهی

چگونه در آزمون بهیاری شرکت کنیم

اگر دانش آموز نیستید و مدرک دیپلم دارید ، می توانید برای ورود به شغل بهیاری در دوره بهیاری جهاد دانشگاهی که کاملا معتبر است ، شرکت کنید. جهاد دانشگاهی ، دوره بهیاری را در سه بخش نظری ، عملی و بالینی اجرا می کند. بخش علمی شامل 300 ساعت آموزش در طول 2.5 ماه و بخش کارآموزی نیز شامل 1080 ساعت آموزش در طول 9 ماه بیمارستان است. در پایان دوره هم آزمون برگزار می شود و در صورت موفقیت در آزمون ، مدرک اعطاء خواهد شد.

احتمالا این را هم بپسندید  آزمون بهیاری چیست 📞 آزمون بهیاری 1402 در دبیرستان و جهاد دانشگاهی

برای ثبت نام دوره بهیاری جهاد دانشگاهی باید به سایت komakparastari.ir مراجعه کنید. سپس مبلغی را به عنوان هزنیه ثبت نام ، بررسی مدارک ، مصاحبه و هزینه خدمات اداری ، بپردازید. شرکت در دوره بهیاری با پرداخت شهریه نیز همراه است. سال گذشته به مبلغ حدودی 3 میلیون 650 هزار تومان بود که احتمالا برای سال جاری افزایش خواهد داشت.

سن مجاز برای ثبت نام در آزمون بهیاری جهاد دانشگاهی ، 16 تا 45 سال است. داوطلبان با مدرک دیپلم تمام رشته‌ های نظری ، فنی حرفه ای و کاردانش می توانند ثبت نام کنند اما نیاز به حداقل معدل 12 دیپلم می باشد.

مرتبط بخوانید : بهیاری بدون کنکور

سوالات شما

  • چگونه در آزمون بهیاری شرکت کنیم ؟

دانش آموزان کلاس نهمی می توانند در آزمون دبیرستان بهیاری شرکت کنند و متقاضیانی که مدرک دیپلم دارند نیز می توانند وارد دوره بهیاری جهاد دانشگاهی شوند.

  • شرط معدل آزمون بهیاری چقدر است ؟

برای ثبت نام در آزمون بهیاری جهاد دانشگاهی نیاز به حداقل معدل 12 می باشد و دبیرستان های بهیاری نیز شرط معدل متفاوتی دارند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام بهیاری

ثبت نام بهیاری 1402 📞 راهنمای ثبت نام بهیاری در دبیرستان و جهاد دانشگاهی

با توجه به کمبود نیروی بهیار در بیمارستان ها و مراکز درمانی ، وزارت بهداشت …

3 نظر

  1. عاطفه دهانی

    سلام ببخشید من مدرک دیپلم رادریافت کردم وحالا علاقمندم به رشته دهیاری از چ طریقی می توانم ثبت نام کنم وزمان ثبت نام کی وچگونه است

  2. سلام من کلاس نهم هستم معدلم شده ۱۹.۲۱
    به بهیاری علاقه مندم علوم ۱۸و ریاضی۱۶گرفتم آیا میتونم امتحان اون رو بدم؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. نمرات مناسبی دارید اما شرط معدل در هر هنرستان بهیاری متفاوت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر