از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

وام دانشجویی دولتی چقدر است – مبلغ وام دانشگاه دولتی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

وام دانشجویی دولتی چقدر است

 

دانشجویان دانشگاه های دولتی نیز همچون دانشجویان سایر دانشگاه ها می توانند در طول دوران تحصیل خود از از انواع وام ها و تسهیلات بهره مند شوند. وام دانشگاه دولتی شامل وام های تحصیلی ، وام ضروری ، وام ودیعه مسکن ، وام ویژه مقطع دکتری تخصصی و … است که شرط بهره مندی از هر یک از وام های مذکور ، ارائه مدارک لازم و معرفی ضامن معتبر است. در ادامه این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که وام دانشجویی دانشگاه دولتی چقدر است و چه شرایطی دارد. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

سوالات خود را در خصوص  شرایط و مدارک لازم و نحوه دریافت وام دانشگاه دولتی ، از مشاوران ما بپرسید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید. 

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

وام دانشجویی دانشگاه دولتی چقدر است

در دانشگاه دولتی وام های مختلفی برای دانشجویان ارائه می شود و علاقه مندان می توانند با ثبت نام در سایت صندوق رفاه و ارائه مدارک لازم و همچنین معرفی ضامن معتبر ، وام دریافت کنند

مبلغ وام تحصیلی دانشگاه دولتی

وام تحصیلی یکی از وام های در نظر گرفته شده برای دانشجویان دانشگاه دولتی است که برای تمام مقاطع تحصیلی کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری اختصاص می یابد.

کمترین میزان وام تحصیلی دانشگاه دولتی 1/900/000 تومان است و بیشترین میزان آن نیز 2/600/000 تومان می باشد. دانشجویان مقطع دکتری تخصصی مبلغ وام تحصیلی بیشتری از سایر مقاطع دریافت می کنند و این نوع وام در هر نیمسال ارائه می گردد. لازم به ذکر است که دانشجویان هر یک از مقاطع فقط تعداد ترم های مجاز مقطع خود می توانند وام تحصیلی دریافت کنند برای مثال مقطع کارشناسی پیوسته شامل 8 ترم است و دانشجویان این مقطع می توانند در 8 ترم تحصیل خود 8 بار وام تحصیلی دریافت نمایند و اگر تعداد ترم ها بیشتر شود ، به ترم های اضافی وام تعلق نمی یابد.

وام دانشجویی ضروری دانشگاه دولتی چقدر است

مبلغ وام ضروری با توجه به نوع رویداد متفاوت است و دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته حداکثر در 2 رویداد ، دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته حداکثر در 4 رویداد و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی نیز حداکثر در 5 رویداد می توانند وام ضرروی دریافت کنند.

  • تولد فرزند دانشجوی متاهل : 3 میلیون تومان
  • فوت پدر ، مادر ، همسر یا فرزند دانشجو : 3 میلیون تومان
  • دانشجویان حادثه دیده در سوانح و تصادفات : 5 میلیون تومان
  • دانشجویان مبتلا به بیماری های خاص و پر هزینه : 5 میلیون تومان
  • بیماری خاص و پر هزینه یکی از اعضاء تحت تکفل دانشجو : 4 میلیون تومان
  • سایر موارد مشابه به تشخیص رئیس صندوق : 5 میلیون تومان
  • دانشجویان برتر ، نمونه كشوری و مبتکر : 3 میلیون تومان
  • رویداد حوادث و بلایای طبیعی : 3 میلیون تومان
  • دانشجویان قهرمان ورزشی : 2 میلیون تومان
  • دانشجویان توان خواه : 5 میلیون تومان

سقف دریافت وام ضرروی مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 7/800/000 تومان به مبلغ در مقطع کارشناسی پیوسته به مبلغ 10/400/000 و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی به مبلغ 13/000/000 می باشد.

مبلغ وام ویژه دکتری دانشگاه دولتی

دانشجویان مقطع دکتری تخصصی می توانند علاوه بر وام های تحصیلی ، ضروری و وام ودیعه مسکن ، از وام ویژه مربوط به مقطع خود نیز بهره مند شوند. مبلغ وام ویژه مقطع دکتری تخصصی 700  هزار تومان ماهانه است که اگر صندوق رفاه دریافت کنید ، هر 6 ماه یکبار پرداخت می شود ولی در صورت دریافت از بانک توسعه تعاون ، هر سه ماه یکبار پرداخت می شود.

وام دانشجویی مسکن دانشگاه دولتی چقدر است

مبلغ وام ودیعه مسکن با در نظر گرفتن استان محل تحصیل دانشجو تعیین می شود و فقط یکبار در طول دوران تحصیل پرداخت می گردد. ( در هر مقطع یکبار)

مبلغ وام ودیعه مسکن برای دانشجویان استان تهران 32 میلیون تومان ، برای دانشجویان کلان شهرها مثل اصفهان ، شیراز و … 26 میلیون تومان و برای دانشجویان سایر شهرها 19/500/000 تومان می باشد.

سوالات متداول

  • وام دانشجویی تحصیلی دانشگاه دولتی چقدر است ؟

مبلغ وام دانشجویی دانشگاه دولتی 1/900/000 الی 2/600/000 در هر ترم می باشد.

  • چه نوع وام هایی در دانشگاه دولتی ارائه می شوند ؟

وام تحصیلی ، وام ضروری ، وام ودیعه مسکن ، وام ویژه دکتری و … از انواع وام های دانشگاه دولتی هستند.

  • وام دانشجویی ودیعه مسکن دانشگاه دولتی چقدر است ؟

مبلغ وام ودیعه مسکن از 19/500/000 آغاز شده و حداکثر 32 میلیون تومان برای کلانشهر ها و استان تهران است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر