از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

چه کسانی در مصاحبه فرهنگیان رد می شوند 1403 📞 عوامل رد شدن در مصاحبه فرهنگیان

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

چه کسانی در مصاحبه فرهنگیان رد می شوند

داوطلبان کنکوری که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان هستند این سوال را می پرسند که چه کسانی در مصاحبه فرهنگیان رد می شوند و چه عواملی باعث رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان می شود ؟ همانطور که می دانید ، اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان از میان داوطلبان واجد شرایط کنکوری که رشته‌ های این دانشگاه را در فرم انتخاب رشته‌ کنکور خود قرار می دهند ، هستند و این دسته از داوطلبان برای قبولی نهایی در دانشگاه باید در مرحله مصاحبه نیز نمرات لازم را به دست آورند.

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان از چند مرحله شامل مصاحبه شفاهی ، معاینات پزشکی در بخش های شنوایی سنجی ، بینایی سنجی و … تشکیل شده است که عدم کسب نمره کافی در هر یک از مراحل در نهایت باعث رد شدن داوطلب می شود. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بدانید چه کسانی در مصاحبه فرهنگیان رد می شوند تا در صورتی که برای مصاحبه دعوت شدید ، آمادگی لازم را داشته باشید.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

چه کسانی در مصاحبه فرهنگیان رد می شوند 1403 

شرایط قبولی در دانشگاه فرهنگیان متفاوت تر از سایر دانشگاه هاست و داوطلبانی که علاقه مند به قبولی در رشته‌ های این دانشگاه هستند باید پس از شرکت در کنکور سراسری ، به مرحله مصاحبه دعوت شوند و پس از شرکت در مصاحبه نیز اگر دارای صلاحیت های علمی و عمومی لازم باشند ، پذیرش آنها انجام می گیرد. اصلی ترین مرحله قبولی در دانشگاه فرهنگیان ، مرحله مصاحبه است و زمان برگزاری آن نیز در اوایل شهریورماه می باشد. تعداد زیادی از داوطلبان واجد شرایط به صورت چند برابر ظرفیت به مصاحبه دعوت می شوند اما فقط داوطلبانی که در مصاحبه شفاهی و معانیات پزشکی نمره قبولی را به دست آورند ، پذیرفته خواهند شد.

احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام در سایت دانشگاه فرهنگیان 1403 📞 راهنمای ثبت نام اینترنتی پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان

بعضی عوامل باعث رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان می شوند که به شرح زیر هستند :

نداشتن شرط معدل

احتمالا می دانید که شرط معدل دانشگاه فرهنگیان ، حداقل معدل کل دیپلم 14 و بالاتر است و اگر معدل شما کمتر باشد ، برای مصاحبه فرهنگیان دعوت نمی شوید. لازم به ذکر است که شرط معدل دانشگاه فرهنگیان ممکن است تغییر یابد اما تا کنکور 1401 ، حداقل معدل قابل قبول 14 و بالاتر بود.

مرتبط بخوانید : اگر در مصاحبه فرهنگیان رد شویم چه میشود

نداشتن تراز کافی

برای مجاز به انتخاب رشته‌ شدن در دانشگاه فرهنگیان ، نیاز به کسب تراز مناسب است که طبق شرایط دانشگاه فرهنگیان ، حداقل تراز 6000 در زیر گروه مربوطه مورد قبول است. به عنوان مثال داوطلبان کنکور تجربی در صورت تمایل به انتخاب رشته‌ آموزش زیست شناسی دانشگاه فرهنگیان ، باید در زیر گروه یک تراز بالای 6000 به دست آورند زیرا رشته‌ آموزش زیست شناسی در زیر گروه یک ارائه می شود.

بنابراین یکی از دلایل رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ، عدم کسب تراز کافی است. البته در بعضی از کد رشته‌ ها که تقاضای کمتری برای آنها وجود دارد ، از داوطلبان دارای تراز پایین تر از 6000 هم دعوت به مصاحبه می شود اما در اکثر کد رشته‌ های دانشگاه فرهنگیان فقط تراز های بالای 6000 در لیست دعوت شدگان به مصاحبه قرار می گیرند.

مرتبط بخوانید : رد شدن در معاینات پزشکی ناجا

چه کسانی در مصاحبه فرهنگیان رد می شوند – رد شدن در معاینات

بخش اصلی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ، مرحله معاینات پزشکی است که از معاینات چشم ، شنوایی و … تشکیل شده است. در مرحله شنوایی سنجی معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان ،   قدرت شنوایی داوطلب نباید کمتر از 40 دسی بل باشد و باید صدای نجوا را از فاصله 6 متری به خوبی تشخیص دهد همچنین در مرحله چشم پزشکی هم مواردی مثل کوررنگی ، نابینایی در یک چشم ، نقص میدان بینایی ، دوربینی غیر قابل درمان  و ضایعات وسیع و شدید ، باعث رد شدن می شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  دانشگاه فرهنگیان تهران کجاست 📞 آدرس و معرفی دانشگاه فرهنگیان تهران

سایر مراحل معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان نیز به شرح زیر هستند و اگر پزشک معالج در هر بخش به شما تایید ندهد ، احتمالا از سایر مراحل گزینش حذف می شوید :

  • اندازه گیری فشار خون
  • اندازه گیری وزن
  • چک کردن دندان ها
  • پرسیدن گروه خونی
  • اندازگیری قد
  • معاینات پوست و مو
  • سر و صورت
  • ریه ها و قفسه سینه
  • قلب و عروق
  • کلیه و سیستم ادراری تناسلی
  • معاینات مغز و اعصاب
  • اعصاب و روان
  • اندام ، استخوان و مفاصل
  • بیماری های غدد ، هورمون ها و متابولیک
  • بیماری های خونی و غدد لنفاوی
  • دستگاه گوارش و جراحی های عمومی
  • جراحی های مغز و اعصاب
  • بیماری خود ایمنی و روماتولوژی
  • بیماری های عفونی
  • بیماری های زنان

چه کسانی در مصاحبه فرهنگیان رد می شوند – رد شدن در بخش مصاحبه شفاهی

چه کسانی در مصاحبه فرهنگیان رد می شوند

 

در مصاحبه شفاهی دانشگاه فرهنگیان سوالاتی در زمینه های سیاسی ، مذهبی ، دینی ، تاریخی و … پرسیده می شود و هدف از پرسش این سوالات علاوه بر سنجش اطلاعات داوطلب ، بررسی سطح اعتماد به نفس او می باشد. در این مرحله از شما پرسیده می شود. سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان را می توانید در سایت ما پیدا کنید و با بررسی آنها برای شرکت در مصاحبه شفاهی آمادگی لازم را به دست آورید.

مرتبط بخوانید : سهمیه ایثارگران شامل چه کسانی است

سوالات شما

  • چه کسانی در مصاحبه فرهنگیان رد می شوند ؟

عوامل مختلفی باعث رد شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان می شود که در این مطلب بررسی کردیم.

  • آیا با تراز کمتر از 6000 شانس دعوت به مصاحبه وجود دارد ؟

در بعضی از کد رشته‌ های دانشگاه فرهنگیان از داوطلبان دارای تراز کمتر از 6000 هم دعوت به مصاحبه می شود اما در اکثر کد رشته‌ ها تراز های بالای 6000 مورد قبول است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی 📞 راهنمای ثبت نام و مصاحبه تربیت معلم تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی در سال 1403 برگزار می شود و بیشترین تعداد داوطلبان …

یک نظر

  1. سلام آيا كساني كه سال گذشته بخاطر سن رد شدن ميتوانن امسال شركت كنند در مصاحبه دانشگاه فرهنگيان؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر